Porsche 718 Boxster, Alpine A110S, Toyota Supra - pojedynek trzech podejść (cz. 1.)

Tym razem postanowiliśmy zrobić coś innego. Wzięliśmy trzy samochody sportowe za około 300 tys. zł każdy i sprawdziliśmy, który z nich daje najwięcej przyjemności z prowadzenia.

Pierwszy z naszych samochodów to Toyota Supra. Ma 3-litrowy silnik R6 z BMW o mocy 340 KM, osiąga aż 500 Nm momentu obrotowego i to wszystko przekazuje na tylną oś. To czyni Suprę najmocniejszym, ale też najcięższym samochodem z testowanej trójki z masą rzędu 1,5 t. To jednak Suprze nie przeszkadza. Jest w przecież w stanie osiągnąć 100 km/h w najkrótszym, w porównaniu do rywali, czasie — 4,3 s.

Drugi samochód to klasyka gatunku. Porsche 718 Boxster ma centralnie umieszczony silnik typu bokser o mocy 300 KM, nielimitowaną przestrzeń nad głową i osiągi na poziomie 4,7 s do 100 km/h. Waży przy tym 1350 kg.

Do konkurentów z Japonii i Niemiec dołączył też zawodnik z Francji, czyli Alpine A110S. To mocniejsza wersja coupe, które serca podbija niską masą — ma 292 KM i waży 1114 kg. Brzmi, jak przepis na sukces w tej konkurencji.

Samochody sprawdziliśmy w najróżniejszych warunkach. Z tego testu powstało tyle materiału, że postanowiliśmy podzielić go na dwa odcinki. W pierwszym skupiamy się na prowadzeniu w warunkach drogowych i aspektach praktycznych. Który z samochodów jest najdroższy? Dlaczego Toyota Supra nie jest taka jak BMW? O tym dowiecie się, oglądając film. Zapraszamy.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Test Porsche Taycana Turbo: elektryk na najbardziej pokręconej drodze w Polsce Test Škody Superb iV: hybryda, która rozczarowuje w kwestii spalania Audi Q3 - polska premiera [pierwsza jazda autokult.pl] Audi R8 V10 (2013) [test autokult.pl] Audi A3 1.4 TFSI manual - techniczny lifting Test: Peugeot 2008 GT - nietuzinkowość ma swoją (wysoką) cenę Skoda Superb 2,0 TDI 4x4 DSG Elegance – rozmiar ma znaczenie [test autokult.pl] Ford Transit Nugget dołącza do grona kompaktowych kamperów. To świetne auto do zwiedzania Citroën C4 Picasso 1,6 THP Exclusive - test Fiat Freemont 4x2 2,0 Multijet 170 KM Urban & Chevrolet Orlando 2,0 D 163 KM LT+ - wspólny mianownik [test autokult.pl] Audi A3 Sportback e-tron - test, opinia, spalanie, cena Test: Peugeot 508 HYbrid - podnosi poprzeczkę, ale popularności nie zdobędzie

Popularne w tym tygodniu:

Test: VW Arteon Shooting Brake - styl nie przyćmił praktyczności. Problemem jest co innego Test: Kia e-Niro – doskonale zwyczajne auto, które w Polsce ma podcięte skrzydła Test: Suzuki Swace – po co walczyć, jeśli można się przyłączyć Test: Toyota GR Yaris - odpowiedzi na 20 pytań, które chcesz zadać Test: Toyota Proace City Verso - współpraca z Francuzami wyszła Japończykom na dobre Porównanie: Lexus ES 300h vs Mercedes-Benz E 300 de - luksus za kropelkę Pierwsza jazda: Audi Q5 po face liftingu – przewidywalny film o przewidywalnym aucie Test: Toyota Land Cruiser – porzuć hybrydę, wybierz terenówkę RAM 1500 z LPG - sprawdzałem dla was dziwne rzeczy Test długodystansowy Nissana Leafa: życie z elektrykiem "na dopłatę" Jaki wpływ na zużycie paliwa mają tryby jazdy w dieslu Volkswagena z DSG? Test: Rolls-Royce Ghost - tym razem nie chciałem prowadzić