Używany Ford KA II - poradnik kupującego
Jeżeli chcesz kupić tanie, niewielkie auto, ale zależy ci na tym, by było stosunkowo młode, to obecnie na rynku nie ma ciekawszej propozycji niż Ford KA. To samochód, który jeszcze do niedawna można było kupić jako nowy jako najtańsze auto na rynku. Autko maleńkie, ale tylko pozornie. Wdzięczne i co najważniejsze - niezawodne.
Z tego artykułu dowiesz się:
- Jakim samochodem jest Ford KA
- Czy Ford KA jest autem niezawodnym
- Co się psuje w Fordzie KA
- Ile kosztuje używany Ford KA
- Czy Ford KA jest drogi w utrzymaniu
- Czy warto kupić używanego Forda KA
Ford KA drugiej generacji zadebiutował w roku 2008, czyli rok po Fiacie 500. Nieprzypadkowo wspominam o tym modelu, ponieważ technicznie samochody są identyczne. KA został nie tylko skonstruowany na tej samej płycie podłogowej, ale także z tym samym zwieszeniem, układem kierowniczym i hamulcowym, a silniki pochodzą od Fiata.
Również wiele elementów wnętrza jest z pięćsetki. Wystarczy popatrzeć na centralną część deski rozdzielczej – tak samo umieszczony drążek zmiany biegów, przyciski sterowania szybami czy panel klimatyzacji. Ktoś, kto nie zwraca uwagi na szczegóły, nie dostrzeże podobieństw, bo stylistycznie samochody są zupełnie inne.
Wnętrze maleńkiego, mierzącego ledwie 362 cm samochodu mieści bez problemu cztery osoby. Jest zaskakująco przestronne. Jeżeli za kierownicą nie usiądzie wysoka osoba, za nią zmieści się dorosły pasażer. Z przodu po prawej stronie nawet wyżsi pasażerowie mają tak dużo miejsca na nogi, że mogą przesunąć fotel mocno do przodu, co z tyłu tworzy przestrzeń dla kolejnej dorosłej osoby.
Jedynym ograniczeniem na kanapie jest wysokość kabiny, czyli ilość przestrzeni na głowę, ale dzieci zmieszczą się bez trudu. Warto jeszcze dodać, że Ford KA w Polsce ma homologację 4-osobową. Nie sposób nie wspomnieć o 4-gwiazdkowym wyniku w testach Euro NCAP. Ford KA jest więc autem bezpiecznym.
Bagażnik o pojemności 210 litrów - to kolejna niespodzianka. Wbrew pozorom jest spory i pomieści duże zakupy. Co więcej, pod lekką podłogą znajduje się koło zapasowe, więc jeżeli ktoś zamontuje instalację gazową, bagażnika nie ubędzie.
Konstrukcja Ford KA jest bardzo prosta. W zawieszeniu zastosowano kolumny MacPhersona z przodu i belkę skrętną tylnej osi, znaną również z Fiata Pandy. KA przejął również elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego Fiata 500. Za hamowanie odpowiadają hamulce tarczowe z przodu i bębny z tyłu.