Volkswagen zapowiada najtańszego elektryka. Znamy cenę

Volkswagen nie zwalnia tempa w elektryfikacji swojej oferty. Po koncepcie ID.2all niemiecki gigant motoryzacyjny szykuje się do premiery jeszcze tańszego pojazdu elektrycznego, który ma kosztować około 20 tys. euro i zadebiutować w 2027 r.

Nowy, elektryczny Volkswagen - zapowiedźNowy, elektryczny Volkswagen - zapowiedź
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volkswagen
Aleksander Ruciński

Dwa lata temu Volkswagen przedstawił koncept ID.2all jako zapowiedź elektrycznego samochodu w cenie około 25 tys. euro (26 tys. dolarów). Choć wersja produkcyjna tego modelu ma trafić na rynek dopiero w przyszłym roku, firma już teraz publikuje zapowiedź jeszcze bardziej przystępnego cenowo pojazdu elektrycznego. Pełna prezentacja planowana jest na początek marca.

Nowy model, którego nazwa nie została jeszcze ujawniona, ma kosztować około 20 tys. euro i trafić do sprzedaży w 2027 r. Volkswagen zarejestrował nazwę "ID.EVERY1" w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO), co może sugerować nazwę koncepcyjnego pojazdu, a docelowo model produkcyjny może być oferowany jako ID.1.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Volkswagen ID.4 - na pewno 204 KM? Sprawdziłem to!

Początkowo Volkswagen planował wspólny rozwój tego modelu z Renault, jednak współpraca nie doszła do skutku. Tymczasem francuska marka zapowiada elektrycznego następcę Twingo, który ma trafić na rynek w 2026 r. w podobnej cenie około 20 tys. euro. Dyrektor generalny Renault, Luca de Meo, określił niepowodzenie współpracy z VW jako "straconą szansę".

ID.1 będzie oparty na platformie MEB Small, podobnie jak ID.2, i zostanie zaprojektowany głównie z myślą o napędzie na przednie koła. Choć Volkswagen nie ujawnił jeszcze pojemności baterii, wiadomo, że koncept ID.2all miał zasięg około 450 km według cyklu WLTP i możliwość naładowania od 10 proc. do 80 proc. w około 20 min.

Więcej szczegółów powinniśmy poznać w najbliższych miesiącach.

Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯