Audi RS 4 Avant po liftingu. Zmienił się głównie wygląd

Ma silnik V6 biturbo o mocy 450 KM i momencie 600 Nm, czyli nic w tym zakresie nie zmieniło się względem poprzednika. Jest natomiast nowa, bardziej zadziorna niż wcześniej stylistyka. Audi pokazało nowe RS 4 Avant, czyli jedno z najszybszych kombi klasy średniej na rynku.

Audi RS 4 Avant (2020)Audi RS 4 Avant (2020)
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Technicznie prawie bez zmian. Nowe Audi RS 4 Avant ma ten sam silnik benzynowy o pojemności 2,9 litra co model przedliftowy. Ma za to nową stylizację z szerszą i bardziej płaską osłoną grilla z kratownicą o strukturze plastra miodu. Podobnie jak w większych i wcześniej zaprezentowanych Audi RS 6 i RS 7, osłonę pozbawiono ramki. Nadwozie jest szersze o 30 mm od zwykłego Audi A4. Kształt diodowych reflektorów przednich również został przeprojektowany. Dostępne są opcjonalne reflektory matrycowe (Matrix LED) z przyciemnianymi szkłami.

Audi przypomina, że najnowsze RS 4 Avant jest mocniejsze o 70 KM od pierwszej wersji zaprezentowanej 20 lat temu. Nowy silnik jest też o 31 lżejszy od jednostki V8 znanej z drugiej generacji auta.

Godna podkreślenia jest wartość maksymalnego momentu obrotowego 600 Nm, który jest dostępny w bardzo szerokim zakresie od 1900 do 5000 obr./min. Uzyskano to dzięki dwóm turbosprężarkom pracującym równolegle – po jednej dla każdego rzędu cylindrów.

450 KM i 600 Nm - te imponujące wartości czynią z RS 4 Avant jedno z najszybszych kombi świata.
450 KM i 600 Nm - te imponujące wartości czynią z RS 4 Avant jedno z najszybszych kombi świata. © fot. mat. prasowe

Tak jak przed liftingiem, przeniesienie napędu na koła odbywa się za pośrednictwem sportowej, ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów tiptronic oraz rozdzielającego pomiędzy osie dyferencjału typu torsen. 60 proc. mocy kierowane jest na tylną oś, a maksymalne wartości w zależności od sytuacji i potrzeb to 70 proc. na przód oraz 85 proc. na tył.

Opcjonalny, tylny sportowy mechanizm różnicowy zapewnia jeszcze bardziej dynamiczną reakcję podczas przyspieszania w zakrętach. Rozdziela moment obrotowy pomiędzy tylne koła w sposób aktywny i ukierunkowany. Poprawia tym samym przyczepność, stabilność i dynamikę.

O tłumienie dba nowa generacja amortyzatorów ze zintegrowanym zaworem. Jest bardziej kompaktowa i lżejsza. Ponadto umożliwia uzyskanie jeszcze szerszego zakresu sił tłumienia – od trybu komfortowego do dynamicznego – a także dokładniejszą regulację zawieszenia dla dużych sił tłumienia, które występują zwłaszcza podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością.

Audi RS 4 Avant to nie tylko szybkość, ale także luksus i praktyczność.
Audi RS 4 Avant to nie tylko szybkość, ale także luksus i praktyczność. © fot. mat. prasowe

Nowe RS 4 Avant jest fabrycznie wyposażone w 19-calowe, kute z aluminium felgi z oponami w rozmiarze 265/35. Na życzenie dostępne są również felgi 20-calowe. Dla nich przewidziano opony w rozmiarze 275/30.

Zamówienia na ten samochód w Europie składać można już w październiku, a pierwsze egzemplarze trafią do dealerów w grudniu 2019 r.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/45] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Człowiek z najlepszym zawodem na świecie. Kierowca testowy Ferrari opowiada jak wygląda praca nad nowymi modelami z Maranello
Człowiek z najlepszym zawodem na świecie. Kierowca testowy Ferrari opowiada jak wygląda praca nad nowymi modelami z Maranello
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
BMW Serii 5 G30 (2017-2024) – opinie i typowe usterki
BMW Serii 5 G30 (2017-2024) – opinie i typowe usterki
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było