Peugeot e-Legend Concept. Imponująca mieszanka retro i nowoczesności

Francuzi znów intrygują. Peugeot oficjalnie pochwalił się nowym elektrycznym konceptem, który będzie jedną z gwiazd zbliżającego się salonu w Paryżu. Auto łączy elementy stylu retro z najwyższym poziomem zaawansowania technologicznego. Czy taka mieszanka może się podobać?

Retro i nowoczesność w jednym. Peugeot wie, jak przykuć uwagęRetro i nowoczesność w jednym. Peugeot wie, jak przykuć uwagę
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Za inspirację do stworzenia Peugeota e-Concept posłużyło legendarne 504 Coupé. W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że koncept jest jego współczesną interpretacją. Tyle że w kwestii rozwiązań technicznych oba modele dzielą lata świetlne.

Stylistyka, jak zwykle w przypadku konceptów, jest dość dyskusyjna. Trudno jednak odmówić nadwoziu braku indywidualności. Co ciekawe, w tym przypadku Peugeot zdecydował się na zmianę loga marki. Wolałbym oryginał, gdyż to jest moim zdaniem zbyt mało charakterystyczne. Z daleka można je pomylić z Lamborghini, a z bliska pomyśleć, że mamy do czynienia z jakąś nową, azjatycką firmą.

Pozostawmy jednak kwestie wyglądu i skupmy się na technologii, która zdecydowanie imponuje. e-Concept napędzany jest zespołem silników elektrycznych o łącznej mocy 456 KM. Co więcej, generują one aż 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To wystarcza, aby osiągać setkę w czasie poniżej 4 s i rozpędzać się maksymalnie do 220 km/h.

Obraz
© mat.prasowe

Peugeot chwali się także wydajnymi bateriami. Podobno pełne ładowanie wystarcza na 600 km, a krótka, 25-minutowa sesja ładowania indukcyjnego pozwoli pokonać 500 km. Nie zdziwicie się zapewne na wieść, że koncepcyjny Peugeot jest też pojazdem w pełni autonomicznym. Jego wnętrze zostało więc stworzone głównie z myślą o odpoczynku.

Minimalistyczna kabina zmienia swoje oblicze w zależności od wybranego trybu jazdy: Soft dla pełnego relaksu, Quick, gdy chcemy by auto pojechało nieco szybciej lub Legend, jeśli chcemy poprowadzić je samodzielnie. Podróż umilą nie tylko liczne ekrany składające się na futurystyczny kokpit, ale i rozbudowany system audio Focal czy fotele, które mają zapewniać komfort porównywalny z salonową kanapą.

E-Concept stanowi zapowiedź przyszłości Peugeota. Francuzi twierdzą, że jest ona bliżej, niż nam się wydaje. Czy to dobra wiadomość? Więcej dowiemy się podczas październikowego salonu w Paryżu.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/31] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony