WP Pomaga: czy jest lepsza opcja od Fiata Tipo?

Fiat Tipo jest w Polsce jednym z najchętniej kupowanych samochodów przez osoby prywatne. Kusi ceną i dopracowaniem konstrukcji. Jest najtańszym modelem segmentu C, ale czy rzeczywiście porównywalnym z innymi? Takie pytanie postawił nam pan Artur, który zamierza kupić Tipo, ale nie jest do końca przekonany. Ma pewne wątpliwości.

Fita Tipo jest najtańszym autem segmentu C, ale czy wyposażenie jest na właściwym poziomie, by rzeczywiście mógł być tak określany?

Fita Tipo jest najtańszym autem segmentu C, ale czy wyposażenie jest na właściwym poziomie, by rzeczywiście mógł być tak określany? (fot. mat. prasowe)

Ten artykuł ma 3 strony:

Czego szukamy?

Tym razem nie samochodu, lecz odpowiedzi na pytanie: czy rzeczywiście Fiat Tipo jest najtańszym autem segmentu C?

Obiektywnie tak, ponieważ cena podstawowa Tipo Sedana to 43 900 zł. Za takie pieniądze trudno znaleźć nawet przyzwoite auto segmentu B. Jednak klasyczny kompakt to hatchback, a w przypadku tej wersji cena rośnie do 49 900 zł. Mimo wszystko jest bezkonkurencyjna. Niestety wciąż tylko bez zagłębiania się w szczegóły.

Współczesne auta klasy kompaktowej już praktycznie nie występują ze słabiutkimi silnikami 1,4 o mocy 95 KM i mają przyzwoite wyposażenie podstawowe. W naszych testach nie raz powtarzałem, że naprawdę interesujący jest dopiero Fiat Tipo 1,4 T-Jet Lounge, czyli w prawie najbogatszym standardzie.

Punktem odniesienia dla innych samochodów będzie dziś Fiat Tipo S-Design

Za taką wersję trzeba zapłacić 65 900 zł. I to już jest cena, w której można kupić wiele kompaktów, ale na pewno nie z tak mocnym silnikiem turbo. Natomiast za 71 400 zł można kupić najnowszą wersję tego modelu, czyli bogato wyposażoną S-Design. Przy takim pułapie można już śmiało wybierać pośród konkurentów. Pozostaje więc pewna wątpliwość, którą ma nasz dzisiejszy bohater.

– Jestem praktycznie zdecydowany na zakup Fiata Tipo 1,4 T-Jet w wersji S-Design. Jednak znajomy podpowiedział mi, żebym sobie sprawdził czy przypadkiem nie kupię taniej na przykład Opla Astry w podstawie. Sam natomiast myślałem o Fordzie Focusie, choć wydaje się dość drogi. Zastanawiam się, czy te samochody nie będą lepiej wyposażone. Oglądałem każdego z nich i mi odpowiadają – opowiada pan Artur.

Nowy Opel Astra (2016) 1.4 Turbo Elite — test, opinia, spalanie, cena

Segment C jest najważniejszym dla europejskich producentów samochodów i to w nim w dużej mierze toczą się najbardziej zażarte pojedynki. Segment…

Rozumiemy te wątpliwości, ponieważ przy cenie w okolicy 70 tys. zł można już coś wybrać, nawet te droższe modele kompaktów. Zostaje więc głównie kwestia wyposażenia, które w najwyższej wersji Fiata nie musi być wcale dużo lepsze niż podstawowe w innych autach. Nasz czytelnik chce wydać na samochód nie więcej niż 75 000 zł. Sprawdźmy, czy Tipo rzeczywiście jest lepszy od konkurencji.

Zobacz również: Ford Focus ST 2.0 TDCI - test

Oto wypracowany wspólnie z czytelnikiem zakres poszukiwań:

  • punktem wyjścia jest Fiat Tipo 1,4 T-Jet S-Design, a jako opcje pozostają Opel Astra lub Ford Focus jeśli okażą się korzystniejsze w zakupie,
  • rocznik: samochód nowy,
  • cena: do 75 tys. zł,
  • silnik: o mocy ponad 100 KM, najlepiej z turbo,
  • skrzynia biegów: manualna,
  • oczekiwania względem dynamiki: przeciętne,
  • obowiązkowe wyposażenie: elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, elektrycznie sterowane lusterka, klimatyzacja, radio z Bluetoothem i aluminiowe felgi,
  • preferowane wyposażenie: tempomat, czujniki parkowania lub kamera cofania, system multimedialny, automatyczna klimatyzacja.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: WP Pomaga

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Awarie systemu Common Rail - co może się popsuć? Dlaczego silnik Diesla nie chce odpalić zimą? Jak dobrze kupić używane auto z silnikiem Diesla? Mandat za brak wiedzy lub pomyłkę? Typowe błędy kierowców Jakie awarie ogumienia można naprawić? Co to jest numer VIN? Zaparowane szyby - przyczyny dokuczliwego problemu Jak używać kierunkowskazów na rondzie? Kierowcy wciąż tego nie rozumieją Czy można wyeliminować dwumasowe koło zamachowe i jak to poprawnie zrobić? Dlaczego cofa się liczniki i jak sprawdzić przebieg? Jazda na rezerwie to spore ryzyko. Lepiej tankować wcześniej - szczególnie zimą Prawa na osiedlowym parkingu. Gdzie i w jaki sposób można parkować? 6 legalnych sposobów na mandaty Dlaczego należy zredukować bieg przed przyspieszeniem Trójkąt odblaskowy. W jakich sytuacjach i jak go ustawiać na drodze? Obowiązkowe wyposażenie samochodu osobowego Najlepsze silniki Diesla w swoich klasach – które polecamy w samochodach używanych? Usuwanie filtra DPF – nie ma z tym problemu, ale jest spór Jak postępować w przypadku awarii samochodu na autostradzie? Możesz więcej niż myślisz Najgorsze silniki Diesla, których nie polecamy w samochodach używanych Tysiące policjantów na drogach. Sprawdź, jakie mają prawa i obowiązki Kto może kierować ruchem drogowym? Jak powinien zachować się kierowca podczas kontroli drogowej? Wyjazd za granicę a obowiązkowe wyposażenie. Nie musisz mieć wszystkiego

Popularne w tym tygodniu:

Mamy prawo wściekać się na ceny autostrad. Dwa przejazdy A2 są droższe niż rok jazdy w Szwajcarii Na którym biegu auto pali najmniej? Przeprowadziliśmy test Nie mógł zatankować paliwa i mało nie doszło do tragedii. Przyczyna wprawia w osłupienie Mandat za brak wiedzy lub pomyłkę? Typowe błędy kierowców Pierwszeństwo łamane i sygnalizacja świetlna. Dzielą kierowców i powodują kolizje Wyprzedzanie na przejściu dla pieszych to codzienność. Kierowcy nie wiedzą, że to robią Czego nie wiesz o przekładni DSG? Tryb awaryjny, rozładowany akumulator i przegrzanie Zużycie paliwa na autostradzie i drodze krajowej. Obalamy powszechny mit Awarie systemu Common Rail - co może się popsuć? Kalkulatory opłacalności LPG nie mówią całej prawdy. Zobacz jak powinieneś ich używać Jak dobrze kupić używane auto z silnikiem Diesla? Co to jest numer VIN?