Prześwietlamy Škodę Fabię Monte Carlo. Podpowiadamy, czy warto do niej dopłacać

Prześwietlamy Škodę Fabię Monte Carlo. Podpowiadamy, czy warto do niej dopłacać

Atrakcyjny wygląd nowej Fabii w wersji Monte Carlo to jej duża przewaga nad pozostałymi wersjami.
Atrakcyjny wygląd nowej Fabii w wersji Monte Carlo to jej duża przewaga nad pozostałymi wersjami.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński
07.08.2018 08:33, aktualizacja: 14.10.2022 14:51

Škoda Fabia Monte Carlo jest bodaj najatrakcyjniej wyglądającą specyfikacją tego modelu i z podstawowym silnikiem kosztuje 53 100 zł. Podpowiadamy czym różni się od innych wersji.

Czym jest Škoda Fabia Monte Carlo?

Monte Carlo to specyfikacja wyposażenia, którą w cenniku nowej Škody Fabii umieszczono na końcu, więc na pierwszy rzut oka wydaje się najbogatsza i najdroższa. W praktyce tak nie jest. Monte Carlo kosztuje o 800 zł mniej od specyfikacji Style Color, ale o 800 zł więcej od Style. Tymczasem wyposażenie w wielu aspektach jest takie samo jak w drugiej wersji Ambition, tańszej o 7100 zł.

Ceny Škody Fabii Monte Carlo:

  • 1.0 MPI - 53 100 zł
  • 1.0 TSI (95 KM) - 58 200 zł
  • 1.0 TSI (110 KM) - 60 400 zł
  • Dopłata za automat DSG - 4900 zł
  • Dopłata za nadwozie Combi - 2500 zł
Fabię Combi też można zamówić w specyfikacji Monte Carlo
Fabię Combi też można zamówić w specyfikacji Monte Carlo© fot. mat. prasowe

Škoda Fabia - różnice pomiędzy Ambition a Monte Carlo

Chodzi o opcje, które wymagają dopłaty do Ambition i Monte Carlo lub wymagają takiej samej dopłaty, natomiast są bezpłatne lub tańsze w Style i Style Color. Są to:

  • System front assist (1200 zł)
  • Fotel pasażera z regulacją wysokości (250 zł)
  • Komputer pokładowy z wyświetlaczem Maxi Dot (750 zł)
  • Automatyczna klimatyzacja (1400 zł)
  • Przycisk do uruchamiania silnika (850 zł)
  • Bezkluczykowy dostęp do samochodu (1600 zł)
  • Aktywny tempomat (2750 zł)
  • Czujniki parkowania (1100 zł z przodu, 2400 zł z tyłu)
Nie dajcie się zwieść zdjęciom. Takiego wyposażenia nie ma w standardzie Monte Carlo.
Nie dajcie się zwieść zdjęciom. Takiego wyposażenia nie ma w standardzie Monte Carlo.© fot. mat. prasowe

Czy jest więc sens dokładać 7100 zł do specyfikacji Monte Carlo względem Ambition, pomijając atrakcyjniejszy wygląd samochodu? Aby choć pobieżnie odpowiedzieć na to pytanie, trzeba popatrzeć na wyposażenie Monte Carlo, które w Ambition wymaga dopłaty. Są to następujące elementy:

  • Światła diodowe z tyłu (650 zł)
  • Przednie światła przeciwmgielne (900 zł)
  • Trójramienna, skórzana kierownica (1500 zł)
  • Sportowa kierownica (różnica w dopłacie na korzyść Monte Carlo 1350 zł)
  • Dwa dodatkowe głośniki z tyłu (300 zł)
  • Radio Swing Plus ze SmartLink+ (różnica w dopłacie na korzyść Monte Carlo 300 zł)
  • Grill w kolorze czarnym (600 zł)
  • Ozdobne nakładki na pedały i dywaniki (550 zł)
  • Tylne szyby przyciemniane (600 zł)
  • 16-calowe obręcze kół (3450 zł)
Sportowe fotele z zintegrowanymi zagłówkami to jeden z tych elementów, których nie da się dokupić do innych wersji.
Sportowe fotele z zintegrowanymi zagłówkami to jeden z tych elementów, których nie da się dokupić do innych wersji.© fot. mat. prasowe

Zamiast Fabii Monte Carlo, dokładamy wyposażenie do Ambition

Powyższe opcje są podane jako pojedyncze elementy, ale są one dostępne również w pakietach. By Škoda Fabia Ambition przypominała we wnętrzu Monte Carlo (m.in. sportowe fotele), trzeba dokupić do niej pakiet Dynamic za 2900 zł, który zawiera już wielofunkcyjną kierownicę i sportowe zawieszenie, wymagające niedużej dopłaty do Monte Carlo.

Spróbujmy więc posługując się pakietami, skonfigurować Fabię Ambition podobnie do Monte Carlo. Obecnie jest na to najlepszy czas, ponieważ ceny pakietów są niskie (promocyjne).

Dokupując pakiet Color za 1950 zł otrzymujemy srebrne lusterka, dach oraz przednie słupki, 16-calowe obręcze kół, czujniki parkowania z tyłu i światła przeciwmgłowe z przodu. Aby jednak samochód bardziej przypominał Monte Carlo, trzeba dokupić ten sam pakiet z czarnymi elementami za 2400 zł.

Skoda Fabia Monte Carlo ma w standardzie spojler i zderzak z imitacją dyfuzora.
Skoda Fabia Monte Carlo ma w standardzie spojler i zderzak z imitacją dyfuzora.© fot. mat. prasowe

Dodajmy do tego wspomniany pakiet Dynamic za 2900 zł, a do wydania z różnicy 7100 zł pozostanie jeszcze 1800 zł. Wystarczy na lakier Biel Candy i Czerwień Corrida za 650 zł, który w Monte Carlo dopłaty nie wymaga. Zostanie jeszcze na czarny grill, przyciemniane szyby tylne lub na pakiet Premium za 1200 zł, który zawiera radio Swing Plus z dwoma dodatkowymi głośnikami, kamerę cofania i wyświetlacz maxi dot.

Podsumowując, jeżeli nie zależy wam na stylistyce nadwozia i wnętrza Monte Carlo (m.in. spojler, dyfuzor, fotele z zintegrowanymi zagłówkami i ozdobne elementy typu carbon) to lepiej doposażyć sobie Skodę Fabię z poziomu Ambition wedle własnego gustu i potrzeb. Jednak nigdy nie stworzycie odpowiednika Monte Carlo.

Jak wypada Škoda Fabia Monte Carlo na tle konkurencji?

Škoda Fabia Monte Carlo to jeden z kilku dostępnych na rynku subkompaktowych hatchbacków o sportowej stylizacji. To odpowiedź na potrzeby klientów, którym zależy po prostu na atrakcyjnym wyglądzie samochodu, a niekoniecznie na osiągach i sportowych właściwościach.

Fabia Monte Carlo ma konkurencję wewnętrzną w postaci Seata Ibizy FR, a także modeli spoza koncernu, jak Ford Fiesta ST Line czy Kia Rio GT Line. Zakładając, że wybieramy do każdego z nich około 100-konny motor, ceny wyglądają następująco:

  • Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI (95 KM) – 58 200 zł
  • Seat Ibiza FR 1.0 TSI (95 KM) – 62 200 zł
  • Ford Fiesta ST Line 1.0 EcoBoost (100 KM) – 59 170 zł*
  • Kia Rio GT Line 1.4 DOHC (100 KM) – 67 990 zł

*cena dotyczy pięciodrzwiowej Fiesty. Wersja trzydrzwiowa jest tańsza o 1000 zł.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (7)