Włoskie BMW – Romeo Ferraris M5 (2012)

Romeo Ferraris zajmował się już tuningiem Mercedesów, a teraz proponuje przygotowane przez siebie zmiany w nowiutkim BMW M5. Włoskie BMW ma ponad 650 KM mocy maksymalnej.

Obraz
Olgierd Lachowski

Romeo Ferraris zajmował się już tuningiem Mercedesów, a teraz proponuje przygotowane przez siebie zmiany w nowiutkim BMW M5. Włoskie BMW ma ponad 650 KM mocy maksymalnej.

Tuningowy rynek nie nasycił się jeszcze zmodyfikowanymi M-piątkami. Na razie swoje nowości przedstawili najważniejsi gracze, tacy jak: Ac Schnitzer, G-Power czy Hamann, ale nie można powiedzieć, żeby wyczerpali oni pomysły na ulepszenia niemieckiego sedana. Powoli pojawiają się propozycje kolejnych firm, wśród których jest Romeo Ferraris. Co takiego przygotowali Włosi?

Żeby tego się dowiedzieć, przyjrzyjmy się najpierw temu, co oferuje producent. A monachijczycy sprzedają 4,9-metrowego sportowego sedana z zamontowanym z przodu 8-cylindrowym, podwójnie turbodoładowanym agregatem o objętości skokowej 4,4 l. W silniku zastosowano wszystkie rozwiązania techniczne wykorzystywane przez BMW, do których zaliczają się m.in. układy Vanos i Valvetronic oraz bezpośredni wtrysk paliwa.

Obraz

Tylne, przenoszące napęd koła pchają tę niespełna 2-tonową maszynę do przodu dzięki 560 KM mocy przy 6000-7000 obr./min i 680 Nm momentu obrotowego (1500-5750 obr./min). W tym wszystkim niemały udział ma 7-biegowa zautomatyzowana skrzynia biegów o dwóch sprzęgłach. Między innymi właśnie dzięki niej wóz potrafi rozpędzić się do setki w 3,90 s (za AB Sportscars) i osiągnąć ograniczoną do 305 km/h prędkość maksymalną (z pakietem M Driver).

Żeby BMW M5 poruszało się jeszcze szybciej, niezbędny jest spory zastrzyk mocy. Taki właśnie zafundowało mu włoskie Romeo Ferraris. Sprawę załatwiła wymiana „wydechu” na bardziej sportowy oraz nowe regulacje w centralnej jednostce zarządzającej 4,4-litrowym potworem. Efekt jest całkiem niezły, bo po tuningu pod maską tłoczy się 657 KM mocy maksymalnej i 790 Nm momentu obrotowego.

Szkoda, że Włosi nie zmierzyli jeszcze parametrów drogowych auta, więc na razie można się tylko domyślać, jakie ma ono osiągi.

Obraz

Oferta Romeo Ferraris z pewnością spodoba się osobom, które cenią sobie dyskretny tuning. Auto wygląda zupełnie jak seryjne BMW M5.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, S63B44Tü
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4395 cmsup3/sup
  • Doładowanie: dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 657 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 149,49 KM/l (seryjny – 127,42 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 790 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DCT

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 400 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 396 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 19”
  • Koła tylne: 10,0 x 19”
  • Opony przednie: 265/40 R 19
  • Opony tylne: 295/35 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1945 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,96 kg/KM (seryjny – 3,47 kg/KM)
  • Długość: 4910 mm
  • Szerokość: 1881 mm
  • Wysokość: 1456 mm
  • Rozstaw osi: 2968 mm
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/4] Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"