Całkiem nowy Peugeot 308 – lżejszy i innowacyjny
Nowa generacja modelu Peugeot 308 zadebiutuje 10 września podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Kompakt wyróżnia się m.in. konsolą środkową praktycznie pozbawioną przycisków i dużym bagażnikiem.
13.05.2013 | aktual.: 10.10.2022 10:44
Peugeot zapowiadał, że jego nowe samochody będą przejmowały numeryczne nazwy po poprzednikach, zakończone cyfrą "8". Dlatego następca produkowanego od 2007 r. kompaktu 308 również zwie się 308.
Jak mówi Gilles Vidal, dyrektor ds. stylistyki Peugeota:
Nowy Peugeot 308 wyróżnia się prostą, a jednocześnie zaawansowaną technologicznie stylistyką nadwozia, która znamionuje moc i jakość ukrytą w jego wnętrzu.
Francuski kompakt wyraźnie nawiązuje do dwóch innych modeli marki Peugeot: 208 i 2008. Widać to najlepiej po stylistyce grilla i świateł.
Przednie reflektory 308 są wykonane całkowicie w technologii LED. Diodowe są także tylne lampy, które producent określa mianem "śladu pazurów".
Peugeot nie podał jeszcze dokładnych danych technicznych auta. Wiemy, że wersja 5-drzwiowa ma 4,25 m długości i 1,46 m wysokości. Dla porównania, obecnie oferowany hatchback 5d ma karoserię o długości 4,27 m i wysokości niemal 1,5 m, pojemność bagażnika to 348 l. Nowy model zmieści w kufrze do wysokości rolety aż 470 l.
Samochód będzie lżejszy od poprzednika o 140 kg, którego masa oscylowała wokół 1300-1400 kg w zależności od wersji silnikowej. Mniejsza waga i większy bagażnik to zasługa osadzenia 308 na nowej platformie koncernu PSA o nazwie EMP2.
W informacji prasowej Peugeot nie ujawnił szczegółów dotyczących palety silnikowej. Podał jedynie, że rywal Volkswagena Golfa i Opla Astry będzie miał motory o "wzorcowo niskim w tej klasie" poziomie emisji CO2, nawet poniżej 85 g/km. Pod koniec ubiegłego tygodnia pisaliśmy, że 308 najpewniej będzie dzielił gamę napędową z nowym Citroënem C4 Picasso, więc w ofercie mogą znaleźć się silniki e-HDi 90, e-HDi 115, BlueHDi 150, VTi 120 i THP 155.
Tak samo jak w przypadku 208 i 2008 Peugeot postawił na małą kierownicę i wysoko osadzone zegary. Wnętrze cechuje się prostą stylistyką. Na panelu środkowym prawie nie ma pokręteł i guzików. Funkcjami 308 steruje się za pomocą ekranu dotykowego o przekątnej 9,7 cala. Część elementów została pokryta lakierem fortepianowym. Detale są chromowane.
Samochód będzie wytwarzany w zakładach w Sochaux we Francji, a fabryki w Trémery i Douvrin będą dostarczać jednostki napędowe. Nowy Peugeot zostanie zaprezentowany 10 września we Frankfurcie i wkrótce potem trafi do sprzedaży.