Oszczędny i nietuzinkowy – Väth E 350 CDI BlueEFFICIENCY V35 (2010)

Znany miłośnikom tuningu Väth nie raz już prezentował samochody z silnikami wysokoprężnymi (ZS). W sierpniu z garaży firmy z Hösbach wyjechał Mercedes-Benz C 250 CDI V25, teraz natomiast tuner popracował przy Mercedesie E 350 CDI BlueEFFICIENCY.

Vaeth E 350 CDI BlueEFFICIENCY V35 fot.8
Vaeth E 350 CDI BlueEFFICIENCY V35 fot.8
Olgierd Lachowski

05.10.2010 | aktual.: 20.10.2022 21:21

Znany miłośnikom tuningu Väth nie raz już prezentował samochody z silnikami wysokoprężnymi (ZS). W sierpniu z garaży firmy z Hösbach wyjechał Mercedes-Benz C 250 CDI V25, teraz natomiast tuner popracował przy Mercedesie E 350 CDI BlueEFFICIENCY.

Vaeth E 350 CDI BlueEFFICIENCY V35 fot.1
Vaeth E 350 CDI BlueEFFICIENCY V35 fot.1

Przedstawiane auto w wersji fabrycznej jest napędzane 6-cylindrowym, 3-litrowym, widlastym silnikiem. Wspomagany turbosprężarką motor wytwarza moc 265 KM przy 3800 obr./min oraz moment obrotowy 620 Nm przy 1600-2600 obr./min. Ważący 1835 kg sedan osiąga prędkość 250 km/h, a do 100 km/h przyspiesza w 6,20 s. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi zaledwie 6,0 l. Te dane techniczne dotyczą modelu sprzedawanego na rynku niemieckim. W Polsce nadal w katalogu Mercedesa widnieje odmiana 231-konna.

Vaeth E 350 CDI BlueEFFICIENCY V35 fot.9
Vaeth E 350 CDI BlueEFFICIENCY V35 fot.9

Do tego silnika Väth proponuje pakiet V35. Według danych na stronie internetowej tunera po zastosowaniu V35 silnik powinien mieć moc 310 KM, natomiast w notce prasowej dotyczącej tego egzemplarza jest nieco inaczej. Dzięki zastosowaniu nowej elektroniki nadzorującej motor oraz montażowi międzystopniowej chłodnicy powietrza doładowującego (tzw. intercooler) typu powietrze-powietrze silnik generuje 285 KM mocy. Maksymalny moment obrotowy rośnie z 595 Nm (nie wiem skąd ta wartość) do 650 Nm.

Aby zagwarantować skuteczne hamowanie, firma proponuje instalację 360-milimetrowych tarcz z przodu (6-tłoczkowe zaciski) i 330-milimetrowych tarcz z tyłu (4-tłoczkowe zaciski). Do układu hamulcowego wlewany jest wyścigowy płyn hamulcowy. Warunkiem zastosowania tak dużych tarcz hamulcowych jest montaż co najmniej 18-calowych felg. A skoro już o kołach mowa, to w widocznym na zdjęciach aucie Väth założył 20-calowe koła z felgami o szerokości 9,0” (przód) i 10,5” (tył). W zależności od marki opon (tu Hankook 245/30 – przód i 285/25 – tył) komplet kół kosztuje od 7900 euro.

Vaeth E 350 CDI BlueEFFICIENCY V35 fot.7
Vaeth E 350 CDI BlueEFFICIENCY V35 fot.7

Możliwości Mercedesa na drodze może zwiększać również sportowe zawieszenie z regulacją wysokości (cena – 2964 euro). Mniej zamożni mogą zamówić komplet samych sprężyn obniżających auto o 30 mm.

Wygląd samochodu nie odbiega znacząco od seryjnej Klasy E, bo zestaw spojlerów i zmian w nadwoziu jest nadzwyczaj skromny. W ich skład wchodzą: przedni zderzakospojler za ponad 1400 euro, osłona chłodnicy (prawie 800 euro), tylny dyfuzor (ponad 1700 euro), listwa na pokrywie bagażnika (334 euro) i cztery końcówki rur wydechowych za 822 euro.

Vaeth E 350 CDI BlueEFFICIENCY V35 fot.2
Vaeth E 350 CDI BlueEFFICIENCY V35 fot.2

Co prawda osiągi E 350 CDI przygotowanego przez Vätha nie są znane, ale należy spodziewać się, że są co najmniej dobre.

Klient, który zdecydowałby się przerobić swoje auto dokładnie tak, jak to prezentowane, powinien przygotować na wydanie prawie 19 000 euro.

Dane techniczne:
  • Typ: V6, ZS
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2987 cm3
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 285 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 95,41 KM/l (seryjny – 88,72 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 650 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm, 4-tłoczkowe zaciski
  • Koła przednie: 9,0 x 20\
  • Koła tylne: 10,5 x 20\
  • Opony przednie: 245/30 R 20
  • Opony tylne: 285/25 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1835 kg
  • Stosunek masy do mocy: 6,44 kg/KM (seryjny – 6,93 kg/KM)
  • Długość: 4868 mm
  • Szerokość: 1854 mm
  • Rozstaw osi: 2874 mm

Koszty:

  • Nowy program do silnika: 1179 euro
  • Intercooler: 1118 euro
  • Zawieszenie: 2964 mm
  • Hamulce: 465 euro
  • Koła: od 7900 euro
  • Przedni zderzakospojler: 1417 euro
  • Atrapa chłodnicy: 798 euro
  • Listwa na klapie bagażnika: 334 euro
  • Tylny dyfuzor: 1774 euro
  • Końcówki rur wydechowych: 822 euro

RAZEM: max.: 18 771 euro[block position="inside"]8633[/block]

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)