Stany Zjednoczone wyszły z kryzysu - rewelacyjne wyniki sprzedaży

Doczekaliśmy się wreszcie oficjalnych wyników sprzedaży aut osobowych i lekkich ciężarówek na rynku Stanów Zjednoczonych. Tylko w 2012 roku nowych nabywców znalazło tam 14,5 mln pojazdów. Jest to najlepszy wynik od 2007 roku.
W 2012 roku w Stanach Zjednoczonych sprzedano 14,5 miliona lekkich pojazdów, czyli osobówek oraz pick-upów, niesamowicie popularnych na tamtejszym rynku. Zanotowano wzrost sprzedaży aż o 13% w stosunku do 2011 roku, kiedy to Amerykanie kupili 12,7 mln aut.
2014 Chevrolet Silverado i GMC Sierra – bliźniaki atakują [wideo]
Na szczycie tabeli po raz kolejny znalazł się Ford Serii F, którego zamówiło 645 316 osób. Tuż za nim uplasował się Chevrolet Silverado z wynikiem 418 312 sprzedanych egzemplarzy. Na trzecim miejscu spora niespodzianka: auto osobowe, Toyota Camry, na którą zdecydowało się 404 886 kierowców.
Tuż za podium z nieco słabszymi wynikami uplasowały się dwa modele Hondy, kolejno Accord i Civic (sprzedaż na poziomie 331 872 oraz 317 909 egzemplarzy). Japoński producent nieźle poradził sobie w segmencie kompaktowych SUV-ów, modelem CR-V bijąc Forda Escape w stosunku 281 652 do 261 008 aut.
Zobacz również: Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja
W segmencie premium w Stanach Zjednoczonych prowadzi BMW. Z salonów tej marki w 2012 roku wyjechało 281 460 pojazdów, co oznacza wzrost popularności o 14% w stosunku do roku 2011. Dzięki temu producent z Monachium pobił konkurencję ze Stuttgartu (274 134 aut) oraz z Ingolstadt (139 310). Audi może się jednak pochwalić wzrostem sprzedaży o 18,5%, a jeśli porównać rok 2012 z 2009, tylko na rynku Stanów Zjednoczonych Audi sprzedało aż o 68,4% więcej aut.

W 2012 roku dużo się działo w świecie motoryzacji. W dobie szalejącego downsizingu nie zabrakło interesujących premier. Niektóre z nich zaskoczyły fanów motoryzacji. Oto podsumowanie debiutów mijającego roku.
Nieźle wygląda także sprzedaż diesli produkowanych przez Volkswagena. Producent z Wolfsburga dostarczył klientom 90 295 pojazdów z silnikami wysokoprężnymi, czyli aż o 55% więcej diesli niż w 2011, przy czym jeden na pięć Volkswagenów sprzedawanych w Stanach Zjednoczonych to egzemplarz napędzany jednostką wysokoprężną.
W segmencie aut hybrydowych Chevrolet Volt potroił wynik z 2011 roku i zanotował sprzedaż na poziomie 23 462 egzemplarzy. Nissan sprzedał tylko 145 Leafów więcej niż w roku ubiegłym, czyli dokładnie 9674 egzemplarze tego modelu. Prius radzi sobie rewelacyjnie, 236 000 sprzedanych aut oznacza wzrost popularności tego modelu aż o 75%.
Dużo bardziej zaciekłą walkę o klientów stoczyły współczesne wersje muscle, a właściwie pony carów. W pojedynku Chevrolet Camaro kontra Ford Mustang zwyciężył przedstawiciel koncernu GM (84 391 vs 82 995). General Motors zdominował też całą sprzedaż na tamtejszym roku, w 2012 roku dostarczając klientom 2 595 717 aut, Ford - 2 243 009, a Toyota 1 664 660 pojazdów.

Rok 2012 powoli staje się historią. Hucznie zapowiadanego końca świata nie było, naszym piłkarskim orłom ktoś uciął skrzydła podczas mistrzostw Europy, a zima jak to zima, po raz kolejny zaskoczyła drogowców. My jednak staraliśmy się nie zawieść, przemierzając tysiące kilometrów dróg oraz spalając tysiące litrów benzyny, aby móc przedstawić Wam w sposób rzetelny i czasem z humorem plusy i minusy testowanych […]
Pomimo to zarówno GM, jak i Ford zanotowały spadki sprzedaży w stosunku do 2011 roku. Plasujący się na czwartym miejscu Chrysler z wynikiem 1 651 787 aut dostarczył klientom aż o 21% więcej pojazdów niż rok wcześniej. Nieźle poszło także Toyocie (+27%) oraz Hondzie (+24%). Na koniec dwie ciekawostki: sprzedaż Smartów wzrosła w Stanach Zjednoczonych o 92% z 5208 do 10 009 aut, a Maybacha, tuż przed likwidacją marki, o 28% do 50 aut.
Eksperci prognozują, że w 2013 roku na tamtejszym rynku sprzedanych zostanie nawet 15,5 miliona aut, a więc po latach kryzysu Stany Zjednoczone wreszcie odżyły.
Źródło: Carscoop
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze