Ekstremalne Jeepy na Moab Easter Jeep Safari 2015

Tradycyjnie już Jeep zaprezentował kilka samochodów koncepcyjnych z okazji imprezy Moab Easter Jeep Safari 2015. Jak zawsze jest na czym zawiesić oko.

Jeep Chief
Jeep Chief
Marcin Łobodziński

Jeep Chief

Jeep Chief
Jeep Chief

Najbardziej imponująco wygląda stylizowany na Cherokee Chief SJ z lat 70. oceaniczno-niebieski Jeep Wrangler Unlimited z podniesionym o 2 cale zawieszeniem i 37-calowym ogumieniem BF Goodrich. Choć wiele elementów wskazuje na oryginalnego klasyka, to detale i wnętrze auta zdradzają, że mamy do czynienia ze współczesnym samochodem. Uwagę zwracają tylne drzwi pozbawione ramek i szyb i to samo dotyczy tylnej klapy. Natomiast fotele i kanapa nie mają zagłówków.

Silnik Pentastar V6 o pojemności 3,6 litra przekazuje moment obrotowy na mosty Dana 44.

Jeep Staff Car

Ten Wrangler stylizowany na wojskowego Willisa jest jeszcze bardziej spartański i bezkompromisowy niż Chief. Na stalowe felgi założono militarne, 35-calowe ogumienie Firestone, a wnętrze wyposażono w prymitywne siedzenia. Nie zabrakło akcentów militarnych w postaci gałki dźwigni zmiany biegów o wyglądzie granatu i licznej kalkomanii oraz niezbędnego w warunkach bojowych wyposażenia żołnierzy.

Jeep Staff Car
Jeep Staff Car

Wszystko co się dało, zastąpiono prostymi częściami rodem z warsztatu ślusarskiego. Nowoczesna pozostała jedynie deska rozdzielcza. Część oświetlenia, zderzaki, lusterka i dach stylizowane są na Jeepa z okresu wojny. Jest nawet ogromna antena dla radiostacji.

Silnik, układ napędowy i zawieszenie są niemal identyczne jak w opisanym wyżej Jeepie Chief.

Jeep Wrangler Africa

Wrangler Africa to pojazd stylizowany na samochody zdobywające czarny kontynent i wożące nie tylko lekarzy, ale i turystów podczas safari. Karoseria została w tylnej części ukształtowana na styl Willisa Wagon, a na dachu mamy klasyczny bagażnik ze stalowych rurek. Ma też stosowne do przeznaczenia wyposażenie w postaci stalowych zderzaków, dodatkowego oświetlenia i kanistrów na paliwo oraz wyciągarki.

Jeep Wrangler Africa
Jeep Wrangler Africa

Ten samochód nie jest już tak ekstremalnie zmodyfikowanym Wranglerem jak powyższe, ale porusza się na podniesionym o 2 cale zawieszeniu i 35-calowych oponach BF Goodrich Mud Terrain, naciągniętych na stalowe felgi. Mosty napędowe to jak w powyższych autach Dany 44.

Jeep Wrangler Africa napędzany jest 2,8-litrowym dieslem.

Jeep Wrangler Red Rock Responder

To ostatni z ekstremalnych, tegorocznych konceptów Jeepa. Ten potężny pickup również powstał na bazie Wranglera Unlimited i został przygotowany do najtrudniejszych zadań w terenie. Spód jest osłonięty solidnymi płytami, zawieszenie podniesiono o 4 cale, a na felgi z pierścieniami zabezpieczającymi przed spadnięciem opon nałożono ogumienie BF Goodrich Mud Terrain T/A KM2 o średnicy 37 cali.

Jeep Wrangler Red Rock Responder
Jeep Wrangler Red Rock Responder

Nadwozie wyposażono w zmodyfikowane zderzaki, wyciągarkę, dodatkowe oświetlenie, a skrzynia ładunkowa w bocznej części kryje zestaw narzędzi i akcesoria pomagające wydostać samochód z najgorszych opresji. W jednym ze schowków kryje się kompresor o wysokiej wydajności.

Ten potężny pojazd napędza 3,6-litrowa jednostka Pentastar z automatyczną skrzynią biegów, która przenosi moment obrotowy na mosty Dana 60 o zwiększonym przełożeniu głównym.

Jeep Grand Cherokee Overlander

Ten pojazd na tle wcześniejszych jest zupełnie normalny. To Grand Cherokee przystosowany do dalekich wypraw z rozkładanym na dachu sporym namiotem. Auto wyposażono m. in. w nowy zderzak ze zgrabnie schowaną wyciągarką, osłony podwozia, oświetlenie LED na dachu i odciągi. Na felgi założono opony BF Goodrich All Terrrain T/A o rozmiarze 285/65 R18. Uwagę zwraca żółte oświetlenie przednie.

Do napędu tak przygotowanej wyprawówki posłużył diesel 3,0 l i 8-biegowy automat.

Jeep Cherokee Canyon Trail

Teraz wchodzimy już w nieco bardziej rekreacyjne rejony. Przeznaczony na nieco mniejsze wyprawy najnowszy Cherokee prezentuje przede wszystkim akcesoria firmy Mopar i mapę pustyni Moab na masce. Z akcesoriów przeznaczonych do offroadu, najważniejsze to stalowe osłony podwozia i zawieszenia, półcalowy lift oraz ogumienie BF Goodrich All Terrrain T/A o rozmiarze 275/70 R17.

Samochód jest napędzany 2,4-litrowym silnikiem MultiAir2 współpracującym z 9-stopniowym automatem.

Jeep Renegade Desert Hawk

Jeszcze bardziej rekreacyjny Renegade Desert Hawk również dostał cały pakiet dodatków od Mopara i jest przeznaczony do krótkich wycieczek na pustynię. Tu też mamy osłony podwozia, a na masce mapę pustyni Moab. Jednostka napędowa to 2,4-litrowy benzyniak MultiAir2 z 9-biegowym automatem.

Które auto podoba Wam się najbardziej?

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)