Porsche Macan - macamy Macany, czyli co się zmieniło

Produkowany od roku 2013 Porsche Macan to kompaktowy SUV, który jest drugim autem niemieckiej marki w tym segmencie, zajmując miejsce obok większego Cayenne. Na początku miał się nawet nazywać Cajun, co było skrótem od "Cayenne Junior". Ostatecznie Porsche wybrało nazwę Macan, co oznacza tygrysa w języku indonezyjskim.

Porsche Macan — test wideo

Co ciekawe, samochód od momentu wprowadzenia na rynek kupiło na całym świecie około 600 tys. osób, a około 80 proc. z tego to byli nowi klienci marki. W 2019 roku model przeszedł jeden gruntowny faceliftig, a w 2021 Porsche postanowiło znowu wprowadzić kolejne poprawki, dzięki którym ten samochód miał być nie tylko dalej hitem sprzedaży, ale jednocześnie pożegnaniem ze spalinowymi napędami, bo jak być może wiecie, w przyszłym roku do oferty ma trafić elektryczna odmiana Macana, która po pewnym czasie na dobre wykoleguje spalinowe wersje.

Co ciekawe nie będzie już Macana Turbo, bo w najnowszej generacji zaszczytne pierwsze miejsce zajmuje teraz GTS. Idąc tropem nazewnictwa Taycana, można się spodziewać, że rolę najmocniejsze odmiany, czyli Turbo, a może i Turbo S, przejmie niebawem wspomniany elektryczny Macan. Nie oznacza to jednak, że GTS jest wolny, bo silnik 2.9 wyciąga aż 440 KM, czyli tyle, co w pierwszej generacji silnik 3.6 V6.

Dziś postanowiłem jednak sprawdzić dla was, co zmieniło się na przestrzeni lat w generacjach Macana. Przed wami pierwszy odcinek serii "Jeden na jednego — generacje", a w roli głównej Porsche Macan 2.0.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Pierwsza jazda Ferrari 296 GTB. Jak już Ferrari zrobi hybrydę plug-in… Kamper z kabiną dostawczaka, czy tzw. integra? Każda z opcji ma swoje wady i zalety Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo: nie zawiodła przy trzecim spotkaniu Porsche 911 GT2 RS: samochód ostateczny Pierwsza jazda Škodą Kodiaq RS: więcej wszystkiego... poza sportem Test wideo: Fiat 500, czyli włoski sposób na samochód, mimo wszystko do miasta? Świetna, ale nie doskonała. Test Mazdy MX-5 RF Test: Dacia Spring — jeszcze nigdy nie czułem czegoś takiego w samochodzie Test: Mitsubishi ASX Insport - pierwszy "lifting", który naprawdę zmienił to auto Pierwsza jazda: Jeep Compass 4xe PHEV – mimo elektryfikacji, zachował terenowy charakter Test Porsche 718 Boxstera: burgery bez mięsa i cztery cylindry, czyli dlaczego to auto ma sens Lancia Ypsilon 1,3 MultiJet Platinum – fashion victim? [test autokult.pl]

Popularne w tym tygodniu:

Test: Rolls-Royce Phantom VIII series II - gdy 2,5 mln zł to uczciwa cena Test: Ford GT40 oraz GT – stanąłem oko w oko z legendą Le Mans i jego współczesnym odpowiednikiem BMW M3 xDrive vs BMW X3 M: ile dziś zostało z legendy M? Test wideo: Aston Martin DBX707. Tak brzmi 707 KM w SUV-ie! Czy to jeszcze legalne? Test: Volkswagen ID.4 GTX - może i błyszczy, ale nie z tym oprogramowaniem Pierwsza jazda: Nissan Juke Hybrid – no i mamy silnikowy pomost Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross po liftingu. Po pierwsze wygoda Test: Citroën C5 X – bardzo ciekawe auto z wieloma "ale" Pierwsza jazda: Škoda Fabia 1.5 TSI Monte Carlo - szkoda, że zabrakło "manuala", ale problem leży gdzie indziej Test: Volkswagen California T6.1, czyli zima w kampervanie i dziesięć porsche na lodzie Test: Peugeot 408 – tego nikt się nie spodziewał Test: SsangYong Korando z LPG - złoty środek? Z pozoru tak, gdyby nie jedno duże "ale"