Chrysler 300C
Chrysler 300C to flagowy model należący do wyższej klasy średniej (E) produkowany od 2005 roku – zastąpił tym samym starsze modele 300M i Concorde.
Chrysler 300C – informacje ogólne
Projekt Chryslera 300C nawiązuje do produkowanej w latach 50. i 60. XX wieku serii 300, stąd stylistyka retro. Model ukazał się w dwóch generacjach – produkcja pierwszej trwała w latach 2005–2011, natomiast druga generacja ukazuje się od 2011 roku. Pierwsza generacja Chryslera 300C była wielokrotnie nagradzana, została uznana za samochód roku przez Moto Trend i dwukrotnie znalazła się na liście 10 najlepszych samochodów magazynu Car and Driver. Produkcją drugiej generacji Chryslera 300C, znanej w krajach europejskich jako Lancia Thema, zajął się koncern Fiat Chrysler Automobiles.
Wśród pojazdów podobnej klasy znajdziemy: Audi A6, Jaguar XF, BMW serii 5, Mercedes klasy E.
Chrysler 300C – dane techniczne
W modelu Chrysler 300C zastosowano dwa typy nadwodzia – dostępne są 4-drzwiowe sedany i 5-drzwiowe kombi. Wykorzystano napęd na cztery koła lub tylny, a silnik występuje w wersji benzynowej (od V6 o mocy 193 KM do V8 o mocy 631 KM) i diesla (218 KM). Spalanie Chryslera 300C zależy od wersji silnika, jednak średnio utrzymuje się na poziomie 10,8–12,3 litra na 100 km. Zawieszenie w modelach 300C wykorzystuje układ z kolumnami MacPhersona i oś wielowahacza, natomiast skrzynia biegów dostępna jest tylko w wersji automatycznej 4- i 5-biegowej, a w drugiej generacji również pojawia się automat 8-biegowy.
Chrysler 300C – spalanie
Kierowcy zainteresowani modelem Chrysler 300C muszą wziąć pod uwagę, że auto podczas jazdy miejskiej może spalać nawet 20 l/100 km. Biorąc pod uwagę zarówno warunki miejskie i długie trasy poza miastem, Chrysler 300C z silnikiem benzynowym pali średnio 11–15 l/100km, natomiast model z dieslem osiąga średni wynik nieco poniżej 10 l/100 km.
Chrysler 300C – wersje
Chrysler 300C dostępny jest w kilku różnych wersjach jeśli chodzi o wyposażenie. Wśród nich znajdziemy warianty Limited, S, Platinum oraz SRT-8. Ten ostatni wyposażono w silnik V8 HEMI, który pozwala rozpędzić auto do 100 km w pięć sekund, a także osiągnąć maksymalną prędkość 270 km/h. Pojawiło się też kilka edycji specjalnych jak choćby John Varvatos Limited Edition, Luxury Series czy Glacier Edition.