Pomóż nam tworzyć Autokult! Co chcesz tu zmienić?

Test wideo: Cupra Leon ST 4Drive – 180 tysięcy za Leona... okazja?!

180 tysięcy za Seata Leona to byłoby sporo, ale za auto z logo Cupry? Cóż, nadal dużo, ale w tej wersji dostajemy za to zaskakujące wyposażenie i osiągi. Zobaczcie sami, zapraszam na film.

Cupra Leon – test wideo

2.0 TSI, napęd na cztery koła i około 300 koni. Skądś znamy ten przepis, prawda? Golf R, Cupra ST 4Drive i Audi S3 były koncernowymi bliźniakami, które zachwycały osiągami w linii prostej, ale też nie porywały w pozostałych aspektach prowadzenia. Mimo wszystko były świetne w ucieraniu nosa właścicielom droższych i wydawałoby się szybszych samochodów – mowa tu przede wszystkim o Golfie i Leonie.

W nowej generacji jest trochę inaczej. W skrócie – wszystkie te bliźniaki prowadzą się lepiej, moim zdaniem dużo lepiej. Wcześniej w Cuprze można było bezpośrednio porównywać wersje ze szperą i napędem na przód i z 4×4, bo były dwie takie opcje do wyboru. Wersja z napędem na przód potrafiła wgryzać się w zakręty jak szalona, ale musiała mieć dobre warunki do jazdy — musiało być sucho. 4×4 była podsterowna, ale startowała jak z procy.

Tylko ciężko nie zadawać sobie jednego pytania – czy 180 tysięcy za Leona to nie trochę dużo? Odpowiadam na to w powyższym filmie.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Audi A5 Coupé 2.0 TFSI quattro S tronic - ewolucja do doskonałości Jeździłem Citroënem Ami. To genialny w swojej prostocie maluch, którego pokochasz lub znienawidzisz Test: Mercedes C300e – 100 km na samym prądzie Test wideo: BMW X5 M50i - żegnamy najlepszego diesla Nowy Renault Kadjar: cichy gracz w popularnym segmencie nie ma się czego wstydzić Tesla Model 3 przekonała mnie, że istnieje miłość od pierwszego jeżdżenia Renault Clio Dynamique Energy 0,9 TCe - między modą a sportem [test autokult.pl] Nowa Toyota Yaris z polską hybrydą to auto tak dobre, że może zagrozić Corolli Škoda Kodiaq 2.0 TDI w trasie - ile tak naprawdę spali? Ford Ranger 3,2 TDCi Wildtrak - universal soldier [pierwsza jazda autokult.pl] Peugeot 508 SW: samochód, w którym chciałbym się zakochać, lecz jest to trudne Test BMW M135i xDrive. Seria 1 straciła napęd na tył, ale to nie jest największym problemem

Popularne w tym tygodniu:

Test: Peugeot 308 BlueHDI – cofnąłem się w czasie, by pojeździć dieslem. Ma wielką zaletę i nie chodzi o zasięg Test: FSO 125p Pick-up - miał być eksportowym hitem, ale wyszło jak zwykle Test: Audi S8 po liftingu - luksus nie musi iść w parze z niesmaczną ostentacją Test: Mazda CX-5 z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym. Czy pójście wbrew trendom się opłaciło? Test: Porsche 911 (992) Turbo S vs 911 (997) Turbo - dwaj tytani, którzy kończą swoje epoki. Swoją magię odkryli w Beskidach Test: Mercedes-AMG GT 63 S E Performance - tak jeździ i ryczy hybryda jeśli ma 843 KM! Test: Ford Mustang California Special - powrót po 7 latach za kierownicę legendy Test długodystansowy: Ford Mustang Mach-E AWD 98 kWh. Dzień dobry! Test: Ford Focus Active 1.0 EcoBoost – kiedy zniknie, to będzie naprawdę wielka strata Test: Mazda MX-5 z systemem KPC na przełęczy Salmopolskiej Test: Toyota RAV4 Adventure - czegoś mi tutaj zabrakło... Test: Cupra Formentor VZ5 – nowe auto Lewandowskiego