Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Anglik po przekładce - jak go rozpoznać i czy warto kupić?

Ten artykuł ma 3 strony:

Czy anglik po przeróbce jest samochodem niebezpiecznym i mniej wartościowym?

Z całą pewnością jest mniej warty od wersji kontynentalnej, ale czy niebezpiecznym? Nie zawsze, a w tym przypadku obowiązuje zasada – im starsze auto tym bardziej podatne na bezpieczną przekładkę.

W Wielkiej Brytanii często oferowano ciekawe wersje zwykłych samochodów, które nie były dostępne na kontynencie. Takie auta są warte grzechu.

Fachowa przeróbka z wymianą ściany grodziowej jeżeli była ona odkręcana nie wiąże się z żadnym zagrożeniem. Gorzej jest z poduszkami powietrznymi, które działają odmiennie od strony kierowcy i pasażera. Aby system airbag był w 100 proc. bezpieczny, należy wymienić nie tylko poduszki na nowe wraz z deską rozdzielczą, ale także dobrać wszystkie części z podobnej wersji auta, rocznika i zamontować pochodzące z niego fotele z czujnikami.

Przerobiony anglik jest zawsze mniej bezpieczny od oryginalnego auta. To dlatego od niedawna w Polsce, tak jak w wielu innych krajach, dozwolona jest rejestracja i legalne użytkowanie auta z kierownicą po prawej stronie. Wiąże się to z pewnymi wyrzeczeniami i niedogodnościami, ale samochód jest oryginalny i podczas wypadku tak samo bezpieczny jak ten z kierownicą po lewej. Także wymaga przeróbek by dostosować go do ruchu prawostronnego, ale przynajmniej niczego nie trzeba ukrywać.

Czy warto kupić anglika po przekładce?

Ustawodawca pozwala rejestrować samochody z kierownicą po prawej stronie, ale nie odnosi się do aut po przekładce. Wejście głęboko w przepisy, m.in. o zmianach konstrukcyjnych czy też o zakazie stosowania wybranych części używanych zakończy się prostym wnioskiem – samochód po przekładce nie powinien być dopuszczony do ruchu lub jest to bardzo trudne. Jednak mało kto do takich wniosków dochodzi.

Takiej Hondy nie kupicie z kierownicą po lewej stronie, ale można ją sprowadzić z Japonii lub Wielkiej Brytanii.

Diagnosta jest zobowiązany do sprawdzenia podstawowych elementów pojazdu, a jeżeli są one zgodne z przepisami w naszym kraju, może auto dopuścić do ruchu. Gdy samochód przejdzie pierwszy przegląd to oznacza, że jest legalny.

Dobrze przeprowadzona przeróbka anglika to lepiej dla bezpieczeństwa niż dobrze przeprowadzona naprawa powypadkowego samochodu. Nawet wymiana ściany grodziowej przez spawanie lub jej modyfikacja jest mniej niebezpieczna niż prostowana podłoga i inne elementy nośne, a już tym bardziej składanie pojazdu z dwóch. To rozważenia pozostaje jeszcze jedna kwestia: czy bardziej niebezpieczne jest przerabianie samochodu czy poruszanie się w ruchu prawostronnym z kierownicą po prawej stronie?

Zobacz również: Dwa rodzaje oleju silnikowego - zobacz jak zachowają się zimą

Podsumowując – anglika po przeróbce warto kupić pod warunkiem niższej ceny, ponieważ utrata wartości jest wyższa. Swoją drogą, łatwiej kupić nieświadomie auto powypadkowe niż ukrytego anglika, więc nie ma się czego bać.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Poradniki eksploatacyjne

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Dach w kabriolecie - podstawy pielęgnacji Dlaczego warto wymieniać filtr kabinowy - poradnik Jak działa transmiter FM i z jakich nośników można korzystać? Czujniki parkowania – Ile kosztuje montaż? Co grozi za nieprzerejestrowanie pojazdu? Mandat może zaskoczyć Zamiast wymiany wahacza tańsza i znana metoda sprzed lat. Wciąż jest aktualna OC na raty: ile trzeba dopłacić? Zasady ecodrivingu – poradnik Przekładnia śrubowo-kulkowa [układ kierowniczy] Cztery grzechy kierowców - co zagraża kierowcy i pasażerom? Aerodynamika [technika wyścigowa odc. 11] Zabezpieczenie lakieru na zimę – car detailing

Popularne w tym tygodniu:

Kolizja z winy rowerzysty nie musi oznaczać problemów. Zobacz, kiedy można liczyć na odszkodowanie Holowanie przyczepy kempingowej i przepisy, które musisz znać Rozmiar opony a właściwości jezdne. Droga hamowania może być krótsza nawet o 2 metry Ile kosztuje wypalanie sadzy i czyszczenie filtra DPF? Profilaktyczna wymiana panewek silnika 1.5 dCi ma sens. Zobacz, dlaczego warto to robić Kamperem na wakacje - ile to kosztuje? Opłaty, o których trzeba pamiętać Licytacje samochodów. W czasach koronawirusa można trafić na świetne okazje Wymiana licznika w aucie – sprawdziliśmy, jak przebiega proces legalizacji "nowego" przebiegu Hak holowniczy - podpowiadamy jak kupić, zamontować i zalegalizować Światła pozycyjne to nie to samo co postojowe. Czym się różnią? Łobodziński: 7 najbardziej irytujących rozwiązań we współczesnych autach. Niektóre z nich to systemy bezpieczeństwa (opinia)