Audi e-tron 50 quattro - słabsza i tańsza wersja już w salonach. Znamy ceny

Audi e-tron dotychczas było dostępne wyłącznie w jednej opcji napędu z baterią o pojemności 95 kWh. Teraz producent z Ingolstadt uzupełnił ofertę o słabszą i tańszą odmianę. Ile trzeba za nią zapłacić?

Audi e-tron 50 jest niewiele tańsze, lecz znacznie słabsze od wydania 55.Audi e-tron 50 jest niewiele tańsze, lecz znacznie słabsze od wydania 55.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Standardowy e-tron 55 to wydatek 341 800 zł. W zamian dostaniemy auto z naprawdę dużym akumulatorem pozwalającym przejechać nawet 417 km na pełnym ładowaniu. Nie wszyscy jednak potrzebują jeździć tak daleko. Z myślą o tych, którzy pokonują krótsze trasy, Audi uzupełniło ofertę o słabszą i tańszą odmianę wykorzystującą akumulator o pojemności 71 kWh.

To o 24 kWh mniej niż w topowym wydaniu. Mniejsza pojemność oznacza oczywiście mniejszy zasięg - nieco ponad 300 km na pełnym ładowaniu - oraz oczywiście niższą cenę. Dokładnie o 34 300 zł. Wersja 50 została bowiem wyceniona na 307 500 zł.

Niższa jest też masa własna pojazdu i to aż o 120 kg, co jest najlepszym dowodem na to, jak dużo ważą akumulatory w pojazdach elektrycznych. Niższy zasięg i masa to jednak niejedyne różnice w pomiędzy e-tronem 50 a 55. Należy także wspomnieć o słabszych silnikach. Dwie jednostki - po jednej na każdą oś - generują łącznie 312 KM zamiast 407 KM dostępnych w wydaniu 55.

Osiągi są przyzwoite, choć jak na samochód elektryczny nie oszałamiają - sprint do setki trwa około 7 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 190 km/h. E-Tron 50 jest więc zdecydowanie propozycją dla spokojniejszych i mniej wymagających kierowców. Czy wobec tego warto wybierać tę odmianę tylko po to, by oszczędzić nieco ponad 34 tys. zł? Moim zdaniem nie, ale jak zwykle o wszystkim zdecydują klienci.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/16] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem
7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem
Szukasz auta z długą gwarancją? Nie jesteś skazany na Koreę i Chiny
Szukasz auta z długą gwarancją? Nie jesteś skazany na Koreę i Chiny
Chińczycy podali ceny. Kolejny łakomy kąsek
Chińczycy podali ceny. Kolejny łakomy kąsek
Zasada dwóch sekund. Policja sprawdza z wiaduktów
Zasada dwóch sekund. Policja sprawdza z wiaduktów
Oto nowa Mazda CX-5. Większa, ale ze słabszym silnikiem
Oto nowa Mazda CX-5. Większa, ale ze słabszym silnikiem
Te auta rdzewieją najszybciej. Budżetowa marka godna zaufania
Te auta rdzewieją najszybciej. Budżetowa marka godna zaufania
Dacia Bigster 4x4 czy Bigster Hybrid? Sprawdzamy, co się bardziej opłaca
Dacia Bigster 4x4 czy Bigster Hybrid? Sprawdzamy, co się bardziej opłaca
Koniec spisywania oświadczeń po stłuczce. Pojawi się nowa możliwość
Koniec spisywania oświadczeń po stłuczce. Pojawi się nowa możliwość
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Maserati nigdzie się nie wybiera. MCPura jest tego najlepszym dowodem
Maserati nigdzie się nie wybiera. MCPura jest tego najlepszym dowodem
Christian Horner poza Red Bullem! Nie tak miał wyglądać koniec tej wielkiej historii
Christian Horner poza Red Bullem! Nie tak miał wyglądać koniec tej wielkiej historii
Zapłacisz nawet 1 zł na litrze więcej. Uważaj na włoskich stacjach
Zapłacisz nawet 1 zł na litrze więcej. Uważaj na włoskich stacjach