Bugatti 16C Galibier do poprawek

W tym momencie Veyron to jedyny samochód produkowany przez Bugatti. Sytuacja ta miała ulec zmianie – w 2009 roku zaprezentowano 4-drzwiową limuzynę o nazwie Galibier. Wygląda jednak na to, że na powiększenie rodziny z Molsheim będziemy musieli jeszcze trochę poczekać.

Bugatti GalibierBugatti Galibier
Mariusz Zmysłowski

W tym momencie Veyron to jedyny samochód produkowany przez Bugatti. Sytuacja ta miała ulec zmianie – w 2009 roku zaprezentowano 4-drzwiową limuzynę o nazwie Galibier. Wygląda jednak na to, że na powiększenie rodziny z Molsheim będziemy musieli jeszcze trochę poczekać.

Veyrona nie trzeba nikomu przedstawiać – o tym samochodzie słyszał każdy, a liczby, którymi się go opisuje, szczególnie w momencie premiery, niesamowicie działały na wyobraźnię – ponad 1000 KM, poczwórne doładowanie i co najbardziej istotne – możliwość przekroczenia magicznej bariery 400 km/h. To praktycznie pierwszy samochód od początku lat ’90, który był w stanie stanąć do równej walki o tytuł króla z McLarenem F1. Galibier miał być napędzany tą samą jednostką, co Veyron. Luksusowe wnętrze konceptu miało potencjał, by kraść Bentleyowi klientów pełnymi garściami. Dyrektor  Bugatti – Wolfgang Durheimer – doszedł jednak do wniosku, że to monstrum nie jest gotowe, trzeba zaczekać z jego produkcją i wprowadzić zmiany.

Bugatti Galibier
Bugatti Galibier

Dlaczego? Ponieważ Galibier musi mieć mocniejszą jednostkę, jest za mało luksusowy, a z tyłu powinno być więcej miejsca. W pierwszej chwili zarzuty CEO Bugatti w stosunku do potencjalnego króla luksusu mogą się wydawać irracjonalne. Jeśli się jednak chwilę zastanowimy, Galibier mimo otaczającego go splendoru, nie byłby dla luksusowych samochodów tym, czym Veyron stał się w świecie maszyn sportowych.

Durheimer podkreślił, że limuzyna Bugatti nie ma być tym samochodem, którym rozpoczynamy dyskusję, lecz tym, który ją zakończy. Wygląda więc na to, że nie chce się zadowolić faktem konkurowania z najlepszymi w segmencie. Chce po raz kolejny wybić się nad pozostałych producentów i stworzyć bezkonkurencyjny samochód, który będzie wykraczał o kilka lat naprzód, przed to, co teraz jesteśmy sobie w stanie wyobrazić.

Źródło: Inside Line

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy