Ekstremalne Jeepy na Moab Easter Jeep Safari 2015
Tradycyjnie już Jeep zaprezentował kilka samochodów koncepcyjnych z okazji imprezy Moab Easter Jeep Safari 2015. Jak zawsze jest na czym zawiesić oko.
Jeep Chief
Najbardziej imponująco wygląda stylizowany na Cherokee Chief SJ z lat 70. oceaniczno-niebieski Jeep Wrangler Unlimited z podniesionym o 2 cale zawieszeniem i 37-calowym ogumieniem BF Goodrich. Choć wiele elementów wskazuje na oryginalnego klasyka, to detale i wnętrze auta zdradzają, że mamy do czynienia ze współczesnym samochodem. Uwagę zwracają tylne drzwi pozbawione ramek i szyb i to samo dotyczy tylnej klapy. Natomiast fotele i kanapa nie mają zagłówków.
Silnik Pentastar V6 o pojemności 3,6 litra przekazuje moment obrotowy na mosty Dana 44.
Jeep Staff Car
Ten Wrangler stylizowany na wojskowego Willisa jest jeszcze bardziej spartański i bezkompromisowy niż Chief. Na stalowe felgi założono militarne, 35-calowe ogumienie Firestone, a wnętrze wyposażono w prymitywne siedzenia. Nie zabrakło akcentów militarnych w postaci gałki dźwigni zmiany biegów o wyglądzie granatu i licznej kalkomanii oraz niezbędnego w warunkach bojowych wyposażenia żołnierzy.
Wszystko co się dało, zastąpiono prostymi częściami rodem z warsztatu ślusarskiego. Nowoczesna pozostała jedynie deska rozdzielcza. Część oświetlenia, zderzaki, lusterka i dach stylizowane są na Jeepa z okresu wojny. Jest nawet ogromna antena dla radiostacji.
Silnik, układ napędowy i zawieszenie są niemal identyczne jak w opisanym wyżej Jeepie Chief.
Jeep Wrangler Africa
Wrangler Africa to pojazd stylizowany na samochody zdobywające czarny kontynent i wożące nie tylko lekarzy, ale i turystów podczas safari. Karoseria została w tylnej części ukształtowana na styl Willisa Wagon, a na dachu mamy klasyczny bagażnik ze stalowych rurek. Ma też stosowne do przeznaczenia wyposażenie w postaci stalowych zderzaków, dodatkowego oświetlenia i kanistrów na paliwo oraz wyciągarki.
Ten samochód nie jest już tak ekstremalnie zmodyfikowanym Wranglerem jak powyższe, ale porusza się na podniesionym o 2 cale zawieszeniu i 35-calowych oponach BF Goodrich Mud Terrain, naciągniętych na stalowe felgi. Mosty napędowe to jak w powyższych autach Dany 44.
Jeep Wrangler Africa napędzany jest 2,8-litrowym dieslem.
Jeep Wrangler Red Rock Responder
To ostatni z ekstremalnych, tegorocznych konceptów Jeepa. Ten potężny pickup również powstał na bazie Wranglera Unlimited i został przygotowany do najtrudniejszych zadań w terenie. Spód jest osłonięty solidnymi płytami, zawieszenie podniesiono o 4 cale, a na felgi z pierścieniami zabezpieczającymi przed spadnięciem opon nałożono ogumienie BF Goodrich Mud Terrain T/A KM2 o średnicy 37 cali.
Nadwozie wyposażono w zmodyfikowane zderzaki, wyciągarkę, dodatkowe oświetlenie, a skrzynia ładunkowa w bocznej części kryje zestaw narzędzi i akcesoria pomagające wydostać samochód z najgorszych opresji. W jednym ze schowków kryje się kompresor o wysokiej wydajności.
Ten potężny pojazd napędza 3,6-litrowa jednostka Pentastar z automatyczną skrzynią biegów, która przenosi moment obrotowy na mosty Dana 60 o zwiększonym przełożeniu głównym.
Jeep Grand Cherokee Overlander
Ten pojazd na tle wcześniejszych jest zupełnie normalny. To Grand Cherokee przystosowany do dalekich wypraw z rozkładanym na dachu sporym namiotem. Auto wyposażono m. in. w nowy zderzak ze zgrabnie schowaną wyciągarką, osłony podwozia, oświetlenie LED na dachu i odciągi. Na felgi założono opony BF Goodrich All Terrrain T/A o rozmiarze 285/65 R18. Uwagę zwraca żółte oświetlenie przednie.
Do napędu tak przygotowanej wyprawówki posłużył diesel 3,0 l i 8-biegowy automat.
Jeep Cherokee Canyon Trail
Teraz wchodzimy już w nieco bardziej rekreacyjne rejony. Przeznaczony na nieco mniejsze wyprawy najnowszy Cherokee prezentuje przede wszystkim akcesoria firmy Mopar i mapę pustyni Moab na masce. Z akcesoriów przeznaczonych do offroadu, najważniejsze to stalowe osłony podwozia i zawieszenia, półcalowy lift oraz ogumienie BF Goodrich All Terrrain T/A o rozmiarze 275/70 R17.
Samochód jest napędzany 2,4-litrowym silnikiem MultiAir2 współpracującym z 9-stopniowym automatem.
Jeep Renegade Desert Hawk
Jeszcze bardziej rekreacyjny Renegade Desert Hawk również dostał cały pakiet dodatków od Mopara i jest przeznaczony do krótkich wycieczek na pustynię. Tu też mamy osłony podwozia, a na masce mapę pustyni Moab. Jednostka napędowa to 2,4-litrowy benzyniak MultiAir2 z 9-biegowym automatem.
Które auto podoba Wam się najbardziej?