Hyundai potwierdza. Tani elektryk dla Europy już w 2024 roku

Szef francuskiego oddziału Hyundaia nareszcie potwierdził, że w 2024 roku na Starym Kontynencie zadebiutuje nowy samochód elektryczny marki. Będzie on zwieńczeniem obietnic dotyczących chęci zaprezentowania w Europie taniego elektryka.

Visitors look at a Hyundai Motor Co. Casper mini sport utility vehicle (SUV) at Gwangju City Hall in Gwangju, South Korea, on Wednesday, Oct. 13, 2021. Gwangju Global Motors started production of Casper from September and aims to produce about 70,000 vehicles annually, according to the company. Photographer: SeongJoon Cho/Bloomberg via Getty ImagesHyundai Casper jest dobrze znany w Korei. Teraz poznamy go w Europie
Źródło zdjęć: © GETTY | Bloomberg
Kamil Niewiński

Dążenie do produkcji tanich elektryków zdominowało narrację osób zarządzających największymi europejskimi koncernami samochodowymi. Wcześniej można było usłyszeć, że albo się nie da, albo zajmie to wiele czasu, lecz problem pojawił się w momencie, gdy na Stary Kontynent weszli Chińczycy i pokazali, że jednak się da. To sprawiło, że prace nabrały o wiele większego tempa.

Magiczną barierą, do której chcą zejść poszczególne marki, jest 25 tys. euro, czyli około 108 tys. zł. Maksymalnie od takiego pułapu mają zaczynać się ceny takich modeli, jak Renault 5, elektryczny Fiat Panda czy auto, które będzie wywodzić się z koncepcyjnego Volkswagena ID. 2all. Wszystko po to, by odeprzeć falę tanich chińskich aut.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Hyundai i20 - nie oceniaj zbyt pochopnie

O tanim elektryku mówił również Hyundai i okazuje się, że Koreańczycy są w swoich pracach naprawdę mocno zaawansowani. Najpierw pisał o tym portal "Automotive News Europe", który powoływał się na informatora będącego na bieżąco z najbliższymi planami Hyundaia, a potem potwierdził to szef francuskiego oddziału Hyundaia. Ale po kolei.

Czym będzie Hyundai Casper? Najnowsze informacje o tanim elektryku

Według informacji ANE, w trzecim kwartale 2024 r. zaprezentowana zostanie europejska wersja Hyundaia Caspera. Jest to produkowany od 2021 mały crossover z segmentu A, który do tej pory był dostępny w sprzedaży jedynie w Korei Południowej oraz Indiach. Teraz to się zmieni i Casper trafi także do Europy, lecz zmieni się również i on sam.

Do tej pory Casper mógł pochwalić się gamą silnikową składającą się z trzech jednostek benzynowych 1.0 R3. Teraz zaś otrzyma napęd elektryczny, a zasięg nowego Hyundaia ma oscylować w przedziale 200-300 km. W porównaniu ze swoim koreańsko-hinduskim bratem ma wydłużyć się o jakieś 20-25 cm, by dopasować się do wymagań Europejczyków. Zamiast 3595 mm będzie więc 3795-3845 mm długości.

W rozmowie z francuskim "Auto Moto" informacje potwierdził szef Hyundai France, Lionel French Keogh. Przyznaje on, że Casper ma rzucić rękawice takim modelom, jak Dacia Spring czy Citroen ë-C3, z czego od rywala z Rumunii ma być mocniejszy i gwarantować lepszy zasięg, zaś nad Citroenem ma górować ceną. Więcej informacji mamy otrzymać w przeciągu najbliższych miesięcy.

Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony