Prawie jak RS6 Avant – SKN S6 Avant Stage 3 (2013)

Prawie jak RS6 Avant – SKN S6 Avant Stage 3 (2013)

Prawie jak RS6 Avant – SKN S6 Avant Stage 3 (2013)
Olgierd Lachowski
20.01.2013 10:00, aktualizacja: 07.10.2022 21:10

Dawno na łamach Autokultu nie było żadnego samochodu spreparowanego przez SKN. Dziś to się zmieni. Oto Audi S6 Avant przygotowane właśnie przez tę firmę tuningową, która proponuje aż trzy poziomy zmian – nawet do 560 KM.

O nowym Audi RS6 Avant ewentualni klienci na razie mogą tylko pomarzyć, bo do rozpoczęcia sprzedaży zostało jeszcze chwilę czasu. Ci bardziej niecierpliwi mogą zwrócić się do warsztatu SKN o pomoc w przygotowaniu auta podobnego do RS-szóstki. Podstawowy warunek, który musi spełnić klient SKN jest taki, że powinien mieć Audi S6 – najlepiej w wersji kombi (czyli Avant), choć to nie jest wymóg konieczny.

Obraz

Audi S6 jest w wersji produkcyjnej do słabych nie należy. Jest tak dlatego, że ten samochód, niezależnie czy jako kombi, czy jako sedan, jest napędzany turbodoładowanym silnikiem V8. Jednostka ma objętość skokową 4,0 l i dzięki dwóm sprężarkom charakteryzuje się mocą 420 KM. To dużo mniej niż w Audi RS6, ale dzięki ingerencji SKN silnik S-szóstki osiągami zbliża się do słynnej mocnej wersji z Ingolstadt.

SKN oferuje trzy poziomy tuningu. W najniższym modyfikacje polegają na wgraniu nowego oprogramowania motoru, co skutkuje zmianą mocy z 420 na 543 KM. Moment obrotowy w tym przypadku wzrasta z 550 do 687 Nm. Wraz ze zmianą elektroniki silnika usuwany jest ogranicznik prędkości, dzięki czemu Audi osiąga aż 309 km/h. Sprint do setki temu wcale nie lekkiemu autu zajmuje 4,60 s, a więc o 0,10 s mniej niż fabrycznemu S6 Avant.

Obraz

Kit numer dwa, poza poprawkami w ECU, obejmuje również instalację sportowego „wydechu”, co przekłada się na moc wynoszącą 551 KM i maksymalny moment obrotowy 696 Nm. S6 Avant Stage 2 od zera do stu kilometrów na godzinę nadal rozpędza się w 4,60 s, zaś jego prędkość maksymalna jest o 1 km/h większa niż w słabszej wersji.

Na szczycie listy znajduje się pakiet Stage 3,w którego skład wchodzą zmiany z zestawu drugiego plus drobne modyfikacje, które windują ilość koni mechanicznych do 560. Moment obrotowy to 701 Nm. Uwolnione z kagańca prędkości maksymalnej Audi S6 osiąga 311 km/h, a pierwsze 100 km/h na liczniku ma po 4,50 s.

Niezależnie od wybranego zestawu wzmacniającego jednostkę silnikową SKN daje możliwość montażu modułu obniżającego zawieszenie o 40 mm. Dostępne są też minimalne zmiany optyczne auta obejmujące instalację malutkiego spojlera pod przednim zderzakiem oraz wymianę imitacji dyfuzora na agresywniejszą. Tuner proponuje koła z 20- i 21-calowymi felgami.

Obraz

Na zdjęciach widoczne jest Audi S6 z pakietem Stage 3.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3993 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 543 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 135,99 KM/l (seryjny – 105,18 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 687 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa S-tronic
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Silnik i napęd (Stage 2):

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3993 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 551 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 137,99 KM/l (seryjny – 105,18 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 696 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa S-tronic
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Silnik i napęd (Stage 3):

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3993 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 560 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 140,25 KM/l (seryjny – 105,18 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 701 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa S-tronic
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2025 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,73 kg/KM (Stage 1), 3,68 kg/KM (Stage 2), 3,62 kg/KM (Stage 3) (seryjny – 4,82 kg/KM)
  • Długość: 4934 mm
  • Szerokość: 1874 mm
  • Wysokość: 1406 mm (- 40 mm)
  • Rozstaw osi: 2912 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,60 s (Stage 1, Stage 2), 4,50 s (Stage 3)
  • Prędkość maksymalna: 309 km/h (Stage 1), 310 km/h (Stage 2), 311 km/h (Stage 3)
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/4]

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)