Toyota najbardziej wartościową marką w świecie motoryzacji. Dalej jest Mercedes i BMW
W ogólnym rankingu Best Global Brands 2020 Toyota zajęła 7. lokatę i przy okazji została sklasyfikowana na 1. miejscu w kategorii marek motoryzacyjnych. Japoński producent dostąpił tego zaszczytu już po raz 17. w historii.
26.10.2020 | aktual.: 16.03.2023 15:50
Wyniki najnowszego rankingu Best Global Brands nie powinny być dla nikogo zaskoczeniem. Na pierwszych trzech lokatach uplasowały się firmy technologiczne: Apple, Amazon i Google, a pierwszą marką motoryzacyjną, sklasyfikowaną na siódmym miejscu w ujęciu ogólnym, po raz kolejny okazała się Toyota.
Eksperci Interbrand odpowiedzialni za przygotowanie rankingu wycenili wartość marki Toyota na 51,6 mld dolarów. Tuż za nią uplasował się Mercedes, a dalej, na 11. miejscu znalazło się BMW. Kluczem do sukcesu Toyoty okazała się różnorodna oferta modeli dostępnych na całym świecie i wyznaczanie nowych trendów we współczesnej motoryzacji, chociażby za sprawą popularyzacji hybryd.
Warto wspomnieć, że w pierwszych sześciu miesiącach 2020 roku Toyota sprzedała 4,02 mln samochodów, zyskując imponujące 12,4 proc. udziału w globalnym rynku. Największym rywalem japońskiej firmy jest oczywiście koncern Volkswagena, który stale walczy z nią o pozycję lidera sprzedaży. W rankingu wartości marek Volkswagen został jednak sklasyfikowany dopiero na 47. pozycji. Wyprzedziła go m.in. Honda, Hyundai, Tesla, Ford i Audi.