Test wideo: Cupra Leon ST 4Drive – 180 tysięcy za Leona... okazja?!
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
180 tysięcy za Seata Leona to byłoby sporo, ale za auto z logo Cupry? Cóż, nadal dużo, ale w tej wersji dostajemy za to zaskakujące wyposażenie i osiągi. Zobaczcie sami, zapraszam na film.
Cupra Leon – test wideo
2.0 TSI, napęd na cztery koła i około 300 koni. Skądś znamy ten przepis, prawda? Golf R, Cupra ST 4Drive i Audi S3 były koncernowymi bliźniakami, które zachwycały osiągami w linii prostej, ale też nie porywały w pozostałych aspektach prowadzenia. Mimo wszystko były świetne w ucieraniu nosa właścicielom droższych i wydawałoby się szybszych samochodów – mowa tu przede wszystkim o Golfie i Leonie.
W nowej generacji jest trochę inaczej. W skrócie – wszystkie te bliźniaki prowadzą się lepiej, moim zdaniem dużo lepiej. Wcześniej w Cuprze można było bezpośrednio porównywać wersje ze szperą i napędem na przód i z 4x4, bo były dwie takie opcje do wyboru. Wersja z napędem na przód potrafiła wgryzać się w zakręty jak szalona, ale musiała mieć dobre warunki do jazdy - musiało być sucho. 4x4 była podsterowna, ale startowała jak z procy.
Tylko ciężko nie zadawać sobie jednego pytania – czy 180 tysięcy za Leona to nie trochę dużo? Odpowiadam na to w powyższym filmie.