Mercedes-AMG wraca do Le Mans. Wspomoże go włoski zespół

Wyścigi długodystansowe przeżywają złoty okres. Kolejny duży producent zapowiedział powrót na tor.

Mercedes-AMG GT3 2020 (zdjęcie ilustracyjne)Mercedes-AMG GT3 2020 (zdjęcie ilustracyjne)
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Mercedes-AMG
Aleksander Ruciński

Mercedes oficjalnie wróci na światowe tory w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA WEC w sezonie 2025. Niemiecka marka wystartuje w Le Mans po 26-letniej przerwie. Z Mercedesami-AMG GT3 będzie reprezentować kategorię LMGT3.

Rywalizacja w wyścigach długodystansowych z pewnością pozwoli zwiększyć motorsportowy prestiż marki i spopularyzuje serię wyścigów klienckich, które i tak cieszą się już sporym powodzeniem.

"Nie jest tajemnicą, że od dłuższego czasu chcieliśmy powrotu trójramiennej gwiazdy do Le Mans. Sezon 2025 jest idealnym momentem - wracamy na La Sarthe po 26 latach! Nasz Mercedes-AMG GT3 oraz doświadczony team Iron Lynx to idealne połączenie - mówi Christoph Sagemüller, szef Mercedes-AMG Motorsport.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Porsche 919 Hybrid EVO pobiło rekord Północnej Pętli

Iron Lynx to włoski zespół, który rywalizuje w mistrzostwach od 2021 roku, korzystając z różnych maszyn. Najpierw było Ferrari, następnie Porsche, a ostatnio Lamborghini. Teraz ekipa przesiądzie się na Mercedesy.

Wiadomo już, że za kierownicą na pewno zasiądą Claudio Schiavoni i Matteo Cressoni. Pozostały skład poznamy później. Sezon WEC 2025 rozpocznie się 28 lutego wyścigiem 1812 km Kataru.

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka, jak trzeba
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka, jak trzeba
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S