FCA zamyka niektóre fabryki i salony we Włoszech z powodu koronawirusa

Koncern Fiat Chrysler Automobiles podjął decyzję o czasowym wstrzymaniu działalności włoskich fabryk i sieci dealerskich z powodu zagrożenia rozprzestrzenianiem się koronawirusa. Planowana przerwa jest jednak zaskakująco krótka.

Fabryki pozostaną puste przez 3-4 dni. Potem wszystko wróci do normy.Fabryki pozostaną puste przez 3-4 dni. Potem wszystko wróci do normy.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Włochy borykają się obecnie z dynamicznym rozwojem epidemii koronawirusa. W związku z tym przedstawiciele koncernu FCA podjęli długo wyczekiwaną decyzję o zamknięciu włoskich fabryk i niektórych punktów dealerskich.

Biorąc pod uwagę, że to właśnie we Włoszech odnotowano największe jak dotąd europejskie ognisko koronawirusa, trudno zrozumieć, dlaczego zwlekano z tym tak długo, choć w większości przypadków decyzja i tak nie ma trwałego charakteru. W domach do 3 kwietnia pozostaną jedynie pracownicy sieci dealerskiej.

Rzecznik FCA cytowany przez portal Automotive News Europe powiedział, że ograniczeniami w produkcji objęte zostaną fabryki Pomigliano d'Arco, Melfi, Atessa i Cassino, ale nie potrwa ona długo, najwyżej 3-4 dni. Oznacza to, że w poniedziałek 16 marca pracownicy wrócą do swoich zakładów.

Jak możemy przeczytać w oświadczeniu FCA, są to dodatkowe kroki stanowiące odpowiedź na rządowe wytyczne dotyczące zapobiegania epidemii. Krótka przerwa umożliwi też przeprowadzenie dezynfekcji fabryk.

Trudno zrozumieć, dlaczego w obliczu dość poważnego zagrożenia nie zdecydowano się zamknąć zakładów na dłużej, ale "jeśli zajdzie taka potrzeba firma dokona całkowitego zamknięcia swoich fabryk w całych Włoszech" - powiedział rzecznik FCA.

Dotychczas stosowano jedynie lekkie środki zapobiegawcze w postaci większego rozproszenia stanowisk pracowników i ograniczenia kontaktu pomiędzy poszczególnymi osobami. Czas pokaże, czy strategia FCA nie okaże się zbyt łagodna, by uporać się z problemem, który zaczyna coraz silniej wpływać na włoskie społeczeństwo.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu