Używany Ford Focus Mk. III [2011-2014] - poradnik kupującego

Kompaktowy Ford Focus jest ulubieńcem dużych flot, a jedną z jego znanych cech jest niezawodność. To nowoczesne auto pojawia się na rynku wtórnym w coraz większej liczbie egzemplarzy, a ceny schodzą do akceptowanego przez polskiego użytkownika poziomu. Kto jeździł kompaktami wcześniejszych generacji i chce wybrać nowszy model, może śmiało celować w dopracowany model Forda.

Ten artykuł ma 4 strony:
Charakterystyka i budowa
Ford Focus chętnie znajduje nabywców niezależnie od generacji. Pierwsza cieszy osoby ceniące sobie dobre właściwości jezdne, natomiast druga tych, którzy szukają taniego samochodu bez większych wad, który nie tylko świetnie się prowadzi, ale bazuje na niezawodnej technice. Focus Mk. III może spokojnie konkurować w każdej z wymienionych dziedzin, ale niestety stracił nieco na funkcjonalności. Wnętrze nie jest już tak pojemne jak w Mk. II, przynajmniej nie ma się aż takiego poczucia przestronności. Przestrzeń zabrała przede wszystkim mocno rozbudowana deska rozdzielcza, która zmusza osoby siedzące z przodu do przesunięcia się w tył. Wówczas na kanapie robi się trochę ciasno.
Oko cieszy natomiast kokpit, który zaprojektowano ładnie i nowocześnie. Z dzisiejszego punktu widzenia, razić może niewielki ekran multimediów, ale pamiętajcie, że samochód zadebiutował 6 lat temu. Nowym nabywcom tego modelu kłopoty początkowo będzie sprawiała obsługa centralnego panelu z niewielkimi, porozrzucanymi guzikami.
Zobacz również: Ford Focus ST Kombi - wydech
Niestety, na dużą przestrzeń nie można liczyć zaglądając do bagażników. Podstawowy, 5-drzwiowy hatchback mieści 363 litry, ale pod warunkiem, że standardem jest zestaw naprawczy. Realnie jest skromny jak na kompakt. Koło zapasowe wyraźnie zmniejsza bagażnik do wartości poniżej 300 litrów. Dalekie od ideału jest też kombi, które co prawda oferuje 490 litrów, ale konkurencja daje jeszcze więcej. Zawiodą się ci, którzy chcą kupić sedana by mieć standardowe w segmencie minimum 500 litrów. Tu mieści się tylko 475.
Jak przystało na nowoczesny kompakt, Focus mógł być wyposażony w liczne systemy bezpieczeństwa, które pojawiły się także u wybranych konkurentów. Warto jednak pamiętać, że większość z nich była dostępna w najbogatszej specyfikacji i zwykle za dopłatą. Są to m. in.:
- Asystent parkowania
- System ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu
- Automatyczne światła drogowe
- System rozpoznawania znaków drogowych
- Adaptacyjny tempomat i system przeciwkolizyjny
- Asystent martwego pola lusterek
Warto pamiętać, że im więcej takich udogodnień, tym potencjalnie wyższe koszty wymiany przedniej szyby.
Historia Forda Focusa Mk. III w pigułce:
2011 r. – debiut rynkowy Focusa Mk. III
2012 r. – debiut wersji ST
2014 r. – gruntowny facelifting, wymiana niektórych siników 1.6 na 1.5 (o tym modelu nie piszemy)
Ten artykuł ma 4 komentarze
Pokaż wszystkie komentarze