Fiat Tipo podrożał. Czy wciąż można nazwać go tanim? Sprawdzamy ceny konkurencji

Napisał do mnie kolega z pewnym wyrzutem: "Pamiętam jak chwaliłeś Fiata Tipo za relację ceny do jakości, ale chyba ci się coś pomyliło. To auto jest drogie, a w środku wygląda dużo gorzej niż Hyundai, którego oglądałem w tym samym czasie". W jednej chwili zerknąłem w cennik i okazało się, że ma sporo racji. Ale czy na pewno?

Fiat Tipo podrożał o 5100 zł w stosunku do promocyjnej oferty z 2017 r. Czy to oznacza, że nie jest już tak konkurencyjny w swoim segmencie?
Fiat Tipo podrożał o 5100 zł w stosunku do promocyjnej oferty z 2017 r. Czy to oznacza, że nie jest już tak konkurencyjny w swoim segmencie?
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Marcin Łobodziński

11.01.2018 | aktual.: 01.10.2022 19:18

Fiat Tipo, który w roku 2017 był jednym z najchętniej kupowanych modeli samochodów kompaktowych przez Polaków, rzeczywiście podrożał, ale w większej mierze wrócono do jego standardowej ceny. Łatwo to potwierdzić. Na stronie Fiata można bowiem znaleźć zarówno cennik na rok 2017, jak i na 2018. Na zeszłoroczne Tipo były ceny promocyjne, ale nawet te przekreślone są niższe o 1000 zł niż obecnie. Zatem kompaktowy model Fiata podrożał o 1000 zł w stosunku do cen bazowych.

Tym samym, w zeszłym roku Tipo wyglądało bardzo atrakcyjnie na tle konkurentów. Obecnie już nie ma takiej przewagi. Jeżeli weźmiemy cenę hatchbacka z silnikiem 1.4 T-Jet w specyfikacji Lounge na poziomie 65 900 zł, to z podobną mocą i wyposażeniem nie znajdziecie tak łatwo konkurenta. W jednym z naszych artykułów serii WP Pomaga zrobiłem dokładną analizę dla czytelnika i porównanie z Oplem Astrą i Fordem Focusem. Dziś mowa o tym samym aucie, kosztującym już 71 000 zł.

Za podobne pieniądze można kupić wg. cennika promocyjnego Opla Astrę 1.4 Turbo (125 KM) w bogatej specyfikacji Dynamic z automatyczną klimatyzacją i pakietem systemów bezpieczeństwa. Focus nadal jest dość drogi, ale porównajmy wspomnianego przez mojego kolegę Hyundaia i30. Za 71 tys. zł kupicie wersję 1.0 T-GDI (120 KM) w specyfikacji Comfort, ale tu łatwo o błąd. Mowa bowiem o roczniku 2017, zatem o autach już wyprodukowanych. Jak się dobrze przyjrzeć, to również ceny Opla dotyczą aut już wyprodukowanych, choć z rocznika modelowego 2018.

Cała różnica polega na tym, że wyższe o 5100 zł ceny Tipo 2018 w stosunku do egzemplarzy 2017, dotyczą samochodów, które można dowolnie skonfigurować i dopiero będą wyprodukowane na zamówienie. Nie jest to więc oferta porównywalna do aut już czekających na klienta, które również w salonach Fiata są sporo tańsze.

Jak zatem wyglądają obecnie dostępne na stronach importerów cenniki? Okazuje się, że niewielu z nich ma aktualne, czyli z rocznika modelowego 2018 i tego samego roku produkcji. Wszystkie marki z Grupy VW mają już takie oferty. To samo dotyczy Peugeota oraz Kii. Popatrzmy na konkurentów Fiata Tipo 1.4 T-Jet Lounge i sprawdźmy, ile kosztują.

Ceny samochodów kompaktowych konkurencyjnych dla

Fiata Tipo 1.4 T-Jet Lounge

Model

Wersja

rok

produkcji

rok

modelowy

cena

wg. cennika

Fiat Tipo1.4 T-Jet Lounge2018201871 000 zł
Citroen C41.2 PureTech More Life2017201763 690 zł
Ford Focus1.0 EcoBoost SE2017201778 990 zł
Kia Cee'd1.6 GDI M2018201864 560 zł
Mazda 32.0 SkyMotion2017201774 900 zł
Honda Civic1.0 Turbo Comfort2018201880 500 zł
Hyundai i301.0 T-GDI Comfort2017201770 700 zł*
Opel Astra1.4 Turbo Dynamic2017201870 200 zł*
Peugeot 3081.2 PureTech Business Line2018201873 900 zł
Renault MeganeSCe 115 ZEN2017201764 900 zł
Seat Leon1.4 TSI Style2018201869 400 zł
Skoda Octvia 1.0 TSI Ambition2018201878 390 zł*
Toyota Auris1.6 Valvematic Premium2017201769 200 zł*
VW Golf1.4 TSI Comfortline2018201882 550 zł
wybór wersji konkurencyjnej dla Tipo polegał na wybraniu silnika o mocy najbardziej zbliżonej do mocy silnika fiata (120 KM) oraz podobnej specyfikacji wyposażenia. W niektórych modelach wymagana będzie dopłata do poziomu Lounge Fiata. 

*ceny wyraźnie zaznaczone jako promocyjne

Jak widać, Fiat Tipo nadal jest samochodem wyglądającym dobrze w relacji cena/wyposażenie oraz tego, co daje jego konstrukcja. Tańsze są zwykle auta z rocznika 2017 i te, które mają uboższe wyposażenie. Dobrze na tle Tipo wypada Kia Cee'd oraz Seat Leon. Porównanie konkretnej wersji Tipo do klasycznych kompaktów jest jednak o tyle trudne, że Fiat nie oferuje niektórych elementów wyposażenia - np. dwustrefowej klimatyzacji czy elektrycznie składanych lusterek, nawet za dopłatą.

Mimo wszystko Fiat Tipo wraz z nowym rokiem wyraźnie podrożał i obecnie nie jest już tak atrakcyjny jak wtedy, gdy obowiązują promocyjne ceny. Czy to oznacza, że jest za drogi? Jak uważacie?

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (25)