Honda ogłasza datę końca aut spalinowych. To tylko połowa wielkiego planu

Honda ogłasza datę końca aut spalinowych. To tylko połowa wielkiego planu

Honda e to dopiero początek
Honda e to dopiero początek
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Honda
Aleksander Ruciński
12.04.2022 09:07, aktualizacja: 10.03.2023 14:05

Honda dołącza do grona marek, które oficjalnie opowiedziały się po stronie elektrycznej przyszłości. Japończycy przedstawili bardzo śmiałe plany na najbliższe lata. Ich realizacja oznacza nie lada rewolucję w gamie producenta.

39,91 mld dolarów na rozwój elektryfikacji i oprogramowania, 30 w pełni elektrycznych modeli i zdolność produkcyjna na poziomie 2 mln EV rocznie - a wszystko to w ciągu najbliższej dekady. Tak w skrócie można przedstawić plany Hondy opublikowane podczas konferencji prasowej 12 kwietnia 2022 roku.

W ramach planu Honda dąży do transformacji z producenta sprzętu w sprzedawcę usług, które łączą sprzęt i oprogramowanie. Rewolucja nabierze tempa dzięki platformie e:Architecture, która od 2026 roku posłuży za bazę wielu nowych modeli Hondy.

Wśród nich znajdzie się niewielki, sportowy model, a także nowy flagowiec. Oba poznamy jeszcze przed końcem obecnej dekady. Poza tym Honda zamierza celować w popularne, lecz zróżnicowane segmenty, w czym pomogą modułowe platformy.

Dyrektor generalny Hondy, Toshihiro Mibe, przedstawił główny cel, jakim jest utworzenie gamy wolnej od silników spalinowych najpóźniej w 2040 roku. By osiągnąć to założenie konieczne będzie nie tylko przyspieszenie transformacji własnego biznesu, ale i rozwój współpracy z innymi producentami.

Niedawno marka ogłosiła plan połączenia sił z General Motors, na mocy którego zamierza sprzedawać niedrogie pojazdy elektryczne już od 2027 roku. W ubiegłym miesiącu dowiedzieliśmy się rozpoczęciu współpracy z firmą technologiczną Sony.

Wspomniane działania mają zaowocować osiągnięciem rocznej zdolności produkcyjnej na poziomie 2 mln elektryków najpóźniej w 2030 roku. To śmiały plan, jeśli weźmiemy pod uwagę, że dotychczasowe wyniki Hondy w temacie elektromobilności nie są przesadnie spektakularne. Począwszy od 1997 roku i modelu EV Plus do dziś Honda sprzedała niespełna 33 tys. elektryków, choć trzeba zaznaczyć, że za blisko połowę tego wyniku odpowiada rok 2021 i Honda e.

Znacznie lepiej radziła sobie w kwestii hybryd, gdzie wynik sięga już 3,91 mln egzemplarzy. Póki co Honda nie zamierza więc porzucać tej technologii, korzystając z niej tak długo, jak będzie to możliwe. Jednocześnie jednak Japończycy chcą rozwijać pełną elektromobilność i to w tempie, jakiego nie widzieliśmy dotychczas.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)