Peugeot e-Legend Concept. Imponująca mieszanka retro i nowoczesności

Francuzi znów intrygują. Peugeot oficjalnie pochwalił się nowym elektrycznym konceptem, który będzie jedną z gwiazd zbliżającego się salonu w Paryżu. Auto łączy elementy stylu retro z najwyższym poziomem zaawansowania technologicznego. Czy taka mieszanka może się podobać?

Retro i nowoczesność w jednym. Peugeot wie, jak przykuć uwagęRetro i nowoczesność w jednym. Peugeot wie, jak przykuć uwagę
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Za inspirację do stworzenia Peugeota e-Concept posłużyło legendarne 504 Coupé. W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że koncept jest jego współczesną interpretacją. Tyle że w kwestii rozwiązań technicznych oba modele dzielą lata świetlne.

Stylistyka, jak zwykle w przypadku konceptów, jest dość dyskusyjna. Trudno jednak odmówić nadwoziu braku indywidualności. Co ciekawe, w tym przypadku Peugeot zdecydował się na zmianę loga marki. Wolałbym oryginał, gdyż to jest moim zdaniem zbyt mało charakterystyczne. Z daleka można je pomylić z Lamborghini, a z bliska pomyśleć, że mamy do czynienia z jakąś nową, azjatycką firmą.

Pozostawmy jednak kwestie wyglądu i skupmy się na technologii, która zdecydowanie imponuje. e-Concept napędzany jest zespołem silników elektrycznych o łącznej mocy 456 KM. Co więcej, generują one aż 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To wystarcza, aby osiągać setkę w czasie poniżej 4 s i rozpędzać się maksymalnie do 220 km/h.

Obraz
© mat.prasowe

Peugeot chwali się także wydajnymi bateriami. Podobno pełne ładowanie wystarcza na 600 km, a krótka, 25-minutowa sesja ładowania indukcyjnego pozwoli pokonać 500 km. Nie zdziwicie się zapewne na wieść, że koncepcyjny Peugeot jest też pojazdem w pełni autonomicznym. Jego wnętrze zostało więc stworzone głównie z myślą o odpoczynku.

Minimalistyczna kabina zmienia swoje oblicze w zależności od wybranego trybu jazdy: Soft dla pełnego relaksu, Quick, gdy chcemy by auto pojechało nieco szybciej lub Legend, jeśli chcemy poprowadzić je samodzielnie. Podróż umilą nie tylko liczne ekrany składające się na futurystyczny kokpit, ale i rozbudowany system audio Focal czy fotele, które mają zapewniać komfort porównywalny z salonową kanapą.

E-Concept stanowi zapowiedź przyszłości Peugeota. Francuzi twierdzą, że jest ona bliżej, niż nam się wydaje. Czy to dobra wiadomość? Więcej dowiemy się podczas październikowego salonu w Paryżu.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/31] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇