Porsche 718 Boxster, Alpine A110S, Toyota Supra - pojedynek trzech podejść (cz. 1.)

Tym razem postanowiliśmy zrobić coś innego. Wzięliśmy trzy samochody sportowe za około 300 tys. zł każdy i sprawdziliśmy, który z nich daje najwięcej przyjemności z prowadzenia.

Pierwszy z naszych samochodów to Toyota Supra. Ma 3-litrowy silnik R6 z BMW o mocy 340 KM, osiąga aż 500 Nm momentu obrotowego i to wszystko przekazuje na tylną oś. To czyni Suprę najmocniejszym, ale też najcięższym samochodem z testowanej trójki z masą rzędu 1,5 t. To jednak Suprze nie przeszkadza. Jest w przecież w stanie osiągnąć 100 km/h w najkrótszym, w porównaniu do rywali, czasie — 4,3 s.

Drugi samochód to klasyka gatunku. Porsche 718 Boxster ma centralnie umieszczony silnik typu bokser o mocy 300 KM, nielimitowaną przestrzeń nad głową i osiągi na poziomie 4,7 s do 100 km/h. Waży przy tym 1350 kg.

Do konkurentów z Japonii i Niemiec dołączył też zawodnik z Francji, czyli Alpine A110S. To mocniejsza wersja coupe, które serca podbija niską masą — ma 292 KM i waży 1114 kg. Brzmi, jak przepis na sukces w tej konkurencji.

Samochody sprawdziliśmy w najróżniejszych warunkach. Z tego testu powstało tyle materiału, że postanowiliśmy podzielić go na dwa odcinki. W pierwszym skupiamy się na prowadzeniu w warunkach drogowych i aspektach praktycznych. Który z samochodów jest najdroższy? Dlaczego Toyota Supra nie jest taka jak BMW? O tym dowiecie się, oglądając film. Zapraszamy.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Test: Audi S3 Sportback jest jak żółte okulary. Wybierasz po to, by to inni ciebie widzieli Test: Volvo V90 - czy to nadal cegła? Pierwsza jazda: Audi Q5 po face liftingu – przewidywalny film o przewidywalnym aucie Audi A4 2.0 TDI S tronic - test, opinia, spalanie, cena Pierwsza jazda: Porsche 911 Turbo S (992) - już nie chodzi o turbodoładowanie Suzuki Vitara S 1.4 Boosterjet Allgrip AT - test, opinia, spalanie, cena Hyundai i40 Wagon (2015) 1.7 CRDI 7-DCT – test, opinia, spalanie, cena Škoda Octavia RS 245: hot hatch nie do końca. Po prostu szybka skoda Ford Edge 2,0 TDCI 210 KM AT Sport - zadziwiająco europejski Nowe Fordy Grand C-Max i S-Max - test, opinia, spalanie, cena Opel Astra GTC – emocje górą [pierwsza jazda autokult.pl] Ford Tourneo Custom 2,2 TDCi Titanium 300L - test

Popularne w tym tygodniu:

Test: Volkswagen ID.3 Pro S - "Don't worry, be happy" Test: Hyundai i30 N po liftingu - czy z automatem jest tak samo dobry, jak z ręczną skrzynią? Test: Ford Puma ST i Ford Ranger Raptor – łączy je więcej, niż myślisz Pierwsza jazda: Volvo C40 - to coś więcej niż XC40 ze ściętym dachem Porównanie: Ford Puma ST vs Kawasaki Ultra LX - półtora litra na dwa sposoby Test: Hyundai i20 N Performance - zadziorny gałgan, który skradł moje serce w kilka chwil BMW i4 M50 – to tego elektryka powinni się obawiać tradycjonaliści Test: Renault Express van 1.3 TCe – dobrze przejął rolę dacii Test: Toyota Yaris Cross - podwoić cenę podstawową, nie jest trudno Test: Peugeot 508 SW 1.6 PureTech 180 - rozsądny zestaw, który właśnie zyskał na atrakcyjności Pierwsza jazda: Honda HR-V e:HEV - hybryda "inna niż wszystkie". Wyróżnia ją nie tylko napęd Pierwsza jazda: Porsche Macan GTS po drugim liftingu - to będzie udane pożegnanie