2 dni po 3 godziny. Tak powstawała w Polsce reklama Toyoty Corolli GR Sport

Kampania "Zakochaj się na nowo" przygotowana przez Toyotę, była pierwszą na Europę, której zdjęcia wykonano w Polsce w całości przez polską ekipę. Pokazuje to, jak ważnym rynkiem jesteśmy na Starym Kontynencie. Dowiedzieliśmy się, jak powstała i dlaczego wybrano akurat nasz kraj.

Jednym z trudniejszych momentów była metamorfoza aktorów, która miała się odbyć bez technik komputerowych.Jednym z trudniejszych momentów była metamorfoza aktorów, która miała się odbyć bez technik komputerowych.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe / Toyota
Marcin Łobodziński

Zacznijmy od wyjaśnienia, że jest to trzeci spot reklamowy nakręcony przez Toyotę w naszym kraju, ale pierwszy stworzony w całości przez Toyota Motor Poland i polski zespół twórców. Lokalizacja idealnie odzwierciedla naszą pozycję w Europie, gdzie model Corolla Sedan sprzedaje się najlepiej.

Toyota Corolla GR Sport. Zakochaj się na nowo

– W regionie Europy Centralnej sprzedajemy najwięcej w całej Europie Corolli w nadwoziu Sedan, dlatego też Toyota Motor Europe powierzyła realizację kampanii właśnie tego modelu zespołowi z Polski i naszej lokalnej agencji The&Partnership Warszawa – mówi Jacek Pawlak, prezydent Toyota Central Europe. – Z naszych badań wynika, że Corolla jest tutaj bardzo silną marką i dało nam to pewność, że dobrze znamy klienta, do którego adresujemy ten model i wiemy, jak ukształtować skierowaną do niego komunikację.

Do produkcji spotu użyto dwóch aut. Jeden prowadził kierowca precyzyjny, a sceny we wnętrzu Corolli były kręcone w drugim samochodzie na lawecie. Trudniej było ze zdjęciami aktorów.

Aby osiągnąć pożądany efekt, konieczna była ścisła współpraca reżysera i kostiumografa oraz zespołu odpowiedzialnego za efekty specjalne. Specjalnie opracowane stroje miały zasadniczy wpływ na ruch aktorów. Metamorfoza bohaterów przed wejściem do samochodu miała się odbyć analogowo, a nie zostać nałożona cyfrowo, aby uniknąć widocznej animacji. Aby ten kluczowy moment w reklamie wyglądał naturalnie, wprowadzono elementy ruchu tanecznego. Do castingu zostali zaproszeni aktorzy, a nie modele, aby fabułę zgrać odpowiednią mimiką i ruchem.

– Przygotowania trwały kilka tygodni – mówi Marcin Filipek, reżyser spotu – wiele dni poświęciliśmy pracy nad choreografią, charakteryzacją, kostiumami oraz na próby z aktorami i na wybór najlepszych momentów, które zbudują nam narrację i romans pomiędzy bohaterami. Duży nacisk postawiliśmy na zbudowanie i zaplanowanie analogowego podejścia do metamorfozy bohaterów, bardzo zależało mi na tym, by efekt osiągnąć na planie za pomocą odpowiedniej konstrukcji kostiumów i rigów, tak by efekt końcowy nie był sztuczny, co świetnie przełożyło się na efektywność tej sekwencji. No i to co najbardziej uwielbiam w spotach motoryzacyjnych – zaplanowanie i realizacja efektownych i dynamicznych ujęć samochodowych.

Toyota Corolla Sedan GR Sport
Toyota Corolla Sedan GR Sport © fot. mat. prasowe / Toyota

Listopad to nie jest dobry czas na wideo

Ale twórcy sobie poradzili, choć wymagało to dużego sprężenia się na planie. Zdjęcia robiono tylko przez 3 godziny dziennie, kiedy światło jest najkorzystniejsze i aby nie było widać różnic pomiędzy zdjęciami z kolejnych dni. Co ciekawe, zdjęcia udało się zrobić w 2 dni, czyli łącznie w 6 godzin. Jednak by zrobić to w tak ekspresowym tempie, przed zdjęciami wykonano wiele prób, które trwały łącznie 2 tygodnie.

– Listopad nie jest ulubionym miesiącem filmowców na realizację zdjęć, ale nam akurat sprzyjał, choć mieliśmy kilka wymagających scen aktorskich – mówi Anna Green, kierownik produkcji spotu. - Wymagających, bo aktorzy byli ubrani w kostiumy wiosenne i taką aurę chcieliśmy odtworzyć. Byłam bardzo zadowolona, kiedy obejrzałam pierwszy montaż – dodaje.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut