JE Design Seat León SC 2.0 TDI FR (2013)

JE Design Seat León SC 2.0 TDI FR (2013)

JE Design Seat León SC 2.0 TDI FR (2013)
Olgierd Lachowski
11.09.2013 20:00, aktualizacja: 08.10.2022 08:42

Obecnie produkowany León debiutował pół roku temu. Teraz przyszła pora na pierwszy tuning tego modelu. Zajęła się nim wyspecjalizowana w autach hiszpańskiej marki firma JE Design. Pod nóż poszedł wóz ze 184-konnym turbodieslem.

Seat jest obecnie w nie najlepszej kondycji finansowej. Auta sprzedają się kiepsko, choć Hiszpanie wymienili już część palety modelowej. Prawdopodobnie gdyby ta marka nie miała finansowego wsparcia Volkswagena, zostałaby już zamknięta. Z drugiej strony niemiecki koncern w dużym stopniu narzuca to, co mają produkować Hiszpanie.

Zaprezentowany w Genewie León dostępny jest z szeroką paletą silników, w tym z 2-litrowym turbodieslem zaopatrzonym we wtrysk typu common rail.Motor jest przygotowany w dwóch wersjach mocy: 150 KM i 184 KM. W drugiej odmianie jednostka napędowa swoją moc maksymalną rozwija przy 4000 obr./min. Moment obrotowy wynosi zaś 380 Nm przy 1750-3000 obr./min.

Obraz

Wgranie nowego pakietu sterującego silnikiem przez inżynierów JE Design umożliwiło jednak zwiększenie liczby koni mechanicznych do 210, a maksymalnego momentu obrotowego do 430 Nm. Po tej zmianie 3-drzwiowy León przyspiesza do 100 km/h w 6,90 s zamiast 7,50 s, ale jego prędkość maksymalna pozostała na tym samym poziomie co w wozie fabrycznym i wynosi 228 km/h.

Auto ma wymienione seryjne sprężyny zawieszenia na sztywniejsze i krótsze odpowiedniki, które obniżyły wóz o 30 mm. Dostępne są też kompletnie regulowane zawieszenia KW, za których sprawą León może być niższy od 30 do 65 mm.

Obraz

Przy okazji tuningu starszych modeli Seata opracowywanego przez JE Design niejednokrotnie wspominałem, że pakiety spojlerów proponowanych przez niemiecki warsztat zupełnie nie pasują do bryły nadwozia. Tym razem jest zupełnie inaczej.

Wszystko to za sprawą faktu, że przedni spojler i listwy przymocowane do progów nie są tak duże, jak bywały kiedyś. Mniejsze i delikatniejsze elementy powodują, że León nie wygląda karykaturalnie, tylko bardziej sportowo. Z tyłu znalazło się miejsce dla skromnej imitacji dyfuzora. Części są zrobione z kompozytu węglowego.

Obraz

Na potrzeby prezentacji samochód ubrano w dwa zestawy kół. Po prawej stronie pojazdu znajdują się 18-calowe felgi o szerokości 7,5” z oponami o rozmiarze 225/40 R 18. Z kolei po stronie kierowcy zamontowano 19-calowe obręcze z oponami 225/35 R 19.

Dane techniczne

  • Typ: R4, ZS
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1968 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 210 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 106,71 KM/l (seryjny – 93,50 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 430 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 288 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, średnica 253 mm
  • Koła przednie: 18-19”
  • Koła tylne: 18-19”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1350 kg
  • Stosunek masy do mocy: 6,43 kg/KM (seryjny – 7,34 kg/KM)
  • Długość: 4236 mm
  • Szerokość: 1810 mm
  • Wysokość: 1401 mm (- 30 mm)
  • Rozstaw osi: 2599 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,90 s
  • Prędkość maksymalna: 228  km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/6]

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)