WP Pomaga: czy jest lepsza opcja od Fiata Tipo?

Fiat Tipo jest w Polsce jednym z najchętniej kupowanych samochodów przez osoby prywatne. Kusi ceną i dopracowaniem konstrukcji. Jest najtańszym modelem segmentu C, ale czy rzeczywiście porównywalnym z innymi? Takie pytanie postawił nam pan Artur, który zamierza kupić Tipo, ale nie jest do końca przekonany. Ma pewne wątpliwości.

Fita Tipo jest najtańszym autem segmentu C, ale czy wyposażenie jest na właściwym poziomie, by rzeczywiście mógł być tak określany?

Fita Tipo jest najtańszym autem segmentu C, ale czy wyposażenie jest na właściwym poziomie, by rzeczywiście mógł być tak określany? (fot. mat. prasowe)

Ten artykuł ma 3 strony:

Czego szukamy?

Tym razem nie samochodu, lecz odpowiedzi na pytanie: czy rzeczywiście Fiat Tipo jest najtańszym autem segmentu C?

Obiektywnie tak, ponieważ cena podstawowa Tipo Sedana to 43 900 zł. Za takie pieniądze trudno znaleźć nawet przyzwoite auto segmentu B. Jednak klasyczny kompakt to hatchback, a w przypadku tej wersji cena rośnie do 49 900 zł. Mimo wszystko jest bezkonkurencyjna. Niestety wciąż tylko bez zagłębiania się w szczegóły.

Współczesne auta klasy kompaktowej już praktycznie nie występują ze słabiutkimi silnikami 1,4 o mocy 95 KM i mają przyzwoite wyposażenie podstawowe. W naszych testach nie raz powtarzałem, że naprawdę interesujący jest dopiero Fiat Tipo 1,4 T-Jet Lounge, czyli w prawie najbogatszym standardzie.

Punktem odniesienia dla innych samochodów będzie dziś Fiat Tipo S-Design

Za taką wersję trzeba zapłacić 65 900 zł. I to już jest cena, w której można kupić wiele kompaktów, ale na pewno nie z tak mocnym silnikiem turbo. Natomiast za 71 400 zł można kupić najnowszą wersję tego modelu, czyli bogato wyposażoną S-Design. Przy takim pułapie można już śmiało wybierać pośród konkurentów. Pozostaje więc pewna wątpliwość, którą ma nasz dzisiejszy bohater.

– Jestem praktycznie zdecydowany na zakup Fiata Tipo 1,4 T-Jet w wersji S-Design. Jednak znajomy podpowiedział mi, żebym sobie sprawdził czy przypadkiem nie kupię taniej na przykład Opla Astry w podstawie. Sam natomiast myślałem o Fordzie Focusie, choć wydaje się dość drogi. Zastanawiam się, czy te samochody nie będą lepiej wyposażone. Oglądałem każdego z nich i mi odpowiadają – opowiada pan Artur.

Nowy Opel Astra (2016) 1.4 Turbo Elite — test, opinia, spalanie, cena

Segment C jest najważniejszym dla europejskich producentów samochodów i to w nim w dużej mierze toczą się najbardziej zażarte pojedynki. Segment…

Rozumiemy te wątpliwości, ponieważ przy cenie w okolicy 70 tys. zł można już coś wybrać, nawet te droższe modele kompaktów. Zostaje więc głównie kwestia wyposażenia, które w najwyższej wersji Fiata nie musi być wcale dużo lepsze niż podstawowe w innych autach. Nasz czytelnik chce wydać na samochód nie więcej niż 75 000 zł. Sprawdźmy, czy Tipo rzeczywiście jest lepszy od konkurencji.

Zobacz również: Jak prawidłowo przewozić dzieci w samochodzie?

Oto wypracowany wspólnie z czytelnikiem zakres poszukiwań:

  • punktem wyjścia jest Fiat Tipo 1,4 T-Jet S-Design, a jako opcje pozostają Opel Astra lub Ford Focus jeśli okażą się korzystniejsze w zakupie,
  • rocznik: samochód nowy,
  • cena: do 75 tys. zł,
  • silnik: o mocy ponad 100 KM, najlepiej z turbo,
  • skrzynia biegów: manualna,
  • oczekiwania względem dynamiki: przeciętne,
  • obowiązkowe wyposażenie: elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, elektrycznie sterowane lusterka, klimatyzacja, radio z Bluetoothem i aluminiowe felgi,
  • preferowane wyposażenie: tempomat, czujniki parkowania lub kamera cofania, system multimedialny, automatyczna klimatyzacja.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: WP Pomaga

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Szpachlowanie i szlifowanie - jak poprawić powierzchnię? Polityka flotowa: serwisowanie aut, prawo jazdy, odkup samochodu Policja na miejscu kolizji. Podpowiadamy, kiedy wzywać, a kiedy nie warto Gwarancja na samochód – na co zwracać uwagę Jak i kiedy uzyskać dopłatę do samochodu elektrycznego? Przyczyny awarii turbosprężarek – część 1 Fabryczne instalacje gazowe w Fiatach. Czy to się opłaca? Czujnik spalania detonacyjnego/stukowego i jego rola w pojeździe Najwyższy stopień wtajemniczenia: bezstopniowa regulacja wzniosów zaworów Jakie siły oporu działają na samochód podczas jazdy Rowerzyści nie są bez winy: jakie wykroczenia popełniają najczęściej? Wyposażenie auta firmowego – oceniamy przydatność [cz. 2]

Popularne w tym tygodniu:

Gaśnica samochodowa: czy można dostać mandat za złe umiejscowienie i brak legalizacji? Jazda bez prawa jazdy i uprawnień - co za to grozi? Otwieranie auta z rozładowanym akumulatorem Limity prędkości w Polsce Najczęściej popełniane błędy przy zakupie używanego samochodu. Wystrzegaj się ich jak ognia! Schemat gniazda przyczepy - czym różnią się gniazda 7- i 13-pinowe? Sprawdzanie samochodu – o czym pamiętać przed podróżą? Filtr paliwa - jeden z tych najbardziej zapomnianych Płyn hamulcowy – jaki wybrać? Przyczyny ściągania samochodu – układ hamulcowy