Toyota najcenniejszą marką motoryzacyjną na świecie
Według tegorocznego raportu Interbrand Toyota została najcenniejszą marką motoryzacyjną na świecie. Kto zajął kolejne pozycje?
Według tegorocznego raportu Interbrand Toyota została najcenniejszą marką motoryzacyjną na świecie. Kto zajął kolejne pozycje?
Toyota pokonała niemieckich konkurentów, chociaż na liście to właśnie ich jest najwięcej:
- Toyota (35,346 mld dol.) – 10. pozycja ogólnie,
- Mercedes-Benz (31,904 mld dol.) – 11. pozycja ogólnie,
- BMW (31,839 mld dol.) – 12. pozycja ogólnie,
- Honda (18,490 mld dol.) – 20. pozycja ogólnie,
- Volkswagen (11,120 mld dol.) – 34. pozycja ogólnie,
- Ford (9,181 mld dol.) – 42. pozycja ogólnie,
- Hyundai (9,004 mld dol.) – 43. pozycja ogólnie,
- Audi (7,767 mld dol.) – 51. pozycja ogólnie,
- Porsche (6,471 mld dol.) – 64. pozycja ogólnie,
- Nissan (6,203 mld dol.) – 65. pozycja ogólnie,
- Kia (4,708 mld dol.) – 83. pozycja ogólnie,
- Chevrolet (4,578 mld dol.) – 89. pozycja ogólnie,
- Harley-Davidson (4,230 mld dol.) – 96. pozycja ogólnie,
- Ferrari (4,013 mld dol.) – 98. pozycja ogólnie.
Toyota jest warta 35,3 mld dol. co jednocześnie oznacza, że jest 10. marką w ogólnym rankingu biorącym pod uwagę wszystkie branże. Ogólnym liderem jest Apple (98,316 mld dol.) przed Google (93,291 mld dol.) i Coca-Colą (79,213 mld dol.), która nie obroniła pierwszej pozycji z zeszłego roku.
Z marek motoryzacyjnych spoza Top 10 warto wspomnieć m.in. o Chevrolecie, który jako pierwsza marka z koncernu GM pojawiła się w zestawieniu Interbrand.
Źródło: Interbrand