Alfa Romeo coraz bliżej Volkswagena i Audi

Przedstawiciele Volkswagena i Audi złożyli wizytę w fabryce Fiata w Pomigliano d'Arco. Zakład ten jeszcze do niedawna wytwarzał modele marki Alfa Romeo.

Pomigliano d'ArcoPomigliano d'Arco
Wojciech Kaczałek

Pogłoski o tym, że Alfa Romeo ma zostać włączona do Grupy Volkswagen, pojawiają się regularnie od kilku lat. Za każdym razem przedstawiciele koncernu Fiat podkreślają, że zasłużona włoska marka nie jest na sprzedaż.

W grudniu informowaliśmy o szykowanej dla Alfy Romeo strategii rozwojowej, która zakłada prezentację do 2016 r. aż 9 nowych samochodów. Wśród nich znalazł się model 4C, który zadebiutował już w wersji seryjnej w marcu Genewie. Obecnie producent ma w gamie tylko dwa auta: MiTo i Giuliettę.

Coraz więcej wskazuje na to, że Fiat w końcu pozbędzie się firmy przynoszącej od dawna straty. Najpoważniejszym kandydatem do przejęcia jest wspomniana Volkswagen Group, a konkretnie Audi, które sprawuje już nadzór nad innymi włoskimi przedsiębiorstwami: Lamborghini, Ducati (oficjalnie należącym do marki z  Sant'Agata Bolognese) i Italdesign-Giugiaro.

Pod koniec marca pisaliśmy, że Audi jest zainteresowane nie tylko samą Alfą Romeo, ale także fabryką Fiata w Pomigliano d'Arco, w której obecnie jest wytwarzana Panda. Zakład został zbudowany przez Alfę Romeo. Ostatnim modelem tej firmy, który powstawał w Pomigliano, był 159 (produkcja zakończyła się w 2011 r.).

Włoską fabrykę zwiedzali niedawno eksperci Volkswagena i Audi odpowiadający za działanie linii montażowych Volkswagena up! i Audi Q7. Fiat zaprzeczył, jakoby wizyta miała cokolwiek wspólnego z planowaną odsprzedażą Alfy Romeo.

Podobno przedstawiciele niemieckiego koncernu zostali zaproszeni w ramach "rutynowych zajęć" polegających na dzieleniu się dobrymi branżowymi doświadczeniami. Tego typu uprzejmości nie są zbyt powszechne w branży motoryzacyjnej.

Włoska agencja ANSA podała ponadto, że w Pomigliano byli obecni pracownicy serbskiego Fiata z fabryki Kragujevac, w której wytwarza się 500L. Być może włoski koncern szykuje się do przeniesienia produkcji Pandy do dawnych zakładów Zastavy.

Kupno Alfy Romeo w pakiecie z Pomigliano mogłoby być dla Volkswagena i Audi sensownym rozwiązaniem. Zakład ten jest uznawany za bardzo dobry. W zeszłym roku branżowy magazyn Automobil Produktion przyznał mu nagrodę za ekonomikę i ekologię produkcji.

Niemcy podobno ostrzą sobie zęby także na należące do Fiata Magneti Marelli, a przynajmniej na część tej firmy. Z przedsiębiorstwa można by utworzyć centrum rozwojowe dla Alfy Romeo.

Źródło: CarscoopsEuropa Magazine

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Prezydent podpisał: kaski obowiązkowe dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg
Prezydent podpisał: kaski obowiązkowe dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥