Niemcy opracowali przełomową technologię, która uratuje silniki Diesla
Zakazy używania silników Diesla i śrubowanie norm emisji spalin okazały się wyzwaniem rzuconym inżynierom. Ci się zawzięli i opracowali rozwiązanie, które może uratować motory wysokoprężne przez zagładą. Co ciekawe, rozwiązanie opracowano w Niemczech, a to właśnie tam widmo zakazu używania diesli jest najbliższe realizacji.
26.04.2018 | aktual.: 01.10.2022 18:47
Niemiecki gigant inżynieryjny i największy dostawca technologii do silników wysokoprężnych dla globalnych producentów samochodów (od Volkswagen Group, przez General Motors, po Fiata Chryslera), rozpoczyna walkę z widmem odchodzenia od silników Diesla. Wszystko zaczęło się przez skandal związany z manipulacjami wynikami emisji spalin w 2015 roku. Po ujawnieniu nieuczciwych praktyk okazało się, że dziesiątki tysięcy miejsc pracy zależą od tego, jak rozwinie się technologia. Klienci natomiast coraz częściej decydują się na silniki benzynowe, ponieważ takie miasta jak Paryż i Londyn, rozważają wprowadzenie zakazu poruszania się pojazdami z silnikami wysokoprężnymi, aby poprawić jakość powietrza.
– Nowy pomysł firmy Bosch optymalizuje zarządzanie temperaturą spalin, redukując emisję tlenku azotu do jednej dziesiątej prawnie dozwolonego limitu. System utrzymuje emisję stabilną nawet w niskich temperaturach – powiedział Volkmar Denner, przedstawiciel firmy Bosch.
– Dzięki nowej technologii zastosowanej w układzie wydechowym zakazywanie ruchu w centrach największych miast świata nie będzie już problemem. Czemu? Ponieważ mamy pomysł na rozwiązanie pozwalające na ograniczenie emisji tlenków azotu w ruchu drogowym – dodał Denner.
Trzeba pamiętać, to to Bosch dostarczał technologię, która umożliwiała później oszukiwanie podczas testów emisji spalin. Dlatego nowe rozwiązanie ma poprawić wizerunek tej firmy. Zostało ono już sprawdzone na polecenie prokuratury i faktycznie przynosi obiecywane efekty.
Denner powtórzył, że Bosch w pełni współpracuje z odpowiednimi władzami. Wezwał do większej przejrzystości w badaniach emisji dla samochodów z silnikami spalinowymi, a także pojazdów elektrycznych, aby umożliwić realistyczny obraz dokładnego wpływu na środowisko i jakość powietrza.