BMW X3 sDrive18d - nowa wersja podstawowa

BMW X3 drugiej generacji jest całkiem udanym autem. Co więcej, biorąc pod uwagę jego ceny i fakt, że większe X5 się już trochę zestarzało, to świetna propozycja dla wszystkich szukających wygodnego i szybkiego SUV-a. Teraz będzie to także opcja dla wszystkich szukających taniego SUV-a, ponieważ do oferty dołączy nowa, tańsza wersja.

BMW X3 sDrive18d - nowa wersja podstawowa
Bartosz Pokrzywiński

20.08.2012 | aktual.: 13.10.2022 13:59

BMW X3 drugiej generacji jest całkiem udanym autem. Co więcej, biorąc pod uwagę jego ceny i fakt, że większe X5 się już trochę zestarzało, to świetna propozycja dla wszystkich szukających wygodnego i szybkiego SUV-a. Teraz będzie to także opcja dla wszystkich szukających taniego SUV-a, ponieważ do oferty dołączy nowa, tańsza wersja.

W nomenklaturze fabrycznej BMW skrót xDrive oznacza napęd na cztery koła, podczas gdy modele sDrive wyposażone są w napęd na jedną, w przypadku obecnej gamy BMW, tylną oś. Patrząc na gamę silnikową modelu X3, łatwo zauważyć, że wszystkie auta wyposażone są w napęd na cztery koła xDrive.

Więcej informacji na temat BMW M3 F30 – jednak będzie R6 [aktualizacja][url=http://autokult.pl/12732,bmw-x3-xdrive35i-zabojca-idealow-test-autokult-pl]

[/url]

To się jednak wkrótce skończy, ponieważ - podobnie jak w przypadku mniejszego X1 - także tutaj pojawi się model przeznaczony dla kierowców, którym wystarczy napęd na jedną oś. W Niemczech już teraz do oferty BMW dołącza X3 sDrive18d.

Obraz

Pod maską tego modelu pracuje dokładnie taka sama czterocylindrowa jednostka napędzająca model x3 xDrive20d, tyle że w tym przypadku produkuje ona nie 184, ale 145 KM i 360 Nm momentu obrotowego, który dostępny jest w zakresie od 1750 do 2500 obr./min.

W połączeniu z manualną skrzynią biegów auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,9 s i rozpędza się do 195 km/h. Automat przyspiesza wolniej o 0,4 s oraz osiąga prędkość maksymalną 190 km/h. Nadal jednak nie można powiedzieć, że jest to wolne auto, zwłaszcza że BMW deklaruje średnie spalanie na poziomie 5,1 l oleju napędowego na 100 km oraz emisję 135 g CO2 na każdy przejechany kilometr.

W Niemczech za BMW X3 sDrive18d trzeba zapłacić 36 200 euro. W Polsce wersja xDrive20d kosztuje 165 600 zł, więc cena słabszego modelu powinna kształtować się na poziomie około 150 000 zł.

Obraz

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)