Škoda Citigo z 280-konnym TDI i napędem na cztery koła. Jacyś chętni?

Weź mały miejski samochód, wsadź pod maskę dwulitrowego diesla, podkręć go i zepnij z napędem na cztery koła. Brzmi jak szaleństwo? Owszem, ale ktoś w Wielkiej Brytanii to zrobił.

Škoda Citigo 2.0 TDI 4MotionŠkoda Citigo 2.0 TDI 4Motion
Źródło zdjęć: © Collecting Cars
Aleksander Ruciński

Citigo to bardzo wdzięczny samochodzik, który nie rozczarowuje dynamiką już z benzynową litrówką pod maską. Ktoś na Wyspach postanowił jednak wsadzić pod maskę dwukrotnie większy silnik, w dodatku wysokoprężny.

Mowa o jednostce 2.0 TDI (CFHD), która sama w sobie krzesa spore pokłady mocy i momentu obrotowego. Ten egzemplarz został jednak podkręcony do 280 KM. A ile jest niutonometrów? Z pewnością wystarczająco.

Popularnego diesla spięto z napędem na cztery koła obsługiwanym przez dwie szpery Quaife i 6-stopniową, manualną skrzynię biegów. Na pokładzie jest też homologowana klatka bezpieczeństwa, sportowe fotele, hamulce Brembo czy zawieszenie Eibach.

Škoda Citigo 2.0 TDI 4Motion
Škoda Citigo 2.0 TDI 4Motion © Collecting Cars

Szczerze mówiąc, niewiele zostało z serii. Nic więc dziwnego, że auto nie ma homologacji drogowej. Za to na torze zaskoczy pewnie niejednego wyjadacza. By się o tym przekonać, trzeba wziąć udział w aukcji Collecting Cars. Najwyższa kwota na 5 dni przed końcem aukcji to zaledwie 4 tys. funtów. Pewnie jeszcze podskoczy, co nie zmienia faktu, że projekt wydaje się niezłą okazją.

Škoda Citigo 2.0 TDI 4Motion
Škoda Citigo 2.0 TDI 4Motion © Collecting Cars
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇