TEST: Cupra Ateca - drogi seat czy unikatowy samochód?

Cupra Ateca nie cieszy się wielką popularnością, ale może to jest właśnie jej zaleta? Innymi słowy, czy nie jest to samochód, który zagwarantuje wam, że możecie nie spotkać drugiego takiego przez całe miesiące? Postanowiłem to sprawdzić.

Cupra Ateca była pierwszym samochodem nowopowstałej marki, który zapowiadał, że po oddzieleniu od Seata samochody będą przede wszystkim sportowe. Dzisiaj wiemy już, że nie do końca tak jest. Cupra to przede wszystkim marka lifestyle'owa.

W tym lifestyle'u jest oczywiście jeszcze sporo mocy. Na przykład Cupra Ateca ma 300 KM i osiąga 100 km/h w 4,9 s. To już poważne wyniki, jak na rodzinny samochód, ale trzeba za to zapłacić około 200 tys. zł. Za tyle większość osób wybierze samochód marki premium, choćby ze słabszym silnikiem, ale jednak z odpowiednim znaczkiem.

Może w tym być jednak szansa dla Cupry. Może nie dla marki, ale dla kierowcy, któremu zależy na tym, by jeździć samochodem unikatowym. A czy Ateca taka jest? Albo dowolny samochód tej marki? Sprawdzamy.

Obserwuj nas na Google News:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Czy Kia Stinger to prawdziwe GT? Sprawdzamy to na trasie wyścigu górskiego w Siennej Suzuki Vitara S 1.4 Boosterjet Allgrip AT - test, opinia, spalanie, cena Test: Volkswagen Grand California 600 - 10 dni, 2500 km i upał obnażyły wady Opel Astra Sedan 1,7 CDTi Executive [test autokult.pl] Mini Cooper SD Paceman ALL4 - gra o miasto [relacja autokult.pl] 3 dni na serpentynach. Dzień drugi: Toyota Prius Plug-in Nissan Juke - ile zostało w nim "dżukowatości"? Pierwsza jazda Porsche 911 Carrera GTS: najmniej znane, a najlepsze 911 Toyota RAV4 piątej generacji: sprawdzam, co zmieniło się w najpopularniejszym SUV-ie świata Test: Renault Express van 1.3 TCe – dobrze przejął rolę dacii Test: Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé - lot w kosmos Audi TT RS Coupé S Tronic - uliczny ścigant [test autokult.pl]

Popularne w tym tygodniu:

Audi S8 z 2006 i 2021 roku. Sprawdzam, jak zmieniła się superlimuzyna z silnikiem z lambo Test: Volkswagen Passat W8 - poznałem "króla" w nieoczywistym, ale słusznym wydaniu Legendy Autokultu: napęd Toyota GT-Four. Przeganiam po torze rajdową Celicę i GR Yarisa Test długodystansowy: VW ID.3 – chce być gadżetem na kołach, ale jeszcze się tego uczy Offroad Marcina: Mercedes EQC w terenie. Tak, ten elektryczny Test wideo Ferrari 812 Competizione na torze Fiorano. Takie auto zdarza się raz w historii Test: Porsche 911 Targa 4S - ma wyglądać, a nie jeździć Test: Range Rover Evoque D200 – dla tych, którzy są znudzeni niemiecką dominacją w segmencie Test: Fiat 500 - napęd elektryczny zmienia mniej, niż myślisz Ineos Grenadier z prawego fotela na torze off-roadowym. Taki powinien być nowy Defender! Offroad Marcina: Volkswagen Touareg w terenie - zobacz, co to potrafi Pierwsza jazda: Ford Mustang Mach-E GT to elektryk all in one. Jak spisał się w trasie przez pół Polski?