Audi e-tron S pokazane. To najbardziej emocjonująca wersja elektrycznego SUV-a

Sportowy, elektryczny SUV - tyle sprzeczności w zaledwie trzech słowach. Audi postanowiło połączyć odległe światy, uzupełniając gamę modelu e-tron oraz e-tron Sportback o ostrzejszą wersję S, która jest elektrykiem o emocjonujących osiągach.

Klienci mają do wyboru zarówno standardowe nadwozie, jak i wersję Sportback.Klienci mają do wyboru zarówno standardowe nadwozie, jak i wersję Sportback.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Nowe Audi e-tron S oraz e-tron Sportback S jest napędzane aż trzema silnikami elektrycznymi - dwa z nich zamontowano nad tylną, a jeden nad przednią osią. Łączna moc systemowa takiego zestawu wynosi 503 KM, a maksymalny moment obrotowy oscyluje w granicach 970 Nm. Co jednak ciekawe, maksymalna wartość jest dostępna tylko przez 8 sekund w formie chwilowej poprawy osiągów.

Te, jeśli weźmiemy pod uwagę rozmiary pojazdu, są natomiast całkiem niezłe. Pierwsza setka pojawia się na liczniku po 4,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 209 km/h. Ten drugi parametr trudno określić mianem sportowego, ale najwyraźniej w Ingolstadt uznano, że w elektryku więcej nie potrzeba.

3 elektryczne jednostki zasilane są energią z akumulatorów o łącznej pojemności 95 kWh. To wystarcza, by przejechać 359 km e-tronem S lub 363 km wersją Sportback na pełnym ładowaniu. Większy zasięg tej drugiej wynika z lepszej aerodynamiki nadwozia zwieńczonego sportowo opadającym tyłem.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Jak przystało na wersję S, możemy spodziewać się również sztywniej zestrojonego zawieszenia i bardziej bezpośredniego układu kierowniczego, a z uwagi na rozkład mas i obecność dwóch silników na tylnej osi, także skłonności do bocznych poślizgów.

Na co dzień napęd realizowany jest właśnie za pośrednictwem tylnych kół. Przednia oś wkracza do akcji wyłącznie w kryzysowych sytuacjach lub gdy potrzebna jest pełna moc. Co ciekawe, każdy z tylnych silników odpowiada za wprawianie w ruch tylko jednego koła, co oznacza, że nie ma tu potrzeby stosowania żadnego dyferencjału.

Klienci, którzy zdecydują się na wersję S, powinni przede wszystkim docenić atrakcyjny wygląd SUV-a, który w pakiecie z opcjonalnymi 22-calowymi felgami (standardowo 21 cali) oraz dodatkowym zestawem aero budzi pozytywne odczucia. Nadwozie jest o 50 mm szersze niż w standardowym e-tronie. Stoi też o 7 cm bliżej asfaltu, co od razu rzuca się w oczy na fotografiach.

Ostry e-tron trafi do salonów jeszcze w tym roku. W Wielkiej Brytanii auto zostało wycenione na 87 tys. funtów. (430 tys. zł). Wersja Sportback jest natomiast droższa o 1700 funtów. Dla porównania najtańszy e-tron 55 quattro dostępny w Posce kosztuje 341 800 zł.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/18] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Japończycy rezygnują z dużego elektrycznego SUV-a. Zamiast niego stworzą coś innego
Japończycy rezygnują z dużego elektrycznego SUV-a. Zamiast niego stworzą coś innego
Piana na ulicy po deszczu. Nie jest tak niewinna, jak wygląda
Piana na ulicy po deszczu. Nie jest tak niewinna, jak wygląda
Szkody wyrządzone przez burze a ubezpieczenie. Przed czym chroni polisa OC i AC?
Szkody wyrządzone przez burze a ubezpieczenie. Przed czym chroni polisa OC i AC?
Jeep pokazał Compassa 4xe. Pod maską zupełnie nowy napęd
Jeep pokazał Compassa 4xe. Pod maską zupełnie nowy napęd
Test: Land Rover Defender 130 Outbound - zew przygody
Test: Land Rover Defender 130 Outbound - zew przygody
Policjantki wybiły szybę. Kierująca BMW wzywała pomocy przechodniów
Policjantki wybiły szybę. Kierująca BMW wzywała pomocy przechodniów
Zatrzymali auto do kontroli. Zdziwili się, kto był za kierownicą
Zatrzymali auto do kontroli. Zdziwili się, kto był za kierownicą
Ekspresówka do granicy. To będzie koniec potężnej trasy
Ekspresówka do granicy. To będzie koniec potężnej trasy
Zwykli Polacy wybierali te marki. Sensacyjne wyniki w pierwszym półroczu
Zwykli Polacy wybierali te marki. Sensacyjne wyniki w pierwszym półroczu
Ktoś w Fiacie w końcu poszedł po rozum do głowy. 500 wraca z silnikiem benzynowym
Ktoś w Fiacie w końcu poszedł po rozum do głowy. 500 wraca z silnikiem benzynowym
Darmowe autostrady A1, A2 i A4 w wakacje. Skorzysta tylko jedna grupa kierowców
Darmowe autostrady A1, A2 i A4 w wakacje. Skorzysta tylko jedna grupa kierowców