Weź udział w badaniu preferencji polskich kierowców

TEST: Cupra Ateca - drogi seat czy unikatowy samochód?

Cupra Ateca nie cieszy się wielką popularnością, ale może to jest właśnie jej zaleta? Innymi słowy, czy nie jest to samochód, który zagwarantuje wam, że możecie nie spotkać drugiego takiego przez całe miesiące? Postanowiłem to sprawdzić.

Cupra Ateca była pierwszym samochodem nowopowstałej marki, który zapowiadał, że po oddzieleniu od Seata samochody będą przede wszystkim sportowe. Dzisiaj wiemy już, że nie do końca tak jest. Cupra to przede wszystkim marka lifestyle'owa.

W tym lifestyle'u jest oczywiście jeszcze sporo mocy. Na przykład Cupra Ateca ma 300 KM i osiąga 100 km/h w 4,9 s. To już poważne wyniki, jak na rodzinny samochód, ale trzeba za to zapłacić około 200 tys. zł. Za tyle większość osób wybierze samochód marki premium, choćby ze słabszym silnikiem, ale jednak z odpowiednim znaczkiem.

Może w tym być jednak szansa dla Cupry. Może nie dla marki, ale dla kierowcy, któremu zależy na tym, by jeździć samochodem unikatowym. A czy Ateca taka jest? Albo dowolny samochód tej marki? Sprawdzamy.

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Ahoj Skoda Scala. Rozpoczynamy długodystansowy test czeskiego kompaktu Volkswagen Scirocco - poza szablonem [test autokult.pl] Nowy Volkswagen Tiguan (2016) 2.0 TDI - test, opinia, spalanie, cena Citroën C-Elysée 1,2 VTi Seduction & Peugeot 301 1,2 VTi Active [test autokult.pl] Skoda Yeti 1,4 TSI - o rety, Yeti! [test autokult.pl] Abarth 500 EsseEsse - ukąszony reaktywacja [test autokult.pl] Alfa Romeo Giulietta 1,4 TB MultiAir [wideotest autokult.pl cz. 2] Mercedes-AMG GT R: jak zbliżyliśmy się do 100% możliwości nowego władcy torów wyścigowych Test: BMW 640i GT - najdziwniejsze, ale i najlepsze, jeśli je poznasz Nowe Suzuki Vitara 1.6 VVT AllGrip XLED - test, opinia, spalanie, cena Toyota Hilux SR5 3,0 D4D A/T - test Volkswagen up! 1,0 75 KM High up! - egzamin dojrzałości [test autokult.pl]

Popularne w tym tygodniu:

Test: Lexus LC500 Convertible to japońskie gran turismo. Reakcje Włochów na jego widok były bezcenne Test: Audi RS e-tron GT w ośrodku Driveland. Jak zwinne może być auto ważące 2,5 tony? Pierwsza jazda: Ford Mustang Mach 1 na torze, drodze i w scenie jak z amerykańskiego filmu akcji Test: Świat się kończy, Golf R droższy od S3. Pytanie jednak, czy jest lepszy? Test: Volvo XC60 B4 – niebywale poprawny samochód bez emocji Pierwsza jazda: Seat Arona i Ibiza po liftingu – Hiszpanie stawiają na nowoczesność, ale z umiarem Test: Mercedes-Benz S 500 dowodzi, że czasy mogą się zmieniać, ale król jest tylko jeden Ferrari F40 vs Ferrari SF90 Stradale: super-V8, które napisały historię na nowo Test: Peugeot Rifter - gdy kierujesz się zdrowym rozsądkiem Pierwsza jazda: Audi Q4 e-tron - twój kolejny (elektryczny) SUV Jeep Wrangler 4xe - ile wynosi dopłata za wtyczkę? Test: Nissan Qasqhai — jest niezły, ale mój umysł nadal to wypiera