Peugeot Quartz Concept – 500 KM i wydrukowane fotele

Studyjny Peugeot Quartz zadebiutuje w Paryżu. Producent wykorzystał szereg niekonwencjonalnych metod do jego stworzenia.

Peugeot Quartz ma 4,5 m długości i 2,06 m szerokości. Pojazd został wyposażony w 23-calowe felgi. Reflektory zostały wykonane w technologii LED. Daj jest zwieńczony dwoma spojlerami.

Crossover bazuje na platformie EMP2. Konstrukcja jest kompozytowa, a płaty nadwozia klejone. Dzięki temu samochód jest na tyle sztywny, że można było wyeliminować słupki B.

Drzwi otwierają się do góry, a we wsiadaniu pomaga wysuwany próg. Fotele powstały z włókien poliestrowych (uzyskanych m.in. z butelek) przy wykorzystaniu druku cyfrowego. Zastosowanie takiej technologii sprawia, że elementy nie wymagają obróbki i są od razu gotowe do montażu. Oszczędza się też na materiale, ponieważ nic nie trzeba docinać.

Do wykończenia foteli, dachu, słupków i podłogi użyta została skóra, zaś konsoli środkowej bazalt. Kierowca ma przed sobą tzw. i-Cockpit z poliwęglanowym wyświetlaczem Head-Up. Przy pomocy przycisków na niewielkiej kierownicy można zmieniać biegi, tryby jazdy i włączać kierunkowskazy.

Głównym źródłem napędu modelu Peugeot Quartz Concept jest benzynowy silnik 1,6 THP rozwijający moc 270 KM. Jest on wspomagany przez dwa silniki elektryczne generujące po 115 KM każdy, po jednym na oś przednią i tylną. Łączna moc 500 KM trafia na koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni automatycznej.

Do wyboru są tryby ZEV, Road oraz Sport. Ten pierwszy jest w pełni elektryczny. Pozwala pokonać przy wykorzystaniu jedynie prądu ok. 50 km. Pneumatyczne zawieszenie samoczynnie zmienia prześwit w zakresie 300–350 mm. Jest sprzężone z systemem kamer i nawigacją satelitarną. Układ na bieżąco sprawdza trasę i stan nawierzchni.

Peugeot Quartz Concept — galeria zdjęć

Zobacz również: Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM Allure - test

Źródło: carscoops.com

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Rocznicowy Mercedes-Benz klasy G [aktualizacja] Kia Sorento – pierwsze oficjalne zdjęcia [aktualizacja] Nowe Suzuki Vitara zadebiutuje w Paryżu [wideo] Pierwsze zdjęcia Fiata 500X [aktualizacja] Peugeot 208 GTi 30th Anniversary [aktualizacja] Co nowego w klasie LMP1 przed zawodami w Austin? Opel Adam S - atak na MINI? Citroën C4 Cactus AIRFLOW 2L - zielony podmuch wiatru Porsche Panamera z pakietem od TopCar Bentley Mulsanne Speed - momentu pod dostatkiem 740 koni mechanicznych dla BMW M6 Gran Coupé Nowy samochód za unijne pieniądze BMW serii 5 z nowymi silnikami Diesla Vilner BMW M3 Coupé – wnętrze na zamówienie Nowy model Lamborghini w Paryżu. Niewykluczone 4-osobowe GT Odświeżony Ford C-Max skradnie serca rodzin? Dacie Dokker i Lodgy w wersjach Stepway [wideo] Piesi robią co chcą na ul. Emilii Plater w Warszawie Mocniejszy i wydajniejszy TDI w poliftowym Touaregu Citroën DS3 Ines de la Fressange Paris concept Renault Eolab Concept – bóg laboratorium Nowa Honda Jazz - premiera po premierze Opel Vivaro Kombi – dla ośmiu osób Toyota C-HR Concept – odważny crossover

Popularne w tym tygodniu:

To już nie jest specjalna wersja Volvo. Poznajcie Polestar 1 Drzewo zmiażdżyło volkswagena T2. Późniejszy wyczyn auta jest dowodem niezniszczalności starych konstrukcji Poduszki powietrzne dla dzieci. Jest pierwsze takie rozwiązanie Nowe auto Kena Blocka. W przeszłości jeździł nim Krzysztof Hołowczyc Nowa Toyota Century - staruszek w doskonałej formie Ekstremalna wersja legendarnego Mercedesa do kupienia w Polsce Polacy wybierają znów Fiata Tipo. To już mocny gracz na polskim rynku Lexus pracował nad jednym lakierem kilkanaście lat. Co go wyrożnia? Porsche przechodzi na subskrypcję. Zmieniasz auta jak rękawiczki Electric Explorer African Challenge 2018. Z Afryki do Polski… autem elektrycznym! Będą sportowe SUV-y od Hyundaia? Pracuje nad tym spec z BMW Nissan Leaf II od Nismo. Auto elektryczne też może być ekscytujące