BMW Serii 1 Coupé i Cabrio - koniec produkcji [aktualizacja]
BMW oficjalnie zakończyło produkcję Serii 1 w wersjach Coupé oraz Cabrio. Oba auta były modelami bazującymi na BMW Serii 1 pierwszej generacji pierwotnie oznaczonej w nomenklaturze producenta z Bawarii jako E81. Co będzie dalej?
19.10.2013 | aktual.: 08.10.2022 08:48
BMW oficjalnie zakończyło produkcję Serii 1 w wersjach Coupé oraz Cabrio. Oba auta były modelami bazującymi na BMW Serii 1 pierwszej generacji pierwotnie oznaczonej w nomenklaturze producenta z Bawarii jako E81. Co będzie dalej?
Chociaż może trudno w to uwierzyć, ale BMW Serii 1 zadebiutowało na rynku w 2004 roku, czyli 9 lat temu i od tego czasu było jedynym przedstawicielem segmentu C skonstruowanym w oparciu o tylnonapędową architekturę podwozia.
Wersje Coupé oraz Cabrio to tak naprawdę te same auta mierzące dokładnie 4360 mm długości. Producent z Bawarii poinformował oficjalnie, że auta zostały wycofane z oferty. Zostaną one zastąpione zupełnie nowymi BMW Serii 2, zgodnie z nową filozofią marki.
Jako pierwsze na rynku pojawi się BMW Serii 2 Coupé, które powinno trafić do salonów już w marcu 2014 roku. Wersja Cabrio pojawi się niewiele później. Technologicznie, podobnie jak w tym przypadku, oba modele będą różniły się najprawdopodobniej tylko dachem.
Pod maską pojawią się na pewno jednostki benzynowe 2,0 l 184 KM i 270 Nm oraz rzędowa szóstka 3,0 l 326 KM i 450 Nm momentu obrotowego. Nie zabraknie także turbodiesla 2,0 l produkującego 184 KM oraz 380 Nm momentu obrotowego. BMW ma także w planach stworzenie wersji M235i, która będzie przyspieszała od 0 do 100 km/h w 4,8 s oraz rozpędzała się do prędkości maksymalnej 250 km/h.
[aktualizacja 20 października]
Przed paroma godzinami BMW opublikowało pierwszy teaser nowej Serii 2 Coupé. Zapowiedzią jest film, w którym pada hasło "25 października" i właśnie to jest data odsłonięcia auta. Zgodnie z wcześniejszymi informacjami, model trafi do produkcji już w listopadzie, a w marcu pojawi się w punktach dealerskich.
Warto wspomnieć jeszcze o superwersjach auta. Wcześniej pisaliśmy o M235i, które ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w 4,8 s. Będzie to możliwe dzięki sześciocylindrowej jednostce o pojemności 3,0 l generującej 320 KM. Ten sam turbodoładowany silnik ma być także sercem modelu M2, jednak w tym przypadku jego moc powinna wynosić przynajmniej 350 KM. Dzięki temu najmniejsze coupé w gamie producenta z Monachium będzie osiągało 100 km/h w czasie o 0,3 s krótszym od wersji M235i, czyli po 4,5 s.
Źródło: WCF