Jaguar F-Pace - ile kosztuje w Polsce?

Jaguar F‑Pace - ile kosztuje w Polsce?

Jaguar F-Pace - ile kosztuje w Polsce?
Mariusz Zmysłowski
22.12.2015 12:10, aktualizacja: 02.10.2022 08:56

Pierwszy crossover marki Jaguar miał polską premierę podczas tegorocznych targów samochodowych Poznań Motor Show. Teraz przyszedł czas na premierę rynkową. F-Pace wkracza do salonów, więc możemy przedstawić oficjalny cennik.

W tym roku Jaguar może pochwalić się całą lawiną nowych wozów, wprowadzonych do produkcji niekoniecznie w 2015, ale wciąż będących świeżymi autami. Mamy powrót do segmentu D w postaci modelu XE, później dołączył do niego nowy XF, a teraz do gry wkracza F-Pace, czyli pierwszy crossover tej brytyjskiej marki. Jaguar chwali tę maszynę między innymi za przestronną kabinę, bardzo dobrą jakość wnętrza, gwarantowaną przez ręczne wykończenie, świetne prowadzenie zapewniane przez Torque Vectoring i aktywne zawieszenie oraz, co również ma spore znaczenie – bardzo dobre osiągi. A to wszystko zamknięte w praktycznym nadwoziu mieszczącym w bagażniku aż 650 litrów.

Obraz

F-Pace w Polsce będzie dostępny w sześciu wersjach, których ceny wynikają nie tylko ze standardowego wyposażenia, ale także z różnych bazowych jednostek. Podstawowym wozem będzie crossover Jaguara w wersji Pure. Jego ceny zaczynają się od 199 900 zł. W tej kwocie otrzymamy w wyposażeniu 18-calowe felgi aluminiowe, halogenowe reflektory ze światłami do jazdy dziennej, materiałowe obszycie foteli Premium oraz ich manualną regulację w 8 kierunkach. Wnętrze w tej wersji standardowo wykończone jest w kolorze Gloss Black. Podstawowym motorem jest tu 2.0 i4D o mocy 180 KM, z którego moc trafia na tylne koła. W tej wersji F-Pace wyposażony jest w ręczną skrzynię biegów.

Więcej, bo 217 100 zł zapłacimy za odmianę Prestige. Tutaj w cenie dostaniemy dodatkowo biksenonowe reflektory ze światłami LED do jazdy dziennej, spryskiwacze reflektorów, fotele obszyte skórą Taurus, chromowane obramowania okien oraz modyfikowalne podświetlenie wnętrza. Za napędzanie F-Pace Prestige odpowiada ta sama konfiguracja, co w przypadku Pure.

Obraz

Dalej w drabince poziomów wyposażenia crossovera Jaguara mamy wersję R-Sport. Na jej pokładzie znajdziemy sportowe fotele obszyte skórą Taurus lub Technical Mesh, pakiet stylistyczny R-Sport, elementy wykończenia w kolorze Satin Black oraz 19-calowe felgi aluminiowe. Cena podstawowa tego wozu z takim samym silnikiem i napędem jak w wyżej wymienionych Pure i Prestige wynosi 229 700 zł.

Dla wymagających Jaguar przygotował F-Pace'a w wersji Portfolio. Tutaj fotele obszyte skórą Windsor są regulowane w 10 kierunkach, a wykończenie wykonane jest w kolorze Gloss Figured Ebony. Cena za takiego crossovera z silnikiem 2.0 i4D o mocy 180 KM, z ręczną skrzynią biegów i napędem na tylną oś wynosi 236 200 zł.

Obraz

Naturalnie wyposażenie F-Pace'a jest znacznie bardziej bogate, ale na razie poznaliśmy jedynie ogólny cennik. Nie są więc znane kwoty wymagane za poszczególne opcje, ani pełny zestaw dodatków, który otrzymujemy w różnych wersjach.

Jaguar przygotował także odmiany specjalne, które znacznie wybijają się cenami ponad standardowe wersje F-Pace'a. Te spore kwoty wynikają też z zastosowania znacznie większych silników, niż w bazowych wersjach. O nich za chwilę, a na razie przyjrzyjmy się mocnym jednostkom dostępnym w crossoverze spod znaku drapieżnego kota. Oprócz 2.0 i4D o mocy 180 KM brytyjska marka oferuje w tym wozie także 300-konnego diesla V6 o pojemności skokowej równej 3 l oraz motor benzynowy tych samych rozmiarów i o tym samym układzie, rozwijający 340 i 380 KM.

Obraz

3-litrowy diesel w wersji Pure oferowany jest w standardzie ze skrzynią automatyczną i napędem na cztery koła. Taki F-Pace w wersji Pure kosztuje 316 200 zł. Ta sama odmiana wyposażeniowa, ale z benzynowym V6 o mocy 340 KM kosztuje 322 800 zł. Tu w standardzie również dostaniemy automatyczną skrzynię biegów i napęd na cztery koła. Topowa wersja napędowa o mocy 380 KM oferowana jest wyłącznie w bardzo bogatych wersjach wyposażeniowych, dlatego jej ceny startują od 411 100 zł za F-Pace S. Odmiana S jest też dostępna z dieslem, z którym kosztuje 388 900 zł. Na jej pokładzie dostaniemy między innymi felgi 20-calowe, pakiet stylistyczny S, wykończenie w kolorze Satin Chrome, aluminiowe dodatki, Adaptive Dynamics, czerwone zaciski hamulcowe, podsufitkę w kolorze Jet, sportowe nakładki na pedały i wiele innych dodatków.

Topową wersją wyposażeniową, ale dostępną jedynie na początku produkcji jest F-Pace First Edition. Tu cena startuje od 438 500 zł za diesla V6 i szybuje do 460 700 zł za odmianę z 380-konną jednostkę benzynową. F-Pace z tym wyposażeniem ma na pokładzie między innymi ogromne, 22-calowe felgi, pakiet stylistyczny S ze zmodyfikowanymi zderzakami, dwa unikalne lakiery do wyboru, wnętrze obszyte skórą Windsor z wzorem Houndstooth, Adaptive Dynamics, okno panoramiczne, system nagłaśniający Meridian i wiele innych dodatków.

Obraz

Jaguar będzie miał kilku konkurentów dla F-Pace'a na polskim rynku, ale prawdopodobnie najistotniejszym graczem jest tu Porsche Macan. Niemiecki producent startuje od znacznie wyższych kwot, ale przygotował też zestaw wyraźnie silniejszych jednostek napędowych. Macan S Diesel z 258-konnym silnikiem startuje od 279 423 zł. Z kolei topowy Macan Turbo rozwija 400 KM. Z salonu wyjedziemy nim po zostawieniu na stole 383 843 zł. Zatem pomysł na samochód był podobny – obie marki stworzyły crossovera, który ma być dobrze wykonany i świetnie się prowadzić, ale Jaguar oferuje F-Pace'a w niższym przedziale cenowym, dzięki czemu może stać się kuszącą propozycją dla osób szukających takiego uniwersalnego wozu prestiżowej marki, ale niekoniecznie chcących wydawać tyle pieniędzy, ile oczekuje Porsche, za swojego, na marginesie – bardzo dobrego crossovera.

Jaguar F-Pace - zdjęcia

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/69]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (19)