SLK z Merzig – Carlsson SLK (2011)
W marcu rozpoczęła się produkcja trzeciej już generacji Mercedesa SLK oznaczonej symbolem R 172. Jeden z najważniejszych tunerów niemieckiej marki – firma Carlsson - zaprezentowała dwa zdjęcia przestawiające wizję tuningu nowego roadstera Mercedesa.
Auto po tuningu otrzyma listwę pod przednim zderzakiem, listwy boczne oraz „dyfuzor” i spojler na klapie bagażnika z tyłu. Ponadto wszelkiego rodzaju otwory wentylacyjne w przedniej części zostaną zasłonięte (tradycyjnie dla Carlssona) polerowaną siatką. Do wyboru będą felgi o różnych wzorach w rozmiarach od 18 do 20”.
Wnętrze roadstera może zostać uświetnione skórą nappa, wstawkami ze szczotkowanego aluminium, włókna węglowego czy szlachetnego drewna. Oczywiście pojawią się też nakładki na pedały, inna dźwignia zmiany biegów i dywaniki z logo tunera.
SLK będzie mogło być obniżone o 30 mm dzięki nowemu zawieszeniu (na razie nie ma na jego temat szczegółów).
Na razie w palecie Mercedesa dostępne są dwa silniki benzynowe. Oba mają bezpośredni wtrysk paliwa, więc producent zrezygnował w nazwie ze skrótu „CGI”. W czerwcu pojawi się też wersja SLK 55 AMG.
Odmiany SLK 200 BlueEFFICIENCY i SLK 250 BlueEFFICIENCY napędzane są tym samym motorem M 271 DE 18 AL. Właśnie tego silnika dotyczy w tej chwili oferta Carlssona. Za pomocą modułu C-Tronic z nowym oprogramowaniem firma chce zwiększać moc tej jednostki.
W SLK 200 po tuningu w zależności od jego zaawansowania moc powinna wzrosnąć w pierwszym przypadku ze 184 KM do 211 KM (prawdopodobna nazwa auta to SLK 200 BlueEFFICIENCY CK 20), a w drugim do 224 KM (możliwe, że samochód będzie nazwany SLK 200 BlueEFFICIENCY CK 20 RS). Natomiast w przypadku SLK 250 inżynierowie z Merzig planują tylko jeden poziom ulepszeń. Silnik będzie miał 239 zamiast seryjnych 204 koni mechanicznych.
W planach jest też tuning SLK 350 BlueEFFICIENCY, ale w ofercie tunera to auto pojawi się dopiero później.
Źródło: WCF