Ile kosztuje tesla w Polsce? Ceny aut nowych (2021)

Ile kosztuje tesla w Polsce? Ceny aut nowych (2021)

Tesla Model X to obecnie jedyny SUV sprzedawany przez amerykańską markę w Polsce
Tesla Model X to obecnie jedyny SUV sprzedawany przez amerykańską markę w Polsce
Źródło zdjęć: © Fot. Mariusz Zmysłowski
Michał Zieliński
31.12.2020 19:45, aktualizacja: 13.03.2023 10:18

Wiele osób na myśl o samochodzie elektrycznym od razu w głowi widzi teslę. Nic dziwnego – firma zarządzana przez Elona Muska w dużej mierze odpowiada za coraz większą popularność tego napędu. Ile więc trzeba wydać, by kupić auto tej marki?

Jest duża szansa, że jeśli szukasz auta elektrycznego, przynajmniej przez moment na liście rozważanych opcji był któryś z modeli Tesli. Samochody tej młodej marki oferują duże zasięgi, są szybkie, a do tego mogą korzystać z rozwiniętej sieci ładowarek Supercharger. To sprawia, że podróżowanie teslą jest łatwiejsze i przyjemniejsze niż w przypadku innych aut na prąd.

Obecnie w polskiej ofercie są trzy samochody: Model S, Model X oraz Model 3. W 2021 roku ma do nich dołączyć Model Y, który jest już sprzedawany np. na rynku amerykańskim. Pierwszy pojazd marki, Tesla Roadster, nie jest już oferowany.

Kupowanie samochodu Tesli nie przypomina tego, do czego przyzwyczaili nas inni producenci. Auto zamawia się przez stronę internetową, a proces konfiguracji został ograniczony do kilku kroków. Dostępne opcje różnią się w zależności od wybranego modelu. Po ukończeniu konfiguracji należy dokonać płatności, podając dane karty kredytowej oraz swój adres. Na start pobierana jest opłata w wysokości 500 zł, która nie jest zwracana w przypadku anulowania zamówienia.

Tesla Model 3

Tesla Model 3 sprzed liftingu
Tesla Model 3 sprzed liftingu© Fot. Michał Zieliński

Najmniejszy i najtańszy samochód w gamie Tesli występuje w trzech wariantach napędowych:

  • Standard Range Plus: 430 km zasięgu, 0-100 km/h w 5,6 s, prędkość maksymalna 225 km/h, napęd na tył – 199 990 zł
  • Long Range: 580 km zasięgu, 0-100 km/h w 4,4 s, prędkość maksymalna 233 km/h, napęd na wszystkie koła – 239 990 zł
  • Performance: 567 km zasięgu, 0-100 km/h w 3,3 s, prędkość maksymalna 261 km/h, napęd na wszystkie koła – 264 990 zł

Każda wersja Tesli Model 3 standardowo jest oferowana w białym kolorze o nazwie Pearl White Multi-Coat, a dopłata do innego 5 tys. zł. Ponadto można dobrać białe wykończenie wnętrza za 5 tys. zł, Autopilota za 39 tys. zł. Każdy egzemplarz ma na pokładzie m.in. elektrycznie sterowane i podgrzewane fotele, szklany dach, możliwość odtwarzania muzyki z telefonu przez Bluetooth czy bezprzewodową ładowarkę dla 2 smartfonów. Long Range i Performance mają wnętrze Premium, więc dodatkowo oferują m.in. podgrzewane fotele z tyłu, system audio klasy Premium i światła przeciwmgielne LED.

Standard Range Plus oraz Long Range są wyposażone w 18-calowe felgi Aero, a dopłata do 19-calowych obręczy wynosi 7,5 tys. zł. Można też zdecydować się na opony zimowe za 9,5 tys zł oraz hak holowniczy za 5 tys. zł. Performance ma 20-calowe koła Überturbine, a dopłata do opon zimowych wynosi 19,5 tys. zł. Ta wersja nie ma możliwości dokupienia haka.

Tesla Model S

Tesla Model S
Tesla Model S© Fot. Michał Zieliński

Oferowany od 2012 roku Model S jest dostępny w trzech wariantach:

  • Long Range Plus: 652 km zasięgu, 0-100 km/h w 3,8 s, prędkość maksymalna 250 km, napęd na wszystkie koła – 373 490 zł
  • Performance: 639 km zasięgu, 0-100 km/h w 2,5 s, prędkość maksymalna 261 km/h, napęd na wszystkie koła – 448 490 zł
  • Plaid: 840+ km zasięgu, 0-100 km/h w mniej niż 2,1 s, prędkość maksymalna 320 km/h, napęd na wszystkie koła – 614 490 zł (start pod koniec 2021 roku)

Niezależnie od wersji Model S wyposażony jest we wnętrze Premium z pakietem Premium Upgrades. Oznacza to, że na pokładzie znajduje się m.in. system audio klasy Premium, podgrzewane wszystkie fotele i kierownica, przyciemniony szklany dach, system filtracji powietrza HEPA, światła przeciwmgielne LED czy adaptacyjne zawieszenie. Do wyboru są trzy wykończenia wnętrza: All Black (bez dopłaty), Black and White (7,5 tys. zł) lub Cream (7,5 tys. zł).

Podstawowy kolor to Pearl White Multi-Coat, a dopłata do innego lakieru wynosi 7,5 tys. zł. Bazowe felgi mają 19 cali średnicy. Klienci mogą zdecydować się na opcjonalne, 21-calowe obręcze za 22 tys. zł. Opcją w każdym modelu jest Autopilot za 39 tys. zł. Warto dodać, że wersja Performance ma dodatkowo spojler z włókna węglowego.

Tesla Model X

Tesla Model X
Tesla Model X© Fot. Mariusz Zmysłowski

Decydując się na Model X, do wyboru są dwa warianty:

  • Long Range Plus: 561 km zasięgu, 0-100 km/h w 4,6 s, prędkość maksymalna 250 km, napęd na wszystkie koła – 412 490 zł
  • Performance: 548 km zasięgu, 0-100 km/h w 2,8 s, prędkość maksymalna 261 km/h, napęd na wszystkie koła – 487 490 zł

Podobnie jak w przypadku Modelu S, wyposażenie niezależnie od wersji jest takie samo. Jest to więc m.in. system audio klasy Premium, system filtracji powietrza, muzyka i multimedia przez Bluetooth czy łączność klasy Premium na rok. Dodatkowo każdy Model X ma automatycznie otwierane drzwi przednie. Standardowo auto występuje w wersji pięcioosobowej, ale opcjonalnie może mieć miejsce dla 6 (31,5 tys. zł) lub 7 (17 tys. zł) pasażerów.

Tak jak w innych teslach, podstawowy lakier Modelu X to Pearl White Multi-Coat. Dopłata do innych kolorów wynosi 7,5 tys. zł. W standardzie dostajemy 20-calowe felgi, które można zmienić na czarne o rozmiarze 22" za 26,5 tys. zł.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)