Audi RS6 Avant i RS7 Sportback performance - teraz jeszcze mocniejsze i jeszcze szybsze

RS6 i RS7 to świetny duet, który zaspokoi potrzeby każdego kierowcy głodnego wrażeń, ale także oczekującego chociaż odrobiny praktyczności. Teraz auta otrzymały pakiet performance, który podbija parametry obu wozów.

Audi RS6 Avant i RS7 Sportback performance - teraz jeszcze mocniejsze i jeszcze szybsze
Mariusz Zmysłowski

22.10.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:16

Audi RS6 Avant to najbardziej szalone kombi, z jakim miałem do czynienia. Chociaż już 3-litrowy diesel czyni z tej masznyny autostradowy ekspres, widlasta ósemka wciąga ten wóz jeszcze klasę wyżej. To samochód kompletny dla kogoś, kto na rzecz świetnych osiągów nie chce rezygnować z wygody, jaką gwarantuje duże kombi. Z kolei RS7 ma wszystkie zalety stylowego nadwozia A7, z którym spotkałem się na wiosnę, przy gigantycznym zasobie mocy. Czy można chcieć jeszcze więcej? A dlaczego nie?

Obraz

Audi uznało, że mocy nigdy za wiele i dorzuciło mały zastrzyk obydwu tym modelom. Doładowane 4-litrowe V8 generuje z pakietem performance 605 KM. Moment obrotowy wzrósł do 700 Nm, a w trybie overboost wynosi 750 Nm. To pozwala na rozpędzenie tych samochodów do 100 km/h w zaledwie 3,7 s. Na rozpędzenie się do 200 km/h RS6 i RS7 performance potrzebują 12,1 s. Prędkość maksymalna? Ze wszystkimi kagańcami zdjętymi - 305 km/h. Mimo wzrostu mocy samochody palą w cyklu ECE 9,6 l/100 km (RS6) i 9,5 l/100 km (RS7).

Przypomnijmy, że standardowo moc 4-litrowego V8 wynosi 560 KM. Moment obrotowy maksymalnie osiąga 700 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h to teoretycznie 3,9 s dla obu modeli. Pamiętajcie, mówimy tu o rodzinnym kombi i 5-drzwiowym liftbacku.

Obraz

Na pokładzie RS6 i RS7 performance pracuje 8-biegowa skrzynia Tiptronic, która przekazuje moc na cztery koła przez napęd quattro. Standardowo wydziela on 40% momentu obrotowego na przednią oś, a 60% na tylną. Za trzymanie tych bestii w ryzach odpowiada zawieszenie RS adaptive air. Obniża ono RS6 i RS7 o 20 mm.

Czas przyspieszenia do 100 km/h poniżej 4 sekund to już niesamowity wynik jak na takie wozy. Z pakietem performance niebezpiecznie zbliżyły się one do poziomu 3,5 s. To drobne różnice, ale pamiętajcie, że każde 0,1 s to wyprzedzenie wielu supersamochodów. Dzięki pakietowi performance RS6 Avant i RS7 Sportback stały się sprinterami szybszymi niż Mercedes-AMG GT. Dołóżcie do tego napęd quattro, Tiptronic i przed Wami stoją prawdziwe sportowe wozy z krwi i kości, z tą różnicą, że ich nadwozia pozwolą przewieźć rodzinę z dziećmi, zakupy i psa.

Auta trafią do salonów w przyszłym miesiącu. Standardowo RS6 Avant startuje w Niemczech od 110 980 euro. Wersja performance ma kosztować 117 000 euro. To oznacza 6080 euro dopłaty (równowartość około 26 tys. zł). Tyle samo trzeba dołożyć do RS7 Sportback, którego cena w wersji performance wynosi 121 700 euro.

Audi RS7 Sportback performance (2015) - galeria zdjęć

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/27]

Audi RS6 Avant performance (2015) - galeria zdjęć

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/24]
Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (20)