Najwolniejsze miasta w Polsce
Chociaż drogowcy starają się unowocześniać infrastruktury w miastach, to wciąż jeździmy po bardzo zakorkowanych ulicach. Rok 2012 dobiega końca, dlatego przedstawiamy podsumowanie ostatnich 12 miesięcy – które z największych polskich miejscowości były najwolniejsze?
Najwolniejsze miasta Polski – podsumowanie
Od maja w rankingu doszło do kilku zmian, chociaż nie nastąpiły znaczące poprawy lub pogorszenia wyników. Kraków z czwartej pozycji przeszedł na niechlubną pierwszą, którą zajmuje ex aequo z Wrocławiem. Poznań z miejsca trzeciego przeskoczył na drugie, na którym towarzystwa dotrzymuje mu Warszawa. Łódź i Szczecin powędrowały z szóstego i piątego miejsca na trzecie. Najbardziej zadowalające wyniki uzyskał Gdańsk na równi z Rzeszowem.
Średnia prędkość: 33,5 km/h
Średnia prędkość: 33,5 km/h
Średnia prędkość: 34 km/h
Średnia prędkość: 34 km/h
Średnia prędkość: 34,5 km/h
Średnia prędkość: 34,5 km/h
Średnia prędkoś ć: 37 km/h
Średnia prędkość: 37,5 km/h
Średnia prędkość: 37,5 km/h
Najwolniejsze miasta w Polsce
Chociaż drogowcy starają się unowocześniać infrastruktury w miastach, to wciąż jeździmy po bardzo zakorkowanych ulicach. Rok 2012 dobiega końca, dlatego przedstawiamy podsumowanie ostatnich 12 miesięcy – które z największych polskich miejscowości były najwolniejsze?
W badaniu wzięło udział dziewięć miast. Trzy pierwsze miejsca należą do aż 6 z nich. Oznacza to, że korki są wszędzie na podobnym poziomie intensywności.
Dane zostały opracowane na podstawie analizy danych GPS z urządzeń Yanosik, z których korzystali kierowcy poruszający się po centrach miast i głównych trasach wjazdowych w godzinach szczytu (6:00 – 9:00 oraz 16:00 – 18:00) w listopadzie i w grudniu 2012. W promieniu 2 km od ścisłego centrum miast zmierzono prędkości na wszystkich ulicach. Odległość 2-15 km przeanalizowano pod względem natężenia ruchu na głównych trasach dojazdowych.
Dla porównania w tabelach ze szczegółowymi danymi możecie porównać wyniki badań z grudnia 2012, maja 2012 oraz grudnia 2011. Można na tej podstawie ocenić, w których miastach jakość infrastruktury zmieniła się na korzyść.
Źródło: creandi.pl