Nowy gracz na rynku – Royal Muffler 535i (2012)

Nowy gracz na rynku – Royal Muffler 535i (2012)

Nowy gracz na rynku – Royal Muffler 535i (2012)
Olgierd Lachowski
08.01.2012 15:00, aktualizacja: 07.10.2022 18:50

Wygląda na to, że pojawiła się nowa firma tuningowa zajmująca się przeróbkami optycznymi niemieckich samochodów. Na pierwszy ogień poszły Mercedes-Benz klasy CLS i BMW 535i. Dziś o tym drugim samochodzie.

Wygląda na to, że pojawiła się nowa firma tuningowa zajmująca się przeróbkami optycznymi niemieckich samochodów. Na pierwszy ogień poszły Mercedes-Benz klasy CLS i BMW 535i. Dziś o tym drugim samochodzie.

BMW 535i wyposażone jest w 6-cylindrowy rzędowy silnik o objętości 3,0 l. Jednostka napędowa ma bezpośredni wtrysk paliwa, system zmiennego skoku zaworów ssących i turbosprężarkę typu twin scroll. Z tych trzech litrów uzyskiwana jest moc 306 KM przy 5800 obr./min i maksymalny moment obrotowy 400 Nm.

Obraz

Mimo że nazwa tunera może sugerować specjalistę od układów wydechowych, tak niestety nie jest. W związku z tym właściciel BMW 535i, który odda auto w ręce pracowników Royal Muffler, dostanie swój wóz z nienaruszonym silnikiem. Modyfikacje obejmą za to nadwozie i podwozie.

Karoseria tego samochodu jest ozdobiona zestawem Black Bison, wyprodukowanym przez firmę Wald International dla BMW serii 5. Oprócz wizualnego obniżenia wozu za pomocą spojlerów zmieniono też rzeczywistą wysokość piątki dzięki zawieszeniu. Przygotowała je renomowana niemiecka firma H&R. Royal Muffler nie podało żadnych szczegółów na temat tego, jakie części zawieszenia zostały wymienione.

Obraz

Niemiecki sedan porusza się teraz na nowych felgach o średnicy 21”, których wzór jest prosty, a jednocześnie wygląda interesująco i dodaje lekkości BMW.

Firma postarała się o użycie dwóch skrajnych barw i tak nadwozie jest pomalowane (lub oklejone folią) na biały matowy kolor, natomiast detale w postaci osłon wlotów powietrza, „nerek”, klamek, ramek okiennych i rantów felg są czarne.

Dane techniczne

  • Typ: R6, N55B30
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2979 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka Twin Scroll
  • Moc maksymalna: 306 KM przy 5800 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 102,72 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm przy 1200-5000 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 348 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 345 mm
  • Koła przednie: 21”
  • Koła tylne: 21”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1760 kg
  • Stosunek masy do mocy: 5,75 kg/KM
  • Długość: 4899 mm
  • Szerokość: 1860 mm
  • Rozstaw osi: 2968 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,80 s
  • Prędkość maksymalna: 250 km/hblock position=\inside6655/block

Źródło: caradisiac

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)