Mieszczuch – Hartmann Citan Kombi 109 CDI MetroProtect (2013)

Mieszczuch – Hartmann Citan Kombi 109 CDI MetroProtect (2013)

Mieszczuch – Hartmann Citan Kombi 109 CDI MetroProtect (2013)
Olgierd Lachowski
11.04.2013 07:00, aktualizacja: 07.10.2022 21:21

Teraz tuninguje się już wszystkie typy samochodów osobowych, więc w poszukiwaniu nowych nabywców firmy zaczynają przerabiać samochody transportowe. Oto podkręcony przez zakład Hartmann Mercedes Citan w wersji osobowej.

Wersja Kombi Mercedesa Citana, a więc taka z całkowicie przeszkloną karoserią i miejscami dla pięciorga pasażerów, jest dostępna z jednym rozstawem osi i jedną długością nadwozia. Samochód mierzy 4,3 m długości i mieści od 685 l do 3000 l bagażu.

Hartmann zajmuje się tuningiem technicznym i wizualnym wielu dostawczaków (małych i dużych), w tym Citana. Zakład z mieszczący się u naszych zachodnich sąsiadów oferuje zmiany w nadwoziu obejmujące montaż rur ochronno-ozdobnych lub, jak widać na fotografiach, przymocowanie pakietu spojlerów. Składa się on ze spojlera z przodu, listew progowych i fartucha z tyłu.

Obraz

Do wyboru jest kilka wzorów felg o średnicy 17-18”. Na fotografiach widoczne są dwa modele obręczy o rozmiarze 8,0 x 18”, na które założono opony 225/40 R 18 (z przodu oraz z tyłu).

Kabina pasażerska niewielkiego Mercedesa różni się od fabrycznej błyszczącymi czarnymi uchwytami do zamykania drzwi, aluminiowymi pedałami i ozdobnymi chromowanymi listwami przyklejonymi do progów, na których widnieje nazwa firmy tuningowej.

Auto jest obniżone o kilkadziesiąt milimetrów za sprawą nowych, sportowych sprężyn. Z pewnością niższy Citan wygląda bardziej interesująco niż zwykły, ale nie stał się na pewno przez to komfortowy.

Ta konkretna odmiana Mercedesa ma pod maską wysokoprężny motor o objętości skokowej 1,5 l. Turbodoładowana jednostka napędowa w wersji 109 CDI normalnie rozwija moc 90 KM i moment obrotowy 200 Nm. Po wstawieniu chipu przez mechaników Hartmanna pierwszy parametr osiąga wartość 107 KM, a drugi 230 Nm.

Obraz

Koszt tuningu i osiągi nie zostały podane przez tunera.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: R4, ZS, OM 607 DE15LA
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1461 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 107 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 73,24 KM/l (seryjny – 61,60 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 230 Nm
  • Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła

  • Koła przednie: 8,0 x 18”
  • Koła tylne: 8,0 x 18”
  • Opony przednie: 225/40 R 18
  • Opony tylne: 225/40 R 18

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1440 kg
  • Stosunek masy do mocy: 13,46 kg/KM (seryjny – 16,00 kg/KM)
  • Długość: 4321 mm
  • Ładowność: 480-635 kg
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)