Nowe Mini Countryman (2017) - premiera

To nie tylko najnowszy, ale także największy model marki Mini w jej historii. Nowy Countryman kontynuuje tradycje swojego poprzednika, pozostając w segmencie kompaktowych crossoverów miejskich, choć znacznie rośnie.

Nowe Mini Countryman urosło. Od swojego poprzednika jest o 20 cm dłuższe i szersze o 3 cm. Rozstaw osi zwiększył się o 7,5 cm. Tym samym, Countryman jeszcze bardziej zbliżył się wymiarami do tradycyjnych kompaktów.

Urósł też bagażnik do solidnych 450 litrów. Pojemność ta jest jednak zmienna, ponieważ tylną kanapę da się przesuwać w zakresie 13 cm. Maksymalna pojemność kufra zwiększyła się do 1390 l. A teraz uwaga — dopuszczalna masa przyczepy wynosi zależnie od silnika od 1500 do 1800 kg.

Nowością w tym modelu jest automatycznie unoszona i zamykana klapa bagażnika. W wersji Picnic Bench znajdziemy w opcjach ławeczkę, na której można się zrelaksować z dala od miasta. Kolejna z nowych opcji to reflektory diodowe. Zupełnie nowy jest wbrew pozorom centralny wyświetlacz dotykowy Visual Boost z kolorowym ekranem o przekątnej 6,5 cala. Można go jeszcze powiększyć w topowej odmianie do 8,8 cala.

Mini nie rezygnuje z tzw. bajerów. Najnowszym ma być Country Timer, który rejestruje jazdę w terenie oraz mierzy rodzaj i stopnień trudności jazdy. Ten jest następnie ilustrowany graficznie na ekranie centralnego zestawu wskaźników. W ten sposób można ustalić, jak szybko i jak intensywnie nowy Countryman jeździ po bezdrożach. To już chyba lekka przesada.

Mini Countryman po latach spędzonych w niszy crossoverów premium ma teraz pełnić także funkcję praktycznego samochodu rodzinnego. W kabinie wygospodarowano więcej miejsca, a pakiet schowków ma podnieść funkcjonalność. Choć auto zmieniło się tak z zewnątrz jak i w środku, to nadal ma ten sam charakter i raczej nie oczekujcie rewolucji. Jedyną ma być przestronność wnętrza.

Auto na początku będzie dostępne w pięciu wersjach napędowych:

Zobacz również: Jeździmy dakarowym Mini Krzysztofa Hołowczyca!

  • Cooper: silnik benzynowy 1,5 l — 136 KM i 220 Nm
  • Cooper S: silnik benzynowy, 2,0 l — 192 KM i 280 Nm
  • Cooper D: silnik wysokoprężny 2,0 l — 150 KM i 330 Nm
  • Cooper SD: silnik wysokoprężny 2,0 l — 190 KM i 400 Nm
  • Cooper S E: silnik benzynowy 1,5 l i elektryczny — 136 KM + 88 KM (systemowo 224 KM i 385 Nm)

W nowym Countrymanie oprócz standardowej 6-biegowej skrzyni manualnej oferowana będzie również 6-stopniowa przekładnia Steptronic. 8-stopniowy automat dostępny będzie jako opcja w wersjach Cooper S i Cooper D. Jedynie w Cooper SD jest jako standard.

Najdynamiczniejszą, zwykłą odmianą tego modelu będzie Cooper S Countryman ALL4 z 8-stopniową skrzynią Steptronic, przyspieszający do 100 km/h w 7,2 s. Oczywiście do czasu gdy powstanie wersja JCW. Z kolei najoszczędniejszy ma być Cooper D Countryman, którego zużycie paliwa wynosi 4,5 – 4,3 l na 100 km.

Alternatywą dla obu pozostaje wersja hybrydowa plug-in z 224-konnym motorem, która przebija obie standardowe odmiany osiągami. Producent podaje zużycie paliwa na tradycyjnym dla takich aut poziomie 2,1 l/100 km. Osiągi? Przyspieszenie 6,8 s do 100 km/h! Zasięg na baterii to około 40 km, przy czym maksymalna prędkość w trybie elektrycznym to 125 km/h. 240-voltowe gniazdko naładuje akumulator w 3 godziny i 15 minut.

Nowe Mini Countryman 2017 — zdjęcia

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Mercedes-Benz X-Class concept (2016) - premiera Nowa seria Electric GT i wyścigowa Tesla Model S Znamy kandydatów do nagrody World Car of the Year 2017! Fabryka Craftera we Wrześni otwarta Oto najdroższa kierownica świata! Nowy Citroën C3 - podano polskie ceny Fiat będzie produkował silniki w Polsce Które opony zimowe są w tym roku najlepsze? Grand Prix USA 2016 - Hamilton walczy o swoje Nowe Renault Mégane GrandCoupé - znamy ceny i szczegóły techniczne Zobacz jak ABT odmieniło Volkswagena Tiguana Mercedes niebawem odsłoni swojego pickupa Drogowy Mercedes-AMG GT od stajni wyścigowej Nowy, w pełni autonomiczny autopilot Tesli jest już gotowy Toyota rozszerza produkcję podzespołów w Polsce Seat odświeżył Leona - sprawdź co się zmieniło Lynk & Co 01 – chiński SUV, który podbije Europę? Nowy Renault Scénic – znamy cenę bazową Vilner zajął się wnętrzem Range Rovera Sport Toyota zbuduje hot hatcha opartego na Yarisie? Bugatti 101P - wizja bolidu Formuły 1 na sezon 2020 Mocna Fiesta ST od Mountune Badanie techniczne po terminie dwa razy drożej i tylko w państwowej stacji - projekt nowych przepisów Rząd Niemiec przestrzega właścicieli Tesli przed autopilotem

Popularne w tym tygodniu:

To już nie jest specjalna wersja Volvo. Poznajcie Polestar 1 Poduszki powietrzne dla dzieci. Jest pierwsze takie rozwiązanie Nowe auto Kena Blocka. W przeszłości jeździł nim Krzysztof Hołowczyc Nowa Toyota Century - staruszek w doskonałej formie Honda z ambitnymi planami elektryfikacji. Hybrydowa CR-V to dopiero początek Ekstremalna wersja legendarnego Mercedesa do kupienia w Polsce Polacy wybierają znów Fiata Tipo. To już mocny gracz na polskim rynku Lexus pracował nad jednym lakierem kilkanaście lat. Co go wyrożnia? Nowe Audi A7 Sportback. Wciąż kontrowersyjne, nadal efektowne Porsche przechodzi na subskrypcję. Zmieniasz auta jak rękawiczki Electric Explorer African Challenge 2018. Z Afryki do Polski… autem elektrycznym! Będą sportowe SUV-y od Hyundaia? Pracuje nad tym spec z BMW