Alfa Romeo coraz bliżej Volkswagena i Audi

Przedstawiciele Volkswagena i Audi złożyli wizytę w fabryce Fiata w Pomigliano d'Arco. Zakład ten jeszcze do niedawna wytwarzał modele marki Alfa Romeo.

Pomigliano d'ArcoPomigliano d'Arco
Wojciech Kaczałek

Pogłoski o tym, że Alfa Romeo ma zostać włączona do Grupy Volkswagen, pojawiają się regularnie od kilku lat. Za każdym razem przedstawiciele koncernu Fiat podkreślają, że zasłużona włoska marka nie jest na sprzedaż.

W grudniu informowaliśmy o szykowanej dla Alfy Romeo strategii rozwojowej, która zakłada prezentację do 2016 r. aż 9 nowych samochodów. Wśród nich znalazł się model 4C, który zadebiutował już w wersji seryjnej w marcu Genewie. Obecnie producent ma w gamie tylko dwa auta: MiTo i Giuliettę.

Coraz więcej wskazuje na to, że Fiat w końcu pozbędzie się firmy przynoszącej od dawna straty. Najpoważniejszym kandydatem do przejęcia jest wspomniana Volkswagen Group, a konkretnie Audi, które sprawuje już nadzór nad innymi włoskimi przedsiębiorstwami: Lamborghini, Ducati (oficjalnie należącym do marki z  Sant'Agata Bolognese) i Italdesign-Giugiaro.

Pod koniec marca pisaliśmy, że Audi jest zainteresowane nie tylko samą Alfą Romeo, ale także fabryką Fiata w Pomigliano d'Arco, w której obecnie jest wytwarzana Panda. Zakład został zbudowany przez Alfę Romeo. Ostatnim modelem tej firmy, który powstawał w Pomigliano, był 159 (produkcja zakończyła się w 2011 r.).

Włoską fabrykę zwiedzali niedawno eksperci Volkswagena i Audi odpowiadający za działanie linii montażowych Volkswagena up! i Audi Q7. Fiat zaprzeczył, jakoby wizyta miała cokolwiek wspólnego z planowaną odsprzedażą Alfy Romeo.

Podobno przedstawiciele niemieckiego koncernu zostali zaproszeni w ramach "rutynowych zajęć" polegających na dzieleniu się dobrymi branżowymi doświadczeniami. Tego typu uprzejmości nie są zbyt powszechne w branży motoryzacyjnej.

Włoska agencja ANSA podała ponadto, że w Pomigliano byli obecni pracownicy serbskiego Fiata z fabryki Kragujevac, w której wytwarza się 500L. Być może włoski koncern szykuje się do przeniesienia produkcji Pandy do dawnych zakładów Zastavy.

Kupno Alfy Romeo w pakiecie z Pomigliano mogłoby być dla Volkswagena i Audi sensownym rozwiązaniem. Zakład ten jest uznawany za bardzo dobry. W zeszłym roku branżowy magazyn Automobil Produktion przyznał mu nagrodę za ekonomikę i ekologię produkcji.

Niemcy podobno ostrzą sobie zęby także na należące do Fiata Magneti Marelli, a przynajmniej na część tej firmy. Z przedsiębiorstwa można by utworzyć centrum rozwojowe dla Alfy Romeo.

Źródło: CarscoopsEuropa Magazine

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej