Porsche Macan - macamy Macany, czyli co się zmieniło

Produkowany od roku 2013 Porsche Macan to kompaktowy SUV, który jest drugim autem niemieckiej marki w tym segmencie, zajmując miejsce obok większego Cayenne. Na początku miał się nawet nazywać Cajun, co było skrótem od "Cayenne Junior". Ostatecznie Porsche wybrało nazwę Macan, co oznacza tygrysa w języku indonezyjskim.

Porsche Macan — test wideo

Co ciekawe, samochód od momentu wprowadzenia na rynek kupiło na całym świecie około 600 tys. osób, a około 80 proc. z tego to byli nowi klienci marki. W 2019 roku model przeszedł jeden gruntowny faceliftig, a w 2021 Porsche postanowiło znowu wprowadzić kolejne poprawki, dzięki którym ten samochód miał być nie tylko dalej hitem sprzedaży, ale jednocześnie pożegnaniem ze spalinowymi napędami, bo jak być może wiecie, w przyszłym roku do oferty ma trafić elektryczna odmiana Macana, która po pewnym czasie na dobre wykoleguje spalinowe wersje.

Co ciekawe nie będzie już Macana Turbo, bo w najnowszej generacji zaszczytne pierwsze miejsce zajmuje teraz GTS. Idąc tropem nazewnictwa Taycana, można się spodziewać, że rolę najmocniejsze odmiany, czyli Turbo, a może i Turbo S, przejmie niebawem wspomniany elektryczny Macan. Nie oznacza to jednak, że GTS jest wolny, bo silnik 2.9 wyciąga aż 440 KM, czyli tyle, co w pierwszej generacji silnik 3.6 V6.

Dziś postanowiłem jednak sprawdzić dla was, co zmieniło się na przestrzeni lat w generacjach Macana. Przed wami pierwszy odcinek serii "Jeden na jednego — generacje", a w roli głównej Porsche Macan 2.0.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Nowy Volkswagen Touran (2015) 1.4 TSI DSG - test, opinia, spalanie, cena Nowa Honda CR-V: jak poprzedniczka, ale pod każdym względem lepsza Skoda Octavia RS 2,0 TFSI DSG - idealny kompromis? [test autokult.pl] Pierwsza jazda: Toyota Mirai to auto na wodór, które można kupić w Polsce. Sprawdzam, czy jest po co Test: Peugeot 508 SW 1.6 PureTech 180 - rozsądny zestaw, który właśnie zyskał na atrakcyjności Test: Aston Martin DB11 - czy film o 007 mógłby dziać się w Polsce? Test: Volkswagen ID.3 Pro S - "Don't worry, be happy" Porsche 718 Cayman GTS: sportowe auto bez pozerki. Tylko czysta przyjemność z jazdy Mercedes-Benz CLA200 - w ofensywie [test autokult.pl] Fiat Doblò 2.0 MultiJet Lounge - test, opinia, spalanie, cena BMW i4 M50 – to tego elektryka powinni się obawiać tradycjonaliści Test: Porsche Panamera 4S Sport Turismo - jeśli miałbyś mieć jedno auto do końca życia...

Popularne w tym tygodniu:

Test: BMW X5 xDrive 30d - z tym dieslem mógłbym jechać i na koniec świata Test: Peugeot 308 - pokochasz i znienawidzisz Test: Aston Martin DBX to historyczny sukces marki. Brytyjczycy wreszcie mają auto lepsze od Porsche Test: Kia e-Niro - mów o niej: normalny samochód Test: Volkswagen Caddy PanAmericana – kombivan na pokaz Test: Audi Q4 e-tron - zobacz, dokąd zmierza motoryzacja Test: Hyundai Ioniq 5 kontra Tesla Model 3, czyli podróż elektrykiem na dwa sposoby Test: Mercedes-AMG G63 - gdyby absurd miał koła Porównanie: Lamborghini Urus kontra Porsche Cayenne Turbo GT – rodzinne porachunki Test: Mercedes-Benz E 300e po liftingu - dobrze, że w ofercie jest alternatywna hybryda plug-in Test: nowy Peugeot 308 Hybrid 225 - Francuzi wreszcie odrobili lekcje. Przynajmniej w dużej części Test: Nowe Suzuki SX4 S-Cross – dwa punkty widzenia