Maluchy ostrzą kły - przegląd


Ten artykuł ma 14 stron:
Škoda Fabia RS
Nasz południowy sąsiad wraz z Volkswagenem włożył dużo wysiłku w doprowadzenie Škody do miejsca, w którym znajduje się obecnie. Czeska marka jest już całkiem mocnym graczem na rynku, a jej oferta powinna zaspokoić potrzeby większości zmotoryzowanych osób. Obok zwykłych modeli Škoda oferuje ich wersje ze znaczkiem RS, czyli usportowione odmiany. Wśród małych aut Czesi mają przedstawiciela w postaci Fabii RS.
Pięciodrzwiowe małe auto Škody (dostępne również w wersji kombi) napędzane jest volkswagenowskim silnikiem o objętości 1,4 l. Motor ma bezpośredni wtrysk paliwa oraz doładowanie w postaci turbosprężarki i kompresora. Taki sposób doładowania zapewnia nie tylko wysoką, wynoszącą 180 KM przy 6200 obr./min moc, ale i lepszą ogólną charakterystykę silnika.
Zobacz również: Mitsubishi Outlander PHEV - test napędu w terenie
Fabia RS jest dostępna ze skrzynią DSG, co powinno usatysfakcjonować osoby zarówno ceniące możliwie niskie spalanie, jak i dynamikę jazdy.
W Polsce Fabię RS można nabyć za cenę od 74 300 zł.
Nasz test: Skoda Fabia vRS – rodzinny drapieżnik [test autokult.pl]
Dane techniczne
- Typ silnika: R4, turbo i kompresor, 1390 cm3
- Parametry jednostki: 180 KM/6200 obr./min, 250 Nm/2000–4500 obr./min
- Masa własna: 1313 kg
- Stosunek masy do mocy: 7,29 kg/KM
- Przyspieszenie 0–100 km/h: 7,30 s
- Prędkość maksymalna: 226 km/h
Uzębienie: Mleczaki
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze