26-calowe felgi będą normą? Tak twierdzi szef stylistów General Motors

Nie ulega wątpliwości, że samochodowe koła są coraz większe. Jeszcze 20 lat temu felga o średnicy 18 cali uchodziła za naprawdę dużą i była zarezerwowana raczej dla sportowych konstrukcji. Dziś takie obręcze montuje się nawet w autach segmentu B, a na tym nie koniec - szef stylistów General Motors twierdzi, że za kilka lat normą będą znacznie większe rozmiary.

Auta koncepcyjne zazwyczaj mają znacznie większe koła niż seryjne pojazdy.Auta koncepcyjne zazwyczaj mają znacznie większe koła niż seryjne pojazdy.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

24-26 cali - taką średnicę mają mieć felgi przyszłości według Michaela Simcoe, który nadzoruje stylistykę wszystkich modeli koncernu GM. Simcoe podzielił się swoimi przemyśleniami w internetowym podcaście "Brembo Red" prowadzonym przez Dana Sandberga - szefa firmy Brembo w USA. Z racji, że Brembo zajmuje się produkcją układów hamulcowych, w rozmowie poruszono także pokrewny temat kół.

Michael Simcoe stwierdził, że proces montowania coraz większych kół do współczesnych samochodów będzie postępował, a przyszłe modele koncernu General Motors mają być wyposażone w felgi o średnicy 24-26 cali. Trudno w to uwierzyć, gdyż taki rozmiar wydaje się wręcz absurdalny, ale Amerykanie są najwyraźniej innego zdania.

Według Simcoe stosowanie takich obręczy będzie niezbędne dla uzupełnienia stylistyki przyszłych modeli. Pytanie, czy nie oznacza to przekroczenia pewnych estetycznych granic, nie mówiąc już o kwestiach komfortu, kosztów, czy bezpieczeństwa. Nawet producenci typowo sportowych konstrukcji nie decydują się na montaż aż tak dużych kół, co utwierdza nas w przekonaniu, że jest to rozwiązanie niemające większego sensu.

Oczywiście poza wizualnym. Duże felgi przykuwają uwagę, ale mają też sporo wad. Cóż, najwyraźniej GM szuka wszelkich sposobów, by wygrzebać się z nie najlepszej sytuacji, w której jest obecnie. Sprzedaż spada, a kolejne marki koncernu ledwie wiążą koniec z końcem. Coś nam jednak mówi, że duże koła nie są najlepszym sposobem na poprawę tej sytuacji.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
645 km nowych płatnych dróg. Idą zmiany w e-TOLL-u
645 km nowych płatnych dróg. Idą zmiany w e-TOLL-u
Wideo: Jechała pod prąd na S7. Nie wiedziała, jak do tego doszło
Wideo: Jechała pod prąd na S7. Nie wiedziała, jak do tego doszło
Były szef Stellantis znów zaskakuje. Twierdzi, że Tesla może zniknąć z rynku
Były szef Stellantis znów zaskakuje. Twierdzi, że Tesla może zniknąć z rynku
Wraca problem z półprzewodnikami. Producenci samochodów w kryzysie
Wraca problem z półprzewodnikami. Producenci samochodów w kryzysie
Nowe Renault Clio wjeżdża do Polski. Ile kosztuje?
Nowe Renault Clio wjeżdża do Polski. Ile kosztuje?
Osobówka zderzyła się z karetką. Kierowca zignorował znak
Osobówka zderzyła się z karetką. Kierowca zignorował znak
Subaru prezentuje nowe koncepcje STI na Japan Mobility Show 2025
Subaru prezentuje nowe koncepcje STI na Japan Mobility Show 2025
Piękna hybryda z wanklem i ciekawy mieszczuch - koncepty Mazdy debiutują w Japonii
Piękna hybryda z wanklem i ciekawy mieszczuch - koncepty Mazdy debiutują w Japonii
Kia PV5 z rekordem Guinnessa. Tyle przejechała na jednym ładowaniu
Kia PV5 z rekordem Guinnessa. Tyle przejechała na jednym ładowaniu
Nowa Toyota Corolla zaskoczy nie tylko wyglądem. Wiemy, kiedy debiut
Nowa Toyota Corolla zaskoczy nie tylko wyglądem. Wiemy, kiedy debiut
Lexus LS już nie będzie sedanem. Koncepty pokazują, czego się spodziewać
Lexus LS już nie będzie sedanem. Koncepty pokazują, czego się spodziewać
Exlantix - nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego
Exlantix - nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego