Test: Cupra Leon ST 4Drive – 180 tysięcy za Leona... okazja?!

180 tysięcy za Seata Leona to byłoby dużo, ale za Cuprę? Nadal dużo, ale w tej wersji dostajemy za to zaskakujące wyposażenie i osiągi. Zobaczcie sami!

2.0 TSI, napęd na cztery koła i około 300 koni. Skądś znamy ten przepis, prawda? Golf R, Cupra ST 4Drive i Audi S3 były koncernowymi bliźniakami, które zachwycały osiągami w linii prostej, ale też nie porywały w pozostałych aspektach prowadzenia. Mimo wszystko, były świetne w ucieraniu nosa właścicielom droższych i wydawałoby się szybszych samochodów – mowa tu przede wszystkim o Golfie i Seacie.

W nowej generacji jest trochę inaczej. W skrócie – wszystkie te bliźniaki prowadzą się lepiej, moim zdaniem dużo lepiej. Wcześniej w Cuprze można było bezpośrednio porównywać wersje ze szperą i napędem na przód i z 4×4, bo były dwie takie opcje do wyboru. Wersja z napędem na przód potrafiła wgryzać się w zakręty jak szalona, ale musiała mieć dobre warunki do jazdy — musiało być sucho. 4×4 była podsterowna, ale startowała jak z procy.

Tylko ciężko nie zadawać sobie jednego pytania – czy 180 tysięcy za Leona to nie trochę dużo?

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Pierwsza jazda: odświeżony Citroën C3 Aircross - tylko kosmetyczne zmiany Pierwsza jazda: Škoda Kodiaq i Kodiaq RS po liftingu - kiedy chęcią zmian kieruje rozsądek, a nie moda Mitsubishi Space Star 1,2 MT Intense - test Za kierownicą Noble'a M600 – ostatniego analogowego superauta Mercedes GLE Coupé - Dla kogo jest ten samochód? Land Rover Discovery Sport 2.0 Si4 HSE - test, opinia, spalanie, cena Toyota RAV4 piątej generacji: sprawdzam, co zmieniło się w najpopularniejszym SUV-ie świata Volkswagen Golf GTI TCR: dawka szaleństwa na pożegnanie modelu Volkswagen Golf Sportsvan 1,4 TSI 150 KM - pierwsza jazda Test wideo Ferrari 812 Competizione na torze Fiorano. Takie auto zdarza się raz w historii Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde – do zakochania jeden krok [test autokult.pl] Volkswagen Jetta 2.0 TDI BlueMotion Highline - test, opinia, spalanie, cena

Popularne w tym tygodniu:

Test: BMW X5 xDrive 30d - z tym dieslem mógłbym jechać i na koniec świata Test: Peugeot 308 - pokochasz i znienawidzisz Test: Aston Martin DBX to historyczny sukces marki. Brytyjczycy wreszcie mają auto lepsze od Porsche Test: Kia e-Niro - mów o niej: normalny samochód Test: Volkswagen Caddy PanAmericana – kombivan na pokaz Test: Audi Q4 e-tron - zobacz, dokąd zmierza motoryzacja Test: Hyundai Ioniq 5 kontra Tesla Model 3, czyli podróż elektrykiem na dwa sposoby Test: Mercedes-AMG G63 - gdyby absurd miał koła Porównanie: Lamborghini Urus kontra Porsche Cayenne Turbo GT – rodzinne porachunki Test: Mercedes-Benz E 300e po liftingu - dobrze, że w ofercie jest alternatywna hybryda plug-in Test: nowy Peugeot 308 Hybrid 225 - Francuzi wreszcie odrobili lekcje. Przynajmniej w dużej części Test: Nowe Suzuki SX4 S-Cross – dwa punkty widzenia