„Nie” dla 3-cylindrowców w Mercedesach z napędem na tył

Przedstawiciel Mercedes-Benz Bernhard Heil powiedział, że w samochodach marki z napędem na tył nie zagoszczą 3-cylindrowe silniki.

Mercedes-Benz C250 Coupé Sport

Mercedes-Benz C250 Coupé Sport (fot. Paweł Kaczor)

Małe 3-cylindrowce nie zagoszczą pod maskami tylnonapędowych Mercedesów. Odpowiedzialny za rozwój jednostek napędowych Heil twierdzi, że takie silniki byłoby pójściem na kompromis, na który marka nie może sobie pozwolić. A przynajmniej nie w zakresie podstawowych modeli z gamy.

Heil dodaje, że oszczędności płynące z użytkowania małych motorów nie są tak znaczące, jak mogłoby się wydawać. Dlaczego tak twierdzi? Trzycylindrowce powodują niepożądane wibracje przy niskich prędkościach obrotowych, czyli wtedy, gdy zużywają najmniej paliwa. Zapewne chodzi mu o to, że kierowca wolałby wtedy wrzucić niższy bieg i zwiększyć obroty oraz spalanie tylko po to, aby wyeliminować te nieprzyjemne skutki uboczne.

Nie znaczy to jednak, że Mercedes nie zacznie montować 3-cylindrowych silników w swoich autach. Mogą one trafić do klasy A, klasy B, CLA czy GLA. Niewykluczone również, że w przyszłości pojawią się hybrydowe wersje tych aut z silnikiem elektrycznym montowanym w okolicach przedniej osi.

Warto przy okazji wspomnieć, że niemiecki producent pracuje aktualnie nad nowym silnikiem Diesla. Motor będzie miał pojemność 1,9 lub 2,0 l.

Zobacz również: Nowy Peugeot 308 SW i 308 GTi - podsumowanie serii testów

Źródło: autocar.co.uk

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Koenigsegg Agera One:1 odsłonięty! [aktualizacja] David Brown Automotive Speedback [aktualizacja] Callaway Chevrolet Camaro Z28 i 660 KM [aktualizacja] BMW M4 samochodem bezpieczeństwa w MotoGP [aktualizacja] Porsche wstrzymuje produkcję 911 GT3 - auta stają w płomieniach! [aktualizacja] Ponad 300-konny Opel Astra OPC EXTREME debiutuje [aktualizacja] Nürburgring sprzedany! [aktualizacja] Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Elisabeth Junek na pierwszym zdjęciu Nowa Toyota Yaris z silnikami modelu Mazda2 Nowy Chevrolet Camaro (2016) - rywal Mustanga Zmarł ostatni wnuk Henry'ego Forda BMW M2 Coupé w fazie testów? BMW i8 – finalna specyfikacja wersji produkcyjnej MINI rozważa wycofanie kilku aut z gamy Jeep Wrangler Rubicon X Package – wersja specjalna dla Europy 221 mld dol. - tyle mają koncerny motoryzacyjne! Alfa Romeo MiTo zmodyfikowana przez Vilnera Maybach 62 - milion kilometrów przebiegu! McLaren pauzuje produkcję modelu 12C i skupia się na 650S Gerhard Berger miał wypadek narciarski Niezły meksyk - Rajd Meksyku [WRC] Sbarro Sparta Concept - hybrydowa rajdówka Gdyby można było rozmawiać z systemem nawigacji – wideo Sezon 2014 w F1 - na co czekamy?

Popularne w tym tygodniu:

Honda NSX odnaleziona w rosyjskim lesie. Właściciel zostawił ją tam specjalnie Nowe dzieło Singera i Williamsa. Porsche 911 zwala z nóg VC-T - rewolucyjny silnik Infiniti w sprzedaży od 2018 roku Kłopoty Dębicy. Wadliwe opony Frigo 2 Koenigsegg z kolejnym rekordem. Agera RS najszybszym produkcyjnym samochodem na świecie Przejechał Chevroletem Corvette ponad milion kilometrów. Teraz oddał samochód do muzeum Jakich aut elektrycznych chcą Polacy? Są badania Powrót do przeszłości! Je Design bierze się za Seata Leona Cupra Najtańsi ubezpieczyciele. Ranking OC, AC i NNW Przywiązał telefon i tablet do kierownicy. Policjant nie mógł wyjść ze zdziwienia Pomiędzy Veloce a Quadrifoglio. Alfa Romeo Giulia może wkrótce dostać nową wersję Opel na francuskich częściach. Poznaliśmy szczegóły restrukturyzacji