Kia K900 zadebiutowała w Los Angeles!
Kia na targach motoryzacyjnych w Los Angeles zaprezentowała swój flagowy model K900.
22.11.2013 | aktual.: 08.10.2022 09:58
Kia K900 to luksusowa limuzyna z napędem na tylną oś. Mierzy ona 5077 mm długości przy rozstawie osi na poziomie 3022 mm. Rozstawy kół to z kolei 1620 mm z przodu oraz 1628 mm na tylnej osi.
Źródłem napędu flagowej Kii może być jeden z dwóch silników benzynowych. 3,8-litrowy motor Lambda V6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz systemem zmiennych faz rozrządu wygeneruje 311 KM. Jednostka napędowa będzie połączona z 8-biegowym automatem. Dla bardziej wymagających klientów z grubszym portfelem przygotowano 5,0-litrowe V8 z bezpośrednim wtryskiem paliwa i systemem zmiennych faz rozrządu po stronie zaworów ssących i wydechowych (Dual CVVT). Dostarcza ono już pokaźne 420 KM. Większy motor współpracuje z przeprogramowaną 8-biegową skrzynią automatyczną mogącą pracować w trybie Eco, Normal lub Sport.
Kia K900 z silnikiem V6 standardowo wyposażona będzie w 18-calowe felgi. Odmiany z V8 pod maską otrzymają chromowane 19-calowe obręcze z oponami 245/45 R19 z przodu oraz 275/40 R19 z tyłu.
Standardowo każda Kia K900 dostanie LED-owe reflektory, tapicerkę ze skóry nappa (czarną lub białą z kontrastującymi lamówkami), rozproszone LED-owe oświetlenie kabiny, wielostopniowe podgrzewanie skrajnych siedzeń tylnej kanapy, elektrycznie sterowane blendy słoneczne (okno tylne oraz tylne okna drzwiowe) czy 900-watowy, 17-głośnikowy system audio Lexicon HiFi z 12-kanałowym wzmacniaczem.
Ponadto wersja z silnikiem V8 poszczyci się panoramicznym oknem dachowym oraz w wersji VIP 12,3-calowym dotykowym ekranem w konsoli centralnej, wielostopniowym chłodzeniem siedzeń, elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego i pochylenia oparć kanapy tylnej oraz poprzeczną regulacją położenia zagłówków. Warto wspomnieć również o wyświetlaczu Head-up Display (HUD) dostępnym w pakietach V8 VIP i V6 Technology.
W zakresie systemów bezpieczeństwa (nie wszystkie dostępne standardowo) należy wymienić czujniki parkowania, kamerę cofania, system detekcji ruchu przecinającego drogę cofania (RCTA), detektor martwych pół widzenia (BSD), Around View Monitor, system ostrzegania przed niezamierzonym opuszczeniem pasa ruchu (LDWS) czy aktywny tempomat (ASCC).